Tips gevraagd over slapen en bultjes openkrabben!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lucia, May 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden,

ik heb 2 'problemen' met m'n kleine meid, kunnen jullie even meedenken?:)

1. Alyna wil 's middags niet meer slapen. Ze ligt dan gewoon te spelen/brabbelen in bed, en een enkele keer gaat ze huilen. Soms valt ze in slaap, maar dan maximum voor een uurtje en dan is ze helemaal chagerijnig de rest vd dag. Nou, zou je denken, dan laat je haar toch lekker wakker zijn? Idd, voor mij helemaal geen probleem, ware het niet dat ze 's avonds ook niet vroeger wil gaan slapen dan normaal. (je zou toch zeggen dat ze moe is?) En 's ochtends wordt ze ook eerder wakker dan toen ze wel 's middags sliep.
    Is dit een fase ofzo?
    Ze sliep eerst in totaal zo'n 14,5 uur, nu zo'n 11uur. Het lijkt me zo weinig, ik had verwacht dat als ze 's middags niet meer zou slapen, ik haar 's avonds wel vroeger op bed zou kunnen leggen. Ze ging namelijk met middagslaapje 'pas' om 21u naar bed, en dan rond 9u weer wakker. Het maakt mij geen zier uit dat ze om 8u wakker wordt, sta voor werk om 7u op, maar ze slaapt dan zo weinig in mijn ogen omdat ze 's avonds ook pas tegen 21u/21.30u slaapt.:(
    En als je dan denkt, vandaag was ze om 8u wakker, dus ze zal wel een middagdutje doen, dan heb je het mis.:D

Iemand ervaringen/tips?

2. We waren vorige week bij de KA omdat Alyna allemaal bultjes had. Dit bleken insectebeten te zijn.
    Nou goed, zalfje gekregen tegen de jeuk. We zijn er nou achter dat het 'iets' bij opa en oma is, omdat in de laatste week de bultjes wegtrokken en sinds gisteren er weer een boel nieuwe zijn. 't Is alleen lastig dat we niet precies weten wát. (ze hebben wel honden gehad, maar hebben nu alleen nog een parkietje sinds een aantal weken. daarvoor had ze het nooit)
    Nouja, het probleem is eigenlijk dat ze, ondanks de zalf, de bultjes openkrabt! We corrigeren haar als we het zien en ze weet ook dat het niet mag (nee, krabben, nee!;)), maar ze krabt heel vaak in bed of anders als ik even in de keuken ofzo ben.
    En dan echt tot bloedens toe! Dus ze staat vol opengekrabte bultjes. Zelfs wondjes (van opengekrabte bultjes) krabt ze gerust een paar dagen later opnieuw open.
    Weet iemand wat we hier aan kunnen doen? Wantjes ofzo trekt ze gewoon uit.;)
    En weten jullie wat en of ik iets op de wondjes mag doen, dat ze sneller genezen? Ik ben bang dat ze vol kleine littekentjes komt te staan. ;) Ze heeft zelfs een redelijk grote in haar gezicht.
    En weten jullie iets tegen de jeuk dat WEL helpt?! (ze heeft nu Caladryl zalf, een roze goedje)

Nou, sorry voor het hele verhaal.:D
    Bedankt om te lezen in elk geval!
    Enne...ik hoop op tips!:D

Prettige dag nog!:D

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Kan je haar in de middag niet in bed zetten met wat speelgoed en boekjes? Als Iris niet kan slapen, zit ze dan zo een tijd lekker te spelen en rust ze wel uit. Ik zou idd wel proberen haar avond slaaptijd wat naar voren te halen. Misschien lekker in bad en wat warme melk? Worden ze vaak slaperig van.

Je kan voor de bultjes eczeemwantjes kopen (ik heb ze ooit besteld via internet omdat Iris erg aan d'r haren draaide waardoor ze kaal werd), deze doe je met een touwtje om de polsen en zijn moeilijk af te krijgen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat slapen is een beetje de leeftijd. Mijn jochie heeft net na zijn 2e verjaardag ook een periode gehad. Hij wilde niet meer slapen, en sliep ook veel minder over de dag. Na een paar weken/anderhalve maand was dat weer voorbij. Tegenwoordig slaapt hij overdag weer 2,5 uur. En vraagt soms zelf om het bed..

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Femke; heb ik geprobeerd, maar van speelgoed/boekjes gaat ze net helemaal uit haar dak. ;) (gooien, klimmen, roepen enz...eigenlijk hetzelfde dat ze zou doen als ze niet in bed ligt ;))
    Ik zal eens proberen om haar 's avonds in bad te doen en kijken of ze warme melk wilt!Ik ga ook eens voor die exceemwantjes kijken!:)

@Deepfreeze; ja ik hoor van meer mensen dat het waarschijnlijk een fase is... fijn dat het bij jullie overgegaan is. :D

Nou ligt ze trouwens op bed (had een beetje een snotneusje en leek moe) en het is STIL. :D *klopt af*

Share This Page