Hoe doen jullie dat met het slapen van jullie kindje? Onze zoon slaapt erg weinig en als hij dan wil slapen leg ik hem overdag in de wandelwagen. 's avonds gaat hij pas in zijn bedje. Is dit wel verstandig?
van af dag 1 dat esmee thuis was heeft ze altijd in haar eigen kamertje en eigen bedje geslapen. esmee was erg gevoelig voor drukte en geluiden om haar heen.
Levi heeft de eerste 3 maanden tussendoor in de box geslapen. Smiddags wel in zijn eigen bedje of bij ons op bed. Nu gaat hij standaard met alle slaapjes in zijn eigen bedje omdat hij anders te veel wordt afgeleid door alles om hem heen
Wanneer je zoontje al vrij slecht slaapt, zou ik hem standaard in zijn eigen bedje op zijn kamertje in het donker laten slapen. Dan kunnen kindjes toch beter prikkels buitensluiten en heb je meer kans, dat hij beter gaat slapen. Frieda
hier in het begin overdag in de kinderwagenbak. nu overdag op ons bed.hup in het midden dekentje erover en klaar. gaat beter als in haar eiegn bed. gek genoeg slaapt ze wel de hele nacht goed in haar eigen bed...
hier hetzelfde.. mijn zoontje slaapt ook erg weinig overdag. vanaf begin af aan al gedaan en nu is het nog maar max 4x een half uurtje. ik leg hem ook steeds in de wandelwagen als ik zie dat hij moe word om te slapen en savonds en snachts ligt hij in ze eigen bedje. een kindje heeft een vaste slaapplek nodig. de slaapplek kan overdag anders zijn als savonds en snachts dus dat is geen probleem. ma het zou indd kunnen dat hij te veel prikkels krijgt maar ook dat hij gewoon ook een kindje is dat niet veel slaap nodig heeft. ik ben nu aan het beginnen met hem ook overdag in ze bedje te laten slapen op wat vastere tijden dus het is nu echt puzelen met wanneer en hoe laat hij wil gaan slapen. hij past bijna niet meer in de bak dus dat is zometeen geen slaapplek meer want dan ligt hij veel te krap. bij kian maakt het trouwens niet uit of hij nu in ze eigen bedje slaapt of in de wagen het is allebei maar een half uurtje ma hij is daarna ook echt weer uitgeslapen.
Wij doen het ook nog steeds zo hoor. Overdag slaapt ze nog steeds beneden in de kinderwagen, dat vind ik veel gezelliger. Als ze er niet meer in past gaat ze in haar eigen bed en van mij mag dat nog heel lang duren
Mijn dochter sliep eigenlijk altijd in haar bedje, maar ze sliep overdag ook altijd slecht. ik liet haar alleen in de kinderwagen slapen als daar een speciale reden voor was, maar dat maakte niet veel uit. Ik ben wel voorstander van slapen in het eigen bedje, zodat elke plek duidelijk zijn eigen 'functie' houdt: bed voor slapen, box voor spelen, wagen voor wandelen. Maar goed, ieder kind en iedere moeder zijn anders, ga op je gevoel af, zeker op deze leeftijd.