tips gevraagd: poepen op het potje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rodelief, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Een aantal dagen geleden ben ik begonnen met mijn zoontje zindelijk te maken. Voor elk plasje mag hij een sticker plakken en bij 6 stickers krijgt hij een kadootje. En met resultaat. Binnen 2 dagen kreeg hij in de gaten dat hij zijn plasje voelde aankomen en plast alle plasjes op het potje.
    Al 3 dagen droge broeken. Zelfs tijdens het middagslaapje.
    Mama helemaal trots natuurlijk!!!
    Maar het poepen gaat nog niet. Hij voelt het wel maar weet het nog niet op te houden en doet het dus in zijn broek.
    De 2e dag waren we er snel genoeg bij en kwam hij wel in het potje terecht maar de laatste 3 dagen heeft hij in zijn broek gepoept.
    Hem belonen met kadootjes of stickers is nog niet gelukt. Trapt hij niet in.
    Of hij kan het gewoon nog niet ophouden. Hebben jullie enig idee of dit gevoel langer duurt??
    Of is het de angst?? Of gewoon nog ff doorzetten en doorgaan zo als we al doorgaan??

    En nog een vraagje hoe doen jullie het als je de deur uit gaat? Meneer vertikt het nog om op de wc te plassen. Hij wil alleen maar op het potje. Ik heb het potje al meegenomen naar familie en zo maar van de week in een winkel wilde hij niet op de wc. Ja en toen heeft hij in zijn broek geplast want om nou dat potje overal mee naar toe te slepen is ook niet echt een optie.
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien heb je hier iets aan
    Online Consultatiebureau

    Voor in de winkel zou je eventueel luierbroekjes mee kunnen nemen. Misschien niet handig als je hem dan in een winkel moet aantrekken,maar ja beter als in zijn broek poepen.
    Of toch standaard nog een luier aantrekken als je naar de winkel gaat en hij nog niet gepoept heeft.
     
  3. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik denk dat het vanzelf wel komt.. niet teveel pushen lijkt me.
    en als je de deur uitgaat voor de zekerheid een luierbroekje (als hij nog niet heeft gepoept).
     
  4. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Poepen duurt meestal langer dan plassen. Dat is toch een heel ander gevoel. Komt vanzelf meid, idd niet pushen en dan komt het goed.
     
  5. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik ben hier ook bezig met "de" training.
    Ze heeft al een paar keer op haar potje gepoept maar na een paar dagen wilt ze weer een luier aan..
    Ook plassen doet ze niet erg vaak in haar potje.
    Ze vraagt dan om een luier om een plasje of een poepje in te doen..
    Nou ja ik denk dat het gewoon met geduld te maken heeft en dat het heus wel komt!
     
  6. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dochterlief vindt poepen ook eng. Tot nu toe twee keer gelukt om een 'hondendrol' (zoals zij het noemt :p) te maken in de wc.
    Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf komt. Maar regelmatig heb ik het idee dat ze -stront-eigenwijs is en gewoon niet wil poepen op de wc, omdat wij het zo graag willen.
    Nee, zindelijkheidstraining is niet mijn hobby. Wij zijn bijvoorbeeld begonnen met stickers plakken, met als cadeau een step.
    Toen ze de step eenmaal had ging het zo; Jara moet je een plasje doen?
    'Nee, ik heeft al een step!''
    Peuters ;) :D!
     
  7. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    line: Hahah dat is wel erg grappig. Wat zijn die peuters toch slim he?

    Hier gaat het plassen nog steeds goed. Op 1 ongelukje vandaag na.
    Maar het poepen blijft een probleempje. Hij houdt het op en als hij het echt niet meer kan houden doet hij het in zijn broek.
    Ik hoop maar dat het vanzelf komt.

    En idd zindelijkheidstraining is ook niet mijn favoriete hobby!!
     

Deel Deze Pagina