zo te lezen heb je al heel wat ingezet om het tegen te gaan. Zou gewoon de huisarts bellen en even overleggen. movicolon oid lijkt me nu wel wenselijk
Misschien toch maar een wat "sterkers" spul halen bij de huisarts, ben niet zo snel van de middeltjes, maar misschien nu wel beter. Drinken doe ik meer dan genoeg, denk wel 3 liter op een dag.
1 tip eet vooral nikss van kruidcake dan word het nog vele malen erger. probeer ook wat gevarieerd te eten. de hele dag door vezels kan ook averechts werken. begin smorgens gewoon met wat muselimet jogurt en dan tussen de middag brood met kiwi. en een glas melk. en een gekookt eitje bijv. af en toe door de weeks een stukje vis bij de groente. zo eet je gezond en toch gevarieerd. en af en toe een glaasje verse sinasappelsap. niet elke dag de hele dag door vezels eten hoor. dat werkt echt niet je kan wel gewoon elke dag je museli pakken en een kiwi maar probeer daar buitenom wat gevarieerder te eten. zodat je van alle voedingsstoffen wat binnen krijg. en als je echt een keertje sooort van wil laxeren. dan kan je een keertje microlax gebruiken. dan spuit je in je anus ( je hoeft met het tuutje maar eenc m erin.. een beetje zalf in en dat werkt binnen 5 minuten. dat maak het laatste beetje ontlasting in je darm zacht waardoor je een beetje kan legen. het is echt een mini laxeermiddel maar werk meteen. je kan het bij de drogist kopen. voor mij werkte het echt super. je kan het bijv 1 x in de week eens doen zodat je het gevoel hebt wat leger te zijn.
Haha, dat was ook mijn eerste reactie, mét schil??? Maar echt, tis te eten hoor, net zoals een appelschil. Schilletje is maar zoo dun...
Ik zou ook wat meer vet erbij doen, je eet wel genoeg vezels. En lactulose kun je zo bij de apotheek kopen, elke ochtend een dopje en dan zou het ook weer wat soepeler moeten gaan.
ik ben tussen kerst en nieuwjaar 8 dagen niet naar het toilet geweest. en 5 was toch wel mijn max sinds de zwangerschap. naast mn zwangerschap die op mn darmen werkt, heb ik ook nog de ziekte van crohn en kan niet zomaar alles nemen. nadat ik 3dagen nog niet was geweest heb ik echt van alles geprobeerd!!! - warm water drinken op lege maag - kiwi op lege maag - 100.000 pitten brood (grof volkoren) - vet eten - activia (werkte voor mn zwangerschap altijd wel) - veel drinken en bewegen - vezelrijk eten - lijnzaad enz. na 8 dagen heb ik de HA gebeld. ik werd er gek van! voelde met bol en opgezet! had zere buik en werd beroerd van eten omdat ik zo " vol" zat. ik kreeg direct lactuloze wat ik de gehele zwangerschap door mag gebruiken. elke dag een slokje om het "soepel" te houden en je krijgt er geen luie darmen van!! en miniclysma's! ooooh wat een opluchting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb zelfde middag miniclys gezet en kon toen naar toilet!! nu heb ik nog wel moeilijke dagen maar door de lactuloze gaat het nu wel beter! sterkte!!! ik zou de HA gewoon vragen om receptje!!
Beweging is ook erg belangrijk! Teveel vezels kan juist averechts werken! Misschien je voeding eens laten beoordelen door een dietist?
Ik had pas ook weer zo'n dag of 5 zonder enige beweging in mijn darmen, of hele pijnlijke stoelgang, waar dan uiteindelijk bijna niets komt. Ben toen heel rigoureus weer extra laxerende zaken gaan eten/drinken omdat ik (nog) geen zin heb in medicijnen. Het lijkt te werken: - 2 glazen lauw/warm water op nuchtere maag (evt met citroensap) - daarna fruit of fruitsap - daarna yoghurt met (gebroken!) lijnzaad en evt fruit. Zit meestal uur later op de wc. Daarbij ook nog goed: neem de tijd, niet persen, probeer je buik te ontspannen door rustig adem te halen en wat nog wel eens helpt bij mij is gaan staan, maar dan dubbelgebogen, dus met mn hoofd naar beneden. KLinkt debiel, ziet er vast ook debiel uit, maar he: als het helpt... Verder idd je brood zo volkoren/meergranen mogelijk, vette vis eten, verder gezond eten. Maar ook: bewegen! Als ik een paar keer per dag een stukje loop gaat het veel beter dan wanneer ik de hele dag achter de computer zit. Ook sporten helpt (weet ik) maar daar ben ik nog niet aan toegekomen Succes en anders toch gewoon ff dokter bellen hoor!