fietskar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamarianne, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarianne

7 mei 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben tijdens de zwangerschap een fietskar aangeschaft. Hebben van te voren het gehad over of het gevaarlijk was of niet, leek ons niet en konden op internet ook niet veel erover vinden.
    Dochter hebben we nu 2 keer in de kar gehad, komt schoonmoeder opeens met verhaal dat het heel gevaarlijk is shaken baby syndroom enzo.
    Wij wandelen veel ook op niet vlak terrein ivm de hond die we hebben. Dan schud ze ook heen en weer ( heb haar ook vaak in draagdoek maar soms ook in kinderwagen)
    Nu vind man het ook opeens niet meer veilig, zucht. Wat vinden jullie? Iemand toevallig ook links naar info hierover?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    shaken baby syndroom is echt iets heel anders hoor.
    Dat het kindje hard door een volwassene heen en weer wordt geschud waar door er problemen in het nekje of hoofdje ontstaan.

Ik neem aan dat je kleintje in een maxi-cosie of babyschelp ligt.

Niets aan de hand, gevalletje van de bel en de klepel

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb een fietskar met een hangmat erin (croozer + bijbehorend hangmatje).
    Als je over klinkers fietst, dan schud het wel een beetje, dus dan gewoon heel langzaam fietsen. Ons zoontje was ongeveer 3,5 a 4 m aanden toen wij hem er voor het eerst in hadden (toen pas gekocht). Ik zou een hele jonge baby er nog niet in doen, omdat het toch wel wat hobbelt (klinkers, drempels, putdeksels, etc.)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 3 a 4 maanden oud kunnen kindjes prima in de fietskar, daarvoor is 't inderdaad niet aan te raden meen ik. Met de wagen loop je wel wat langzamer als met de fiets dus rammel je ook minder neem ik aan. Met de fiets trouwens wel even rekening houden met hobbels, stoepjes etc. Ik nam meestal een iets ander fietspad als dat bv wel geasfalteerd was.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder

Deel Deze Pagina