Hebben jullie wel eens een opmerking van het kdv gehad over jullie kindje?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Humbly89, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

Vandaag werd ik apart genomen omdat ik Liam soms met vieze sokken of een vies gezicht ( vergeten een stukje schoon te maken ) naar het kdv bracht en de leidsters waren hier over gevallen want ik zou hem dan niet goed verzorgen.
    hebben jullie wel eens van deze opmerkingen gehad?

liefsz

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jeetje wat zijn die leidsters bij liam kdv streng zeg eerder zeurpietjes(las ook je andere topic)

maar nee de leidsters hebben nooit iets over maddox gezegd.
    soms als hij verkouden is komt hij met een opgedroogd snotneusje aan. dat hebik thuis dan wel schoongemaakt maar ja onderweg loopt het snot er ook weer uit. maar ze moeten niet durven mij daarop aan te spreken of te zeggen dat ik mijn kind niet goed verzorg want dat pik ik niet.

meid laten ze lekker de poep krijgen jij weet zelf dat je liam erg goeg verzorgd en laat ze maar ook duidelijk weten dat je het niet pikt zo een opmerking.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    als het echt zo is moet je je aangesproken voelen, en anders gewoon lekker niet :) Jouw kind toch?

4. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

las ook je andere topic, krijg je geen zelfvertrouwen van zo.. (zou niks voor mij zijn, zou zelf geloof ik maar wat anders zoeken).

Bij mijn dochtertje zijn ze juist helemaal niet zo. Soms heeft ze kleertjes aan dat ik denk hmm dat kleurt niet echt omdat ze op het laatste moment van weggaan nog even wat onder spuugde en ik even niks moois reserve had. Ik verontschuldig me dan weleens en dan zeggen hun juist nou hier maakt het niet uit hoor hoe ze erbij lopen.
    Snotneusjes, veegje hier en veegje daar, of nog even in de auto een kwijltje. Ik doe me best maar kan haar spuugjes en dingetjes nou eenmaal niet altijd voor zijn. Als er iemand is die dat moet weten zijn hun het juist wel!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee nog nooit! Ik heb wel eens gedacht 'wat moeten ze wel niet denken' als ik inderdaad vergeten was om zijn gezicht goed schoon te maken. Ik probeer er dus wel op te letten omdat ik het zelf gewoon genant vind. Maar ze hebben er nog nooit wat van gezegd.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb ook even je eerdere berichten erbij gezocht en ik krijg sterk het idee dat ze bij jou KDV jou verdenken van verwaarlozing ( of misschien iets minder heftig).

Eerst beginnen over zijn piemel bij het verschonen en nu over zijn hygiëne.

Misschien eens een gesprek aanvragen?

Ik vind persoonlijk dat ze heel erg overdrijven. Tenminste als ik jou verhalen zo lees.

Dat grijpen naar zijn piemeltje is echt wel normaal. En een kindje met een iets viezig gezichtje kan ook vaker voorkomen. Onderweg naar het KDV kan hij spugen, of een koekje eten en dus knoeien.

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    nou ik denk dat het komt omdat ik 20 jaar jong ben, alleenstaande moeder en sinds een maand op mezelf woon dat ze daarom meer op gaan letten hoe ik het met Liam doe.
    ik ben dus ook doodsbang dat als ik iets niet "goed" doe ik hun ogen hun actie gaan ondernemen..

ik heb heel grondig met haar gepraat en ga Liam haast extra goed "schoonmaken", pas sokken aan doen als de schoenen aan gaan en als ze dan nog klagen zal ik ook eens gaan klagen over hun.

liefsz

8. tulip

tulip Niet meer actief

het is misschien erg, maar ik denk dat je in je laatste post de spijker op zn kop slaat, heb net ook je andere topic gelezen en ik denk dat ze je idd niet helemaal voor vol aanzien. Ik zeg niet dat ik het terecht vind hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik snap ook heel goed dat het vervelend voor jou is en ik vind eigenlijk dat het kdv het ook wel ietsje professioneler had kunnen aanpakken.

Iets om het voor hen "op te nemen" ze maken zich ws "zorgen" en dat betekend wel dat ze veel om je zoontje en de andere kids geven. Ze zijn betrokken bij het wel en wee van de kids en dat is toch ook wel belangrijk.
    Ik weet zelf dat zulke dingen gewoon heel lastig zijn. Bij jou is het dus helemaal onzin, maar dat weten zij natuurlijk niet he??
    Ik heb nu ook een ventje op mn groep waarvan we hele sterke vermoedens hebben dat die dus niet gewassen wordt s ochtends en misschien 1 keer per week in bad gaat. Dat badderen kan natuurlijk ook een medische reden hebben, maar hij komt in zn nachtluier binnen en ruikt niet alsof hij gewassen is. Elke ochtend een washandje erdoorheen lijkt mij vrij normaal. Wat doe je met zoiets he??

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    --->> Tulip;

is snap het aan de ene kant ook wel maar aan de andere kant vind ik ook dat ze het ook wel mochten zeggen toen ik nog thuis woonde met Liam en dat werd niet gezegd.
    pas toen ik het huis uit ging terwijl hij daarvoor net zo gebracht werd als nu.

he bah! dat is inderdaad niet fris nee.

liefsz

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is idd krom, dan lijk het alsof ze je niet vertrouwen als alleenstaande moeder.

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    ja zo komt het inderdaad wel over, nou ik bewijs ze gewoon het tegenovergestelde :)

liefsz

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O, dan zouden ze op mij of ons ook genoeg aan te melden hebben! Gut, hoe vaak ik plekjes vergeet schoon te maken, tuft ze lekker even de boel onder onderweg (5 min. lopen, maar toch) of mijn man de sokjes van gisteren per ongeluk aandoet en bovendien gaat Mini 2 a 3 keer per week in bad en zeker niet iedere dag want dat is slecht voor haar huidje.

Op zich is het idd een goed teken dat ze de kindjes in de gaten houden maar ik geloof niet dat een vieze toet of sokjes van gisteren onder verwaarlozing geschaard kunnen worden, of je nou 20 bent en alleenstaand (zoals TS) of 36 en getrouwd (moi).
    Misschien kun je die insteek kiezen als je het er met ze over hebt? Je kan misschien best zeggen dat je het waardeert dat ze goed opletten maar je kan ook zeggen dat hun opmerkingen je onzeker maken...

13. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ik vind het wel grappig om te lezen en het eerste wat ik me afvraag is hoe krijg je je kindje terug van het KDV?
    Als ik mijn zoontje breng zorg ik altijd dat hij schoon is maar hij heeft regelmatig een snotneus en dan maak ik die daar nog even schoon. Maar soms denk ik ook weleens van oh hij heeft nog een plekje daar of daar....maar als ze daar over zouden beginnen hebben ze echt een probleem want ik krijg hem 10 x viezer terug als dat ik hem breng. Banaan op zijn shirt zn gezicht onder het snot(niet dat ze hem niet schoonmaken alleen zal je altijd zien dat hij voordat ik hem op kom halen net in zn broek gepoept heeft of onder het zand zit omdat een kindje het leuk vond om het in zijn haar te gooien of hij heeft geverfd en dan kan ik zijn shirtje weggooien) Vind het echt niet erg maar ze zouden dan niet moeten beginnen over dat ik hem niet schoon breng! Dus misschien een idee als dat bij jou kindje ook zo is om dat in een gesprek mee te nemen...

Groetjes Lysanne

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik heel veel respect heb voor jou en je situatie. Echt heel knap. Laat de leidsters op het kdv maar eens een poepie ruiken en bewijs maar hun ongelijk..
    (en nu niet meteen jezelf over de kop werken om alles spic en span in orde te hebben..)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

#15 Yukl, 5 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2010
    Mijn zoontje heeft vaak zijn sokken zeker drie dagen aan. Ze worden nooit vies (hij heeft altijd sloffen aan) en hij heeft ook nog geen zweetvoeten ;) Waarom zou ik hem iedere dag schone sokken aantrekken? Wat een ontaarde moeder ben ik ;)

Lastig hoor wat je het beste met de situatie kunt doen... Ik vraag me af of een gesprek met ze aangaan zou helpen.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik denk dat Miepie hier een goed punt heeft. Bespreek met ze dat je het waardeert, maar dat je je best doet en dat het prima gaat, en dat je je onzeker gaat voelen als je het idee hebt dat je zo in de gaten wordt gehouden. Ik kan me voorstellen dat alle hulp welkom is in jouw situatie en geef ze dat ook aan, maar vraag of ze je er ook echt mee willen helpen en dat het nu zo als controleren voelt. Als je het bespreekbaar maakt met hen geef je ze ook de kans jou als een volwassene te zien,

En ik heb gelezen wat er gebeurd is, dat je nu net je eigen huisje hebt en werk en zo en petje af hoor meid, je doet het super goed! Ik weet niet of ik het in die situatie zo goed zou trekken!

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik kan me voorstellen dat dit soort opmerkingen je onzeker maken, ook al is dat helemaal niet nodig.
    Ik denk dat als je er op gaat letten je altijd wel iets kan vinden wat niet perfect gaat. Mijn zoontje heeft ook weleens wat pasta aan zijn mond en dat ik dat dan pas zie als ik al op de fiets zit.
    Misschien is het wel verstandig om het gesprek aan te gaan, omdat jij het gevoel hebt dat ze je niet voor vol aanzien. En ik kan me voorstellen dat dat een heel onprettig gevoel is.
    Ik ben dan wel iets ouder dan jij, maar zie er heel jong uit en ben ook alleen met mijn zoontje. Een tijdje terug was er een open dag op een basisschool in de buurt en ik ben gaan kijken. En de voorzitter van de oudervereniging deed net alsof wij (ik en een vriendin die ook jong en alleenstaand is) er niet waren. Vertelde voluit aan de andere ouders die er waren, maar tegen ons niks. Ik kreeg daar een heel naar gevoel van.

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik krijg de sokken heus niet altijd helemaal schoon in de was. :) Wat niet wil zeggen dat ik ze haar dan maar niet aan doe. Ze zijn gewassen, dus ik vind het wel prima.

En ook over dat vieze snoetje. Pff. dat komt echt wel eens voor.

Ik denk dat TS gelijk heeft met haar bericht. Ik zou eht gewoon aankaarten hoor. Zeg maar dat je het als erg vervelend ervaart.

succes

19. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Het klinkt inderdaad alsof ze door je leeftijd en situatie jou dit commetaar durven te geven. kan je geen gesprek aangaan met het hoofd van de opvang en dit voorleggen.
    Oja op spierwitte sokken een keer brengen en dan aan het eind van de dag kijken hoe die er uitzien en goed er in wrijven:D.

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nou soms krijg ik haar wel eens mee....dan denk ik ook wel. Nou jullie hadden daar beter op moeten letten. Alsof ze daar 24/7 op haar snotneusje letten enzo.

Deel Deze Pagina