Hoi! Ik hoop dat ik mijn topic hier goed plaats onder dit kopje. De eerste reeks foto's hebben we al besteld van de afgelopen 3 weken dat ons meisje er is. Dat zijn er natuurlijk errug veel. Nu vraag ik me af hoe jullie dat doen met foto's inplakken. Tot welke leeftijd (in maanden) plakken jullie foto's in het geboortealbum? En alle volgende foto's die gemaakt worden de maanden die volgen, en de jaren die volgen, waar doen jullie dat in? Maken jullie altijd hele fotoalbums met teksten erbij, of stoppen jullie op den duur ook wel foto's in insteekmapjes? Ik wil er straks mee beginnen, maar vraag me dus vooral voor het geboortealbum af tot hoeveel weken of maanden ik zal gaan.
Ik maak digitale albums, zeker met het oog op de toekomst. Denk niet dat over 10 of 20 jaar foto's afdrukken nog gebruikelijk is en een digitaal album blijft ook veel langer mooi. Ik maak een album van verjaardag tot verjaardag, per kind. Een apart geboortealbum heb ik niet, wel babyboeken maar daar plak ik maar een beperkt aantal foto's in, dat is voornamelijk om dingen in te schrijven.
Wij maken ook per jaar een album. Ook digitaal idd. Wel met voorin een brief aan mijn zoon over dat specifieke jaar, omdat ik die albums voor hem maak, voor later. Een geboortealbum zou ik evt gemaakt hebben van hooguit de 2 of 3 maanden, denk ik. Ook met het oog op 'trage' kraamvisite, waarvan ik het toch leuk zou vinden die in dat album te hebben.
Wij maken een album van de geboorte, niet met bloederige geboortefoto's maar met foto's van de kraamtijd. Dan het eerste jaar een album per kwartaal en na het eerste jaar maak ik elk jaar een album voor ze. Die albums zijn echt voor hun dus ik ga binnenkort ook voor onszelf elk jaar een album maken. Met terugwerkende kracht voor onze hele relatie hahaha. Ben nog wel ff bezig dus.
Ik heb het echte geboortealbum tot een maand of 3 vol geplakt. Daarna verder met digitaal boek. Begin een nieuw boek bij elke verjaardag. En ik probeer echt de leukste fotos eruit te pakken. De rest gaat op een dvd.
Het geboortealbum is van de eerste 4 maanden. Het tweede wordt van 4 maanden tot 1e verjaardag die wil ik online maken. Bedoelen jullie met digitaal dus online een fotoalbum maken en dan bestellen
Bedankt voor de reacties. Ik hou denk ik dan ook een paar maanden aan voor ik het album ga starten. Een digitaal album zie ik zelf niet zo zitten. Gewoon af laten drukken en zelf inplakken lijkt me leuker/ handiger.
Hier een digitaal album bij Hema laten maken.. Deze week binnengekregen (van haar 1e jaar) Mooier geworden dan verwacht, echt supergaaf