Wij zouden dit jaar op vakantie naar Frankrijk maar doordat de camping echt behoorlijk wat maatregelen moest treffen ivm corona hebben wij zelf gevraagd om een voucher omdat wij geen zin hadden in blokken naar het zwembad toe kunnen, maar één keer per week mogen reserveren in het restaurant ect. Wij hadden geen annuleringsverzekering (inmiddels wel doorlopend) en volgens mij was er op dat moment ook geen negatief reisadvies. Echter geloof ik niet dat de zomer van 2021 weer volledig zorgeloos zal zijn, heb ik recht op mijn geld terug vragen? Of zit ik echt aan deze voucher vast? Het gaat om een behoorlijk bedrag namelijk..
Wij hebben een voucher van Landal doe we niet voor februari gaan gebruiken. In de voorwaarde staat dat we na een jaar het geld kunnen terugkrijgen. ik zou de voorwaarden lezen van de aanbieder. Daar moet het instaan. En als het zo’n groot bedrag is zou ik als je het niet terugkrijgt toch gaan boeken voor 2021
Ik vind het eigenlijk al heel lief van de camping dat ze jullie een voucher hebben gegeven, aangezien jullie geen ‘geldige’ reden hadden om niet te gaan. Ik zou even kijken wat de voorwaarden zijn van de voucher of anders even opnieuw contact opnemen. Misschien willen ze de voucher nog wel een keer verlengen ofzo.
@Dompiewompie zeker lief en ben ook blij met die service maar de camping zou niet zo geweest zijn als de jaren ervoor en dat is toch een reden dat je terugkeert. Niet naar het restaurant kunnen, niet kunnen zwemmen wanneer je wil maar met een regeling als de even huisjes/nummers sochtends zwemmen en de oneven smiddags zijn niet de voorwaarden waarvoor ik geboekt heb. Toch houdt het mij bezig hoe het virus rond blijft gaan en niet onder controle komt. En ik weet dat juli/augustus 2021 nog een héle tijd duurt dus mijn vraag is misschien erg vroeg, ik vroeg het mij gewoon af. Het is toch bijna €600,- van mij wat op hun bankrekening staat...
Ik begrijp volledig dat je het liever annuleerde, daarmee dat ik ‘geldige reden’ ook tussen aanhalingstekens zette. Eninderdaad zou ik er niet van uit gaan dat het volgende zomer alweer veilig/normaal is. Maar als de camping iedereen zijn geld moet teruggeven, is dat voor hen waarschijnlijk financieel niet haalbaar. Daarmee opperde ik dat als ze inderdaad geen geld terug willen geven, ze eventueel wel een verlenging van de voucher willen aanbieden.
600 euro is best veel geld, maar ik vind toch dat je vooral veel geluk hebt gehad dat de camping je een voucher gegeven heeft. Je had geen annuleringsverzekering, dus daar nam je al een risico mee eigenlijk. En nee, natuurlijk heb je niet voor de beperkingen geboekt, maar het was nu eenmaal zo en daar kon de camping ook niks aan doen. Heel veel mensen hebben hun vakantie niet door kunnen laten gaan of in aangepaste vorm alleen. De camping hoefde geen voucher te geven, want ze waren immers wel gewoon open! Dus dat ze dat gedaan hebben, is al mazzel! Best stom om dan nog achteraf het geld te vragen, terwijl je al hardstikke gematst bent met die voucher zonder überhaupt een annuleringsverzekering oid. Ik zou gewoon volgend jaar maar boeken als de voucher niet verlengd kan worden.