tips gevraagd over situatie

Discussion in 'De lounge' started by lautjuhhh, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hallo,
    ik wil toch even een update neerzetten,
    Manlief is naar zijn ouders geweest en was na een half uur terug..
    Het was eerst rustig gegaan rustig met paps kletsen tot vervolgens moeders begon met bestoken van vragen en kritiek op partner ( zal niet helemaal in details treden) . Dit tot woede van partner die niet zijn verhaal mocht/kon doen..
    Kort samengevat.. moeders mag wel iedereen voor van alles en nog wat uitmaken en zoonlief moet dat tolereren en mag zelf geen commetaar leveren.

Uiteindelijk is manlief op gestaan en heeft het volledig afgesloten, Manlief is er klaar mee en ik ook. kortom een moeilijk hoofdstuk wat we nu af kunnen gaan sluiten, wat de nodige moeite en verdriet meeneemt maar dat slijt.

Tanx voor alle reacties.

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Moeilijk hoor! Maar superbeslissing, goed dat je mannetje ook heeft laten merken dat zijn gezinnetje voor zijn ouders komt.

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Alleen met jou erbij en anders niet. Vol blijven houden hoor, anders gaan de verhoudingen wel heel scheef zitten. Nu snapt je kindje er nog niets van, maar als die wat ouder word begint er meer te dagen en kan die d'r zelfs last van krijgen. Voor jezelf kiezen en je kind natuurlijk. Sterkte met deze vervelende situatie.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou er klaar mee zijn.
    Daarnaast zou ik van mijn partner verwachten dat hij dit gedrag van zijn ouders niet accepteert (hoe zij over je denken/praten) en dat zelfs nog buiten t feit om dat er nog een kleinkind is.
    Ik zou van mijn ouders nl ook niet accepteren als ze zulke brieven zouden sturen over mijn partner.

Sterkte!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Lees net je update! Wat een drama zeg vanuit je schoonouders, maar wat een goede/ sterke actie van je partner!

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wauw wat een superreactie van je man zeg. Nu proberen het een plekje te geven.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Jeetje wel heftig hoor!
    Maar goed van je partner dat hij dit niet gepikt heeft!
    Veel sterkte met het een plekje geven.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    goed van je partner dat hij voor ze gezin op komt!!

wij hebben ook zo'n tijd gehad met schoonouders ( door geestelijk toedoen van schoonmoeder) alleen toen hadden we nog geen kids, dus dat is nog iets anders!

praat er wel goed over met je partner zodat het niet evt tussen jullie in kan komen te staan!

enuhh die pakketjes die zou ik gewoon weer terug sturen!

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    goed en lief van je man dat hij dit zo heeft opgelost... wens jullie sterkte met het verwerken van dit hele gedoe... veel geluk in de toekomst met jullie gezinnetje!!! en laat ze maar lekker kletsen meid!! ze zijn het nieteens waard!

10. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

man oh man oh man echt waar ik snap geen moer van die mensen....
    Hebben we er duidelijk een punt achter gezet, komen ze aan met een brief waarin ze zeggen alles voor laetitia te willen betalen en of we alsjeblieft het verleden kunnen vergeten en volgende week op bezoek kunnen komen met laetitia. aangezien wij nogal benard zitten momenteel financieel, hebbenwe gezegt van prima gaan jullie maar wat halen, iets kleine ofzo wat ze kan gebruiken.. Komen ze aan met 2 big bag tassen vol. 14 potjes olvarit, 2 bussen nutrilon 4 pakken luiers en 6 setjes kleren.. Pffff...
    beetje overdreven maar goed erg welkom, alleen ik vind het erg moieilijk om mee om te gaan en mijn partner ook..
    nou ja moest het even kwijt hoor...
    Snap dr echt helemaal niks meer van

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Meid, als ik jullie was zou ik een keuze maken. Wil je ze nog een kans geven (wat ik ondanks alles kan begrijpen), ga er dan voor! Verwacht niet dat het ooit goed komt, maar hoop op (wat je zelf ook schreef) het tolereren van elkaar. Als je denkt dat je dit niet kunt, dan zou ik er een punt achter zetten. Dit kost je zoveel energie!
    Ik hoop dat jullie nog een klein beetje hoop hebben behouden en dat je op basis van die brief nog iets van toenadering wil. En wat ze je ook geven: geniet er van, maar geef er geen emotionele waarde aan. Ook niet in de zin van: nu moet ik er iets voor terug doen.
    Succes!

12. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Lijkt mij een duidelijke poging om een voet tussen de deur te krijgen, en jullie afhankelijk te maken van hun giften. Heeft mijn schoonmoeder ook geprobeert, zodat ze later kon zeggen dat ze ons zo geholpen heeft en we haar niks konden weigeren. Gelukkig hebben wij alles destijds nooit geaccepteerd, en toen was het snel over met de zgn. aardigheid ;)

Share This Page