Hobby's?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nacho, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat voor leuke dingen doen jullie in en om het huis tijdens babyslaapjes?

Ik kon mezelf pre-baby altijd uitstekend vermaken met het plannen van vanalles en nog wat (vakanties, feestjes, etentjes, maaltijdplannen, etc.). Met baby valt er eigenlijk weinig meer te plannen. Ik merk dat ik ook niet zo snel ergens aan begin, omdat ik toch nooit weet hoe lang ik de tijd heb en of ik het dan wel af kan maken. Ik zit nu dus tijdens slaapjes mezelf een beetje te vervelen als ik alleen thuis ben. Vanaf volgende week ben ik nog maar twee dagen alleen thuis, dus dat scheelt alweer. Toch wil ik graag iets leuks voor mezelf hebben waar ik weer nieuwe energie van krijg.

2. Ik lees even mee :p Na bijna 2 jaar weet ik het eerlijk gezegd nog steeds niet ;)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, ik wou dat ik tijd had om me te vervelen. Als ik eens een half uurtje over heb, ga ik het liefst lekker in de zon of op de bank zitten met een lekker boek, een kop thee en een rol speculaas.

Ik heb verder ook niet echt hobbies. Wel eens een poging gedaan om ergens mee te beginnen in een rustige periode, maar dat duurt nooit lang en dan heb ik er alweer geen tijd meer voor.

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik deed meestal snel wat huishoudelijke dingen, zoals stofzuigen/dweilen/strijken. Op een gegeven moment deed mijn dochter nog maar één dutje, maar wel één van 2-3 uur. Dan kun je behoorlijk wat doen rond huis.

Maar je kunt natuurlijk ook:
    -in de tuin werken
    -nieuwe recepten zoeken/uitproberen
    -lezen
    -een serie kijken
    -foto's uitzoeken/in album plakken
    -in dagboek schrijven
    -yoga

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 12 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2015
    Huishouden, koken, in de tuin werken, in de tuin zitten, een boek lezen, tv kijken, internetten, in (zwem)bad liggen, foto's ordenen, rustig bellen, administratie doen, schilderen, sporten of gewoon weggaan en je kind meenemen...heb eigenlijk nooit moeite gehad met slaapjes, werd ie wakker dan werd ie wakker en dan stopte ik met waar ik mee bezig was of pakte dat weer op als ik klaar was met voeden/aankleden/knuffelen/spelen.

Met een kind van (bijna) 2 jaar zie ik eerlijk gezegd het probleem ook helemaal niet, neem aan dat die ook nog maar 1 slaapje doet?!

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn zoontje is nog maar drie maanden, dus hij slaapt wel wat meer en vaak ook korte slaapjes. Ik weet nooit van tevoren of hij 45 minuten of 3 uur gaat slapen. Ik ga niet weg als hij eigenlijk moet slapen, hij slaapt toch het fijnst in zijn eigen bedje.

Het is misschien een luxe probleem, die tijd die ik over heb. Op boodschappen en koken na heb ik ook geen taken in huis die ik hoef te doen. Het lijkt mij leuk om iets van mijzelf te hebben wat geschikt is om opeens weg te leggen.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Toen ik nog maar 1 kind had was zijn middagdutje mijn heilige leestijd. Ik ruimde dan snel wat speelgoed op, deed de vaatwasser aan en dan plofte ik op de bank met een kop thee en een boek. Heerlijk even bijtanken. Maar goed, nu heb ik tijdens het middagdutje van de jongste nog een bijna-kleuter rondlopen, dus mijn laatste leesuurtje is al weer een tijdje geleden.

8. Ze vraagt toch naar leuke dingen? ;) Nou, ik heb nog steeds geen inspiratie voor leuke dingen hier thuis. Het is altijd huishouden, opruimen, beetje laptoppen.... Ik ben meer iemand van de hobby's buitenshuis. Wandelen, fietsen, een leuk stadje bezichtigen...

9. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hobby's? Niet echt tijd voor. Maar ik combineer het nodige met het aangename dus soms weer nieuwe gerechten koken of klusjes in huis zoals een muurtje verven of iets decoratiefs maken.

Off-topic @Bolkje, wat een heerlijk rijmpje in jouw handtekening <3

10. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb als hobby haken. Je kunt dit altijd even wegleggen maar ook langer achter elkaar doen.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als je wil dat je kind thuis in bed z'n middagslaapje doet dan doe je de leuke dingen daarvoor en/of daarna en tijdens het slaapje doe je dan de minder leuke dingen zoals huishouden, opruimen, laptoppen :p
    Of je gaat samen wandelen, fietsen, een leuk stadje bezichtigen...zie nog steeds 'het probleem' niet maar hij hoefde hier ook niet perse in z'n bed te slapen en ik ben het misschien al wat langer gewend om thuis te zitten ;)

12. susy26

susy26 Niet meer actief

zo wil ik eigenlijk ook iets voor mezelf doen. lekker even ontspannen. Dacht aan kleuren wat nu ook zo in is, heb je speciaal voor volwassenen.

13. Tooto

Tooto Niet meer actief

Altijd even een work-out, beetje op de tablet of laptop, vind het altijd leuk om opzoek te gaan naar nieuwe gerechtjes of zo

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ik ging zelf ook altijd een dutje doen........
    Was weinig productief toen. Had een beetje hetzelfde probleem als jij.
    Nu ben ik gitaar gaan spelen. Ben ik een avondje weg en overdag kan ik lekker liedjes spelen die ik, maar ook de kinderen mooi vinden.

Deel Deze Pagina