Bijna 6 maanden en drinkt slechter.

Discussion in 'Flesvoeding' started by milika15, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje drinkt de laatste tijd slechter. Bijv gisteren in 24 uur 720ml terwijl meestal drinkt ie 950ml. Gisteren liet hij bij elke voeding de helft over. Hij drinkt sinds een week terug naar 5 voedingen terwijl daarvoor 4 voedingen van 210/7.

Ik ben net begonnen met groente, weigert hij nog soms. Hij slaapt ook minder overdag. Verder is hij vrolijk, ja soms wilt hij meer aandacht.

Herkent iemand dit? Is dit een sprong? Of komende tandjes?

Zonet wilde hij alleen 100ml drinken en gaf ik hem boordje pap waarvan hij alleen een klein beetje eet. Dit is zijn eerstep pap.

Graag zie ik jullie schema oom een voorbeeld te krijgen.

Alvast bedankt

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Bekende sprong! Vaak gaat eetpatroon veranderen dan.
    Ben je al over op opvolgmelk 2 daar mag ie maar Max 800ml van dus 4x180/6

Cb adviseerde mij zelfs 3x 180/6 en 1x 90/3 na groente en dat vervang je op den duur voor yoghurt.

Ze zullen echt moeten wennen aan heg eten van een lepel. Daar heb je geduld voor nodig.

Siem eet al wel vanaf 4 maanden groente en vanaf 5 maanden fruit dus weet niet of je wat hebt aan mijn schema

08:00 fles 180/6
    09:39 fruit
    Slapen
    12:00 brood met boter en aansluitend 180/6
    Slapen
    15:30 groente vlees aardappel en aansluitend 90/3
    17:00-18:00 slapen
    19:30 fles 180/6

Evt tussendoor soepstengel liga en water, komt maar 2-4 keer per week voor

3. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Zonet gelukkig 150ml makkelijk weg. En hij is nog niet klaar met drinken, ik wacht nog ff en probeer de rest (50ml) aan te bieden.

4. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb zeker wat aan je schema hoor. Ik ben nog niet over op opvolgmelk nr 2. Ik heb nog een halve verpakking van nr.1 en daarna ga ik naar nr.2. Kan ik gelijk alle voedingen vervangen? Had je zoon last van?

Ja, eten met lepel heb ik echt geduld nodig.

Nou ik hoop dat dit snel over gaat. Ik word een beetje moe van.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

We zijn idd gewoon over gegaan op 2 niks mengen... Eerste 2 daagjes was ie wat onrustiger maar hij kreeg ook tandje dus wat het was??

Mbt bijvoeding, steeds iets proberen, niks forceren. Ook niet de lepel aan de bovenlip afsmeren, maar proberen je kindje het eten er zelf af te laten zuigen.

Als het echt de sprong is, dan kan die helaas nog ff duren... Maar daarna zat Siem weer super in zijn vel.. Moet afkloppen mbt sprongetjes. Ik merk wel iets, maar das vaak eerder achteraf...

Het is trouwens met opvolgmelk 2 belangrijk dat je kindje minimaal 500 binnenkrijgt.

Share This Page