Je bent geen boeman hoor Begrijp het heel goed ik kon ook niet wachten tot Luca ging doorslapen. En nu hij om 8 uur zijn laatste flesje krijg mis ik dat soms ook nog wel eens, dat lekker knuffelen voor het slapen gaan. Laatste flesje lekker op bed geven en dan met zijn drietjes nog ff lekker blijven liggen voor hij terug naar zijn eigen bedje gaat. Je moet ook vooral niet te veel naar mensen in je omgeving luisteren. de een schept nog meer op dan de ander....zo vermoeiend mijn baby dit mijn baby dat
Wat kirstje78 zegt, helpt bij veel kindjes. Een vast ritme 's avonds met in bad, de fles en op bed. Meestal dan rond 22-23 uur, dan heb je de meeste kans dat je pas 's morgens er weer uit moet. Onze kleine (is wat ouder dan Kian), wordt nu 's avonds tussen 7 en 8 doodmoe. Hij krijgt dan drinken en gaat slapen. We maken hem niet meer wakker, we wachten tot hij zelf gaat pruttelen. Het voelt voor mij gewoon niet goed mijn ritme aan de kleine op te leggen, ik volg zijn ritme. De ene nacht komt hij dan 's morgens om 6 uur, maar vaker moet ik er 's nachts rond een uur of 3-4 toch nog eens uit. Ach, alles went, en 't kereltje doet het prachtig, dus ik vind het best. Sterkte, enne, jij bent Kian's mama hoor, doe wat je hart je ingeeft!
hello ladies dank je voor alle antwoorden en tips. Ik weet dat iedereen het goed bedoelt, als ze zeggen: "jou kindje geeft het ritme aan..." en ik voelde me dan ook slecht omdat ik tips vroeg om het doorslapen te helpen. Sinds een paar dagen merk ik wel dat Kian zijn ritme aan het zoeken is (sinds ik dit onderwerp geopend heb... ) hij vraagt papjes op de volgende uren. Let wel: het kan al eens verschillen, maar de tijden zijn ongeveer dezelfde. rond 3u het papje dat hiertussen komt, kan nogal varieeren 3de papje rond de middag dan tussen 17u30 en 18u30 en dan 1tje 4 u later. Het is echter al enkele keren gebeurt dat Kian doorslaapt na zijn papje van 18u30 tot 3u. Dat is dan best wel schrikken de eerste keer. Dus je merkt daar echt wel aan dat hij aan het zoeken is, alleen legt hij het ritme nog een beetje verkeerd. Ik maakte hem ook niet wakker voor zijn laatste papje. Is dat dan wel een goed idee als ik dat doe? Dat vraag ik me af... Hij heeft nu al enkele dagen 5 papjes gewoon gevraagd, maar ik vrees dat hij vandaag een papje extra gaat vragen?! zit nu nl al op 5 (gaan logeren bij oma en tantie... mss daarmee te maken?) kan dat eigenlijk kwaad? volgens het voorschrift mag hij er maar 5 hebben... xxx dikke knuffel voor alle lieve dames hier!
Meid, voel je nergens schuldig over. Je probeert gewoon het beste. En vergeet niet dat je nog stikvol hormonen zit. Dat helpt ook niet altijd. Kian gaat vanzelf een ritme vinden waar jij je ook in kunt vinden. Gewoon tijd nemen. Incidenteel een extra fles kan helemaal geen kwaad. Het is niet goed voor de nieren van je baby als je vaak meer dan 1 liter (33 schepjes voeding) per dag geeft. Maar als dat eens een dag zo is, is dat helemaal niet erg hoor. Wat wakker maken betreft: ik heb het nooit gedaan. Geeft alleen maar onrust vind ik. Maar goed, dat is een keuze.
idd die hormonen! ik zit nu al 5 weken, bijna 6 met die verdomde duivels! aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
Jesper sliep ook van een uur of 19.00 tot 03.00 ong. De wijkverpleegkundige heeft toen als tip gegeven hem wel wakker te maken om 23.00 ong. Nu slaapt hij daarna tot een uur of 6/7. Dus hier werkt het tot nu toe wel.
Je bent geen boeman hoor. Hooguit een beetje naief. Al die verhalen over doorslapen met 3, 5, 8 weken moet je met een heel grote korrel zout nemen. Mensen vergeten snel hoe het de eerste weken was EN ze scheppen graag op over hun kind. En doorslapen is in Nederland een favoriet opschep onderwerp!
Mensen kijken me idd meewarig aan als ik zeg dat onze kleine bijna elke nacht nog wel een keer komt. Ik schep liever op over de kleine man ZELF dan over z'n al dan niet doorslapen, hihihi
He cimbomlu, als ze jou al meewarig aankijken hoe denk je dan dat ze op mij reageren als ze horen dat Inge nog `s nachts wakker wordt? Maar als ik dan lees dat anderen er vaak uit moeten voor speentjes, tja wat is dan het verschil met een slokje aan de borst. Ik hoef er denk ik dan nog minder vaak uit. En Jelly ik heb dus geen tips voor je. Mijn enige tip is accepteer dat je er uit moet, dat maakt het draaglijker. En ik hoop voor je dat Kian eerder doorslaapt dan Inge. Of nou ja het langer vol houdt. Inge sliep met 9 weken door, maar helaas is ze daar later weer mee opgehouden. Het zijn hier elke keer periodes, dan slaapt ze weer door en dan weer niet (tandjes, ziek zijn, sprongetje, kortom er zijn veel redenen waardoor ze weer wakker kan worden). En hier hielp wakker maken helaas niet, dan kwam ze daarna juist gewoon elke 2 a 3 uur, net als overdag, terwijl ze als ik haar zelf liet komen ze veel minder vaak kwam. Dan ging ik liever eerder naar bed. Maar misschien is dat een verschil met fles- en borstvoeding, dat weet ik niet. Ik heb van anderen vaak wel gehoord dat het helpt, maar hier hielp het dus averechts.
Jessica je bent niet de enige hoor, Yara is 10 maanden en sliep eerst lekker door. Tot 4 weken geleden. Ach ja het hoort erbij.!
ik heb een paar afleveringen van babýfluisteraar gezien, ik ben het niet met alles eens, maar wat hier de laatste tijd wel wat helpt is dat je het inderdaad accepteerd. (kan nog niet zeggen of het helemaal helpt, omdat hij op dit moment ook ziek is) als je hem naar bed brengt met het gevoel, nou ik hoop maar zo dat hij vandaag goed doorslaapt, leg je misschien onbewust wat druk op hem. als je het accepteerd en denkt ik zie wel hoe het gaat, wordt hij wakker, nou ja, dan ga ik er gewoon uit, dan ben je zelf ook wat losser. en volgens de fluisteraar moet je uitleggen hoelang een uur duurt, en dat je nu graag wil dat hij 8 uur gaat slapen bij alle baby's op tv is het gelukt, hier nog niet, maar misschien leg ik het ook niet goed uit
@Sim; hoe deed die babyfluisteraar dat dan? Ik hou dit topic in de gaten, wie weet zit de gouden tip er tussen .
http://www.rtl.nl/reality/babyswiliswet/ daar staan een paar afleveringen tussen, waar eigenlijk altijd wel slaapproblemen in voor komen. de één gelooft het wel de ander niet, ik vind het allemaal te toevallig om het niet te geloven. (heb zijn boek deze week trouwens besteld, ben dus geínteresseerd maar sceptisch) maar hoe hij dat precies uitlegt: praat heel veel met je kindje, leg dingen uit die je doet en waarom (ook al lijkt het raar om zo tegen je kind te praten) ben het niet eens om bijvoorbeeld heel intieme dingen met je kind te bespreken zoals ze daar wel doen, maar ik leg hem nu wel uit waarom slapen goed voor hem is etc. hij slaapt wel sneller en makkelijker, maar ja, dat kan ook omdat hij de laatste week slecht heeft geslapen door dat hij ziek is, wie zal het zeggen ik laat nog wel even weten hoe het boek is, schijnt dat je tips krijgt om je kindje beter te begrijpen
Ik ken het programma niet, maar de dingen die je hier boven noemt lijken mij allemaal zo logisch. Zijn er dan echt mensen die weinig tegen hun kind praten? Vanaf de geboorte praatte ik al heel veel met ze, zei ik gewoon wat ik dacht of voelde, en maakte ik al pratend contact met ze. Ging vanzelf. Nooit gedacht dat anderen dat niet zouden doen.
hm nou ik vind het echt niet opschepperig als ik vertel dat mijn kinderen al met 10 dagen en 14 dagen doorsliepen....als iemand vertelt dat haar kind met 5 maanden doorslaapt dan mag ik toch vertellen dat die van mij zo en zo doorsliep?......en mijn geheugen gaat nog wel 3 jaar bij de eerste en 4 maanden bij de tweede terug om dat te onthouden......van mijn eigen kinderen vergeet ik dat niet hoor En ik vind het helemaal niet stoer hoor ugh en indd ik schep liever op over het feit dat ze zo lief zijn
Jasmine ging pas na 3 en een halve maand door daarvoor iedere nacht om de 4 uur gewoon wakker voor der fles! Ze geven zelf aan wanneer ze wat willen! Ik moet zeggen dat wij er ook wel aan waren gewend! Mijn man deed en een flesje 's nachts en ik zodat je allebei toch een aantal uren achter elkaar kan slapen. Ik heb gewoon haar ritme gevolgd en tuurlijk slaap je liever van de geboorte de nacht door maar ja de ene doet er langer over als de ander...
Ik ben het wel met dirksmama eens dat het doorslapen wel een 'hot issue' is. Hoe vaak ik de vraag wel niet krijg van een andere mama....met meteen erachteraan het fantastische doorslaapavontuur van haar kleine... lekker belangrijk denk ik dan. Geduld hebben is mijn tip, volg het ritme van je kindje zoveel mogelijk en dan komt het ooit goed! Dan wil ik jullie Bram's fantastische doorslaapavontuur natuurlijk niet onthouden: vanaf 2 maanden af en toe en vanaf 3 maanden vrijwel altijd
ik merk dat niet zo dat het een hot issue is als iemand het vraagt wanneer sliep je kind door nou prima dan vertel ik het en tuurlijk is het lekker als dat redelijk op tijd is iedereen wil graag de nacht doorslapen dan kun je er de volgende dag weer beter tegen aan maar ja ik ben er wel mee eens om het wel over te laten aan het kind zelf en niet van alles te proberen om het maar zover te krijgen.
pff nou ik begin het wel te merken aan mijn gestel dat niet doorslapen! van het weekend werd ik snacht een paar keer wakker van de duizeligheid, en de volgende morgen ook. zal wel een virus zijn, maar mijn weerstand is echt nul op het moment. en inderdaad het lijkt wel een hype dat doorslapen