BV van 19.00 tot 7.00

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nynke31, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #1 Nynke31, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
    Wanneer is BV stabiel genoeg om alleen nog maar 's avonds, 's nachts en 's ochtends te geven? Kan dit al na 4 maanden of pas met 6 maanden?
    Overdag zou ik dan flessen willen geven. Mijn meisje drinkt slecht overdag, waardoor ze weinig slaapt en vaak komt. Ik houd dit niet meer vol.

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Oei, ik denk niet dat je dat met 4 maanden al gaat redden. Heel mss rond de 6 maanden maar ik ben bang dat je productie enorm gaat instorten dan. Vaak is je productie met 10 maanden pas echt stabiel.
    Mag ik vragen wat je al hebt geprobeerd om haar beter te laten drinken overdag? Mss kunnen we je nog wat tips geven?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vaak is kan de productie dat pas aan rond de 9 maanden.
    Ik denk dat je vanaf 6 maanden zeker een keer zou moeten kolven halverwege. En vanaf 4 maanden misschien wel 2 keer..

Maar: Flesvoeding is over het algemeen vullender, dus zal ze 's avonds/'snachts ook minder behoefte hebben aan voeding. Dus mogelijk komt ze dan minder vaak en wordt de productie nog lager.

Of ze denkt, lekkere voeding tussen 19 en 7. En gooit haar dag/nacht ritme om.
    Nou is deze laatste wel een ernstige gok, maar ik zou het zeker oor de 6 maanden nog niet proberen..

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het is wel mogelijk.
    Ken iemand die t gelukt is maar licht er net aan. Is t proberen waard. Alleen als het je niet lukt kost het veel moeite terug te gaan of anders geheel afbouwen. Durf je de gok te nemen?

5. Alita

Alita Niet meer actief

maar waarom denk je dan dat het met fv beter gaat?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voordat je daartoe over gaat: wat heb je allemaal al gedaan om beter te laten drinken? En heb je medische oorzaken uitgesloten?

7. Alita

Alita Niet meer actief

ze zal waarschijnlijk net zo slecht aan de fles drinken lijkt me dan....

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb 3 maanden volledige borstvoeding gegeven en daarna 2 maanden alleen 's ochtends en 's avonds.

Dat ging dus maar 2 maanden goed, toen had ik echt niet genoeg voeding meer. Ik had haar op het laatst een uur aan de borst (2 kanten) liggen en dan had ze nog niet genoeg.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt er o.a. van af wat je in de fles doet!

Als je gewoon afgekolfde melk in de fles doet dan zou je nu al kunnen beginnen, maar je moet wel beseffen dat een fles geven veel meer werk is als gewoon aanleggen.

Heb je al eens goed na laten kijken hoe het komt dat je dochter overdag zo lastig is met drinken? Heb je al eens contact gehad met een lactatiekundige of een vrijwilliger van VBN of LLL?

Wat vind je trouwens 'vaak' bij de voedingen overdag? Met een week of 9 zoals jouw meisje kun je uitgaan van zo tussen de 8 en 12 voedingen per etmaal. Om de 2 uur overdag is vrij normaal hoor!

Maar misschien kun je uitleggen hoe ze is bij het drinken?

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Dank je wel voor de reacties.

Isis is nu al 4 maanden. Ze drinkt vaak omdat ze niet goed slaapt overdag en dus moe is en dan tijdens het drinken in slaap valt. Dan heb je dus na een half uur tot een uur alweer honger.

's Avonds/ 's nachts drinkt ze goed, is altijd al goed geweest.

Ik geef nu overdag flessen, afgekolfde melk/kunstvoeding. Ze drinkt niet meer dan 130cc, maar kan hier wel 1 a 2 uur op slapen. Zo krijg ik eindelijk overdag een beetje een ritme en zit niet meer met een huilend kind in de auto, omdat ze alweer honger heeft.

Ik kolf nu 3 a 4 keer overdag om mijn productie op gang te houden. Ben ook bang dat het anders snel afloopt.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kindje dat borst gewend is is 130cc een flinke fles hoor!

Maar heb je tijdens het voeden al eens geprobeerd borstcompressie toe te passen?
    En heb je hier over al eens met iemand van VBN/LLL gebeld?

Verder, als ze echt overdag steeds zo moe is, ben je daar al eens mee naar de huisarts geweest? Dat kan namelijk een teken zijn dat er iets aan de hand is!

Deel Deze Pagina