TIPS gevraagd! Meisje vs Jongetje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door klavertje44, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Mijn dochter van 4 is het 3e meisje wat ik heb. Mijn oudste 2 zijn echte meisje meisjes maar mijn jongste is een echte doerak.
    Nu ben ik dus niet bekend met jongetjes en hun kleding maar ik neem aan dat hun broeken en schoenen van dikkere/ betere kwaliteit zijn?

Gaten in maillots en leggings, schoenen na 1 dag school al helemaal kapot.

Wat is jullie tip? Want het geld groeit ons niet op de rug om iedere maand nieuwe kleding en schoenen te kopen voor madam.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Huh? De spijkerbroeken van mijn dochter zijn echt wel van goede kwaliteit hoor. Alsof alleen jongetjes ondernemend zijn?

De meidenafdeling van menig winkel heeft genoeg voor ondernemende broekenmeisjes. Je hoeft een ondernemende meid toch niet als jongen te gaan kleden?

Zo ook met schoenen, wij gaan regelmatig wandelen en ik vind goede kwaliteit schoenen echt belangrijk. Voor meiden is ook op dat gebied echt meer dan genoeg keus. Mijn dochter heeft schoenen van oa Clarks, Kickers en Piure.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Haha, lijkt me niet dat jongensbroeken van dikkere of betere kwaliteit zijn omdat die wilder zijn.

Mijn meisje is voorzichtig maar zelfs zij heeft af en toe gaten in maillots en leggings, met name de goedkope van bijvoorbeeld H&M.

Ik zou geen jongensbroeken gaan kopen maar gewoon dikkere broeken of betere kwaliteit. Een wat steviger spijkerbroekje van bijvoorbeeld Name-It, Vingino of Imps en Elfs kan echt wel wat hebben hoor!

4. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Haha beetje stom van mij beschreven maar ze heeft inderdaad spijkerbroeken en die verschillen natuurlijk niet van een jongen maar haar echt als meisje kleden (maillot/ legging en rokje) gaat dus niet. Maar als jongetjes op hun knieën glijden door de school enzo dan slijten hun broeken toch ook als een gek? Daar is toch geen broek tegenop gewassen?

Ze heeft inderdaad een goede kwaliteit laars maar die was na 1 dag al helemaal kaal en kapot dus dat koop ik écht niet meer. Maar welke goedkope schoenen zijn wel glij en schuur proof? Althans, kunnen er beter tegen?

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb ook echt een doerak. Altijd vies etc.
    Ik heb een overal voor haar gekocht en laarzen.

Ziet er niet uit maar werkt wel voor het ruigere werk!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb 2 jongens en zij hebben ook heel vaak de spijkerbroeken bij de knieen kapot hoor.

Wat ik tegenwoordig doe, ik koop op de markt speciale spijkerstof die je aan de binnenkant van de broek kunt maken/strijken. Dit werkt tot nu toe erg goed en hierdoor heb ik minder snel gaten.

Ik heb ook een groot aantal goedkope broeken (€5,00 bij de Primark) die de aantrekken bij het buitenspelen.

Schoenen gaan hier wel vaak een tijd goed, ik koop ook altijd de betere merken. Ze hebben ook vaak regenlaarzen aan bij het buitenspelen.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Misschien is het gewoon dat je door de oudste twee niet gewend bent aan kale neuzen en afgesleten knieën. Maar dat is mijns inszien heel normaal op die leeftijd. Daar ga ik echt geen nieuwe kleren voor kopen. Mijn dochter ziet er vaak ook wat "afgeragd" uit. Soit. Hoort erbij.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maillots en leggings gaan idd sneller kapot dan spijkerbroekjes. De jongste doe ik dan dus regelmatig een spijkerbroekje aan, als er geravot gaat worden, maar de oudste wil dat beslist niet aan en valt dus gaten in d'r leggings en maillots. Leggings naai ik nog wel weer dicht, met maillots gaat dat niet echt. Die moeten dus soms vervangen worden, (als het echt niet meer gaat, want het geld groeit ons niet op de rug en ik vind het ook geen juiste boodschap naar de kinderen om alles wat ze kapot vallen maar zo weer te vervangen door nieuw/heel) :(

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier een druk manneke. En geen broek blijft heel. gelukkig heb ik een schoonmoeder die heel handig is in het opnaaien van knielappen :D:D

En we hebben een stapel goedkope joggingbroekjes van de zeeman liggen. Zodra hij dan uit school komt spijkerbroek uit en speelbroek aan. Scheelt ook een hoop.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wandelschoenen kopen?

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier drie jongens en vaak kapotte knieën! Ik gebruik kapotte kleding nog wel als speelkleding of voor bij de zwemles. Oudste moet nl. zwemmen in spijkerbroek, dus dat komt mooi uit, haha.

Als het echt grote gaten zijn, knip ik de broeken nog wel eens af en gebruik ik ze 1 seizoen als korte broek. Afgeknipte spijkerbroeken zijn tenslotte stoer.

Nieuwe schoenen zijn bij ons de eerste maanden echt voor netjes, daarnaast hebben ze vaak een goedkoper paar gympen voor dagelijks gebruik. Als de nieuwe schoenen niet nieuw meer zijn, mogen die ook voor dagelijks gebruik. Echt buitenspelen in de modder of speeltuin doen ze meestal op laarzen.

12. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft tot 21 maanden op haar knieën gelopen en de broeken van Name-it waren daar heel goed tegen bestand. :D We echt de stevigere broeken. Qua schoenen kijk ik altijd naar de neuzen. Ze heeft een paar sneakers met zo'n stukje op de neus. En laarzen waar schoenpoets bij te vinden is zodat ik ze kan poetsen als de neuzen kaal zijn.

Deel Deze Pagina