Tips gevraagd over passend borstschild!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sic, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Ik heb sinds vandaag een (bloedend) kloofje op een tepel. Het kloofje zit waar mijn tepel overgaat in mijn tepelhof.

Eerste vraag is; kan ik gewoon door gaan met voeden aan die borst ook al zal de kleine dan ook wat bloed binnenkrijgen. Ik neem aan van wel ...

Tweede vraag; ik vermoed dat het kloofje is ontstaan door niet goed passend borstschild. Ik wil straks dus even langs de thuiszorgwinkel gaan om een beter passend borstschild te kopen. Waar moet ik op letten bij het bepalen wat wel een goed passend borstschild is.

Ik gebruik al Bepanthen Babyzalf.

Alvast bedankt!

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Tip voor borstschild staat al hier boven maar misschien wil een andere tepel zalf je nog wel helpen, ik gebruik purelan en dit is echt hele fijne zalf.

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Die heb ik ook. Voordeel is dat je gewoon mag voeden met die zalf ernog op.
    Tip van mijn kraamhulp was om tube vooraf te verwarmen onder de kraan. Dan smeert ie beter.

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe je het volgende al:

Beetje melk op je tepel smeren en aan de lucht laten drogen?
    Evt creme heel dun aanbrengen?
    Let ook op spruw, kan (slecht genezende) kloven veroorzaken.

6. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Meiden, bedankt voor alle reacties!

Bij de kleine heb ik inderdaad vorige week een aantal kleine witte vlekjes zien zitten aan de binnenkant van zijn wang. Direct beiden gaan behandelen. Ik had nog Daktarin (orale creme) nav spruw bij oudste zoontje en gelukkig was de datum nog niet verstreken. Voor mezelf had ik ook nog creme. En eigenlijk een paar dagen nadat ik had aangenomen dat spruw weg was, ik ben dag of 2 a 3 doorgegaan met behandelen, had ik het kloofje. Wie weet wel ontstaan onder invloed van de spruw.

Het gaat nu alweer een stuk beter. Ik heb paar keer melk op tepel gesmeerd of na voeden laten drogen. Ook blijven smeren met bepanthen. En daarnaast sinds vandaag een kleiner borstschild. Deze moest worden besteld. In het weekend verder niet gekolfd, dit hielp denk ik ook al, maar vandaag tijdens werken wel weer. Ging beter en heeft niet meer gebloed en lijkt stuk minder gevoelig!

Share This Page