Ik heb een bijdehand zoontje van 5enhalf. Hij wil heel graag een robot. Er was er 1 speelgoed van het jaar zag Ik? Maar is dat wel leuk? Wat is er leuk aan? Als ik zo op de doos kijk, twijfel ik of dat wel leuk is? Wie heeft ervaring met een robot en welke dan? Je hebt ook 'build a bot' maar vraag me af of dat wat is en niet te makkelijk?
Hah wij hebben voor de Sint voor dochter van bijna 5,5 die doc the robot. Ik vond het er wel cool uitzien. Maar dus nog geen concrete ervaring.
Jij bedoelt de Silverlit? Wij hebben de goedkopere uitvoering voor de jongens klaar staan. Die vond ik al grappig genoeg. Weet niet of deze te moeilijk zou zijn voor een vijfjarige. Ziet er niet heel ingewikkeld uit, het lijkt me dat de meeste features goed te doen zijn voor een slimme vijf jarige. En anders moet papa maar even helpen toch? En dochter wilde graag het konijn van build a bot. Moet nog ingepakt worden, maar die lijkt me wel simpel.
Nee niet perse de Silverlit. Maar die had hij aangewezen. Leek mij vrij simpel misschien te Wat je ermee kan? Wat is dan een goedkopere versie?
Een zonder afstandsbediening. Kan een getekend pad volgen, napraten en is interactief met andere silverlits. Ook niet via app te besturen. Een simpele uitvoering.
Onze dochter heeft net de Boost robot van LEGO gehad. Het leuke is dat je er verschillende dingen mee kunt maken en je er daardoor minder snel op uitgekeken bent. Je kunt hem programmeren met een app. Heel actueel. Bij ons beginnen ze in de kleuterklas al met programmeren. Ze heeft hem zelf gebouwd. Dat lukte door de uitgebreide beschrijving heel goed. Ik vind het echt een top-ding.
Mijn dochter is net een paar weken 6. Ze zijn idd over de 100 euro, maar als je een beetje slim shopt dan kan het zeker voor minder dan bij intertoys. Maar ik geef toe, wij hadden ook nog een half-verjaarde vvv-bon liggen. Anders werd het wel erg gortig. Ik vond het het waard, juist omdat het een flexibele robot is. Ik hoor om me heen dat kinderen snel uitgekeken zijn om de standaard robots en dan is het ook duur geld. Ik hou niet van tijdelijk weggooi-zooi. En het educatieve aan deze variant vind ik echt een plus.
Mijn zoon wil ook een robot iets voor Sint. Er stonden twee op z'n verlanglijstje. Een dure van a €90 maar dat vindt Sint te gortig dus hij heeft gekozen voor Chippie Robot hond, die stond ook op z'n lijstje. Vorig jaar vroeg hij er al om, maar ik vond het zo zonde etc. En dit jaar vroeg hij er weer om. Nu hebben we dan maar één van de gewenste robot gekocht.
Ik heb die van Lego bekeken. Die vind ik toch echt te duur €129,- lees ik. En dan nog de vraag of hij het kan. Andere robots zie ik van Clementoni maar dat is 8+?? En die van Silverlit maar ik begrijp niet zo goed wat je kan. Ja communiceren oom met andere robots (ik koop er maar 1 haha)
Silverlit pokibot heeft zoontje vrijdag gekocht. Hij is er blij mee maar ding kan weinig. De app die je kan gebruiken werkt niet. Misschien dat meerdere wel leuk zijn maar ik zou deze niet adviseren
Onze dochter krijgt deze. https://www.intertoys.nl/p/clementoni-doc-educatieve-sprekende-en-programmeerbare-robot/1488412 Ze is 6 maar te jong voor de andere clementoni robots. Deze heeft nog educatieve waarde op niveau.
Ik zou kijken naar het andere speelgoed van het jaar. Doc educatieve pratende robot. Voor een slimme 5.5 jarige zou het te doen moeten zijn. Het valt onder categorie 6/7 jarige http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/speelgoed/bouwen-en-constructie/clementoni-doc-educatieve-sprekende-en-programmeerbare-robot?dfw_tracker=10106-1488412&gclid=Cj0KCQiAjO_QBRC4ARIsAD2FsXMHSbcBPY14jGG5uknlsvx77z8o_gkaWHgOPklMBOr8J7mJ8CPHxgIaAlAWEALw_wcB