Kraampakket

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mm7, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hallo, ik vroeg mij af wat ik als kraamspullen nodig heb, ik ga zeker in het ziekenhuis bevallen ivm 2ling, maar wat heb ik allemaal nodig, ik zag allerlei kraampakketen bij Prenatal en Babydump, maar daar zitten navelbandjes, klemmetje etc in, dat heb ik toch niet nodig?!

Overigens krijg ik geen kraampakket van mijn verzekering.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier is alleen het flesje alcohol, het kraamverband en een doosje gaasjes gebruikt

3. pijman

pijman Niet meer actief

Hier zat er ook een netbroekje in wat handig is om kraamverband in te doen. Ook de witte tape, flesje alcohol, gaasjes en thermometer zijn hier gebruikt. Een desinfecterende zeep is ook handig. Kraamverband zou ik niet te veel in huis halen, gewoon 1 pak, als je eenmaal overkan naar groot gewoon maandverband is dat toch comfortabeler. Je zou kunnen overwegen een matras onderlegger te halen mochten je vliezen toch thuis in bed breken, zelf heb ik dat niet gedaan, ben ook bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, mijn vliezen braken overigens wel in bed ;) Het ligt er ook een beetje aan of je een drogist en apotheek in de buurt hebt, dan kun je altijd nog iemand voor een boodschap sturen mocht je toch iets nodig hebben.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

overleg even tijdens de intake van de kraamzorg wat ze in dat geval adviseren, algemeen advies is wel dat je ook bij een ziekenhuis een kraampakket moet hebben.

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bedankt, de dingen die jullie noemen kan ik vast in huis halen, en zal dan binnenkort idd met de intake van de kraamzorg navragen of het voldoende is, of dat er nog wat mist! Die netbroekjes lijken me erg fijn, heb dat een keer na een opertie ook gehad, zijn die eigenlijk te koop ergens? Ik heb ze tot nu toe alleen maar in het ziekenhuis gezien namelijk...

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Het enige wat ik uit mn kraampakket gebruikt heb is de alcohol, het netbroekje en het kraamverband. De laatste 2 om naar het zh te gaan omdat mn vliezen gebroken waren... Oja en de matrasbeschermer heb ik over de bank gelegd voor het geval daar mn vliezen zouden breken... Had voor mn bed een waterdicht molton gekocht en die bleek ik uiteindelijk nodig te hebben hahaha

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

netbroekjes hebben de grotere drogisten vaak wel liggen, ze kunnen ze in iedergeval met een paar dagen in huis hebben..

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Krijg je geen kraampakket van je verzekering? Daar zit alles in.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee moppie, staat in haar eerste post ;). Ze krijgt er geen van de verzekering.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ook geen kraampakket en ook een verplichte ziekenhuis bevalling ivm eerdere keizersnede. Ik heb het nagevraagd bij de kraamzorg en moest de volgende dingen hebben:

1) vierkantje gaasjes van 10x10
    2) flesje alcohol
    3) 2 termomethers (jij misschien 3 voor elk kindje 1 en voor jou 1).
    4) pak watten (maar niet gebruikt!)
    5) kraamverband

Eventueel zo`n matrasbeschermer, maar ik had gewoon een waterdichte molton gekocht. Kraakt veel minder en is ook straks nog een handig als de kinderen zindelijk worden!

Die netbroekjes krijg je in het ziekenhuis, ik weet niet hoelang jij moet blijven, ik 4 dagen ivm wederom een ks. Maar ik had na 3 dagen weer gewone onderbroeken aan en werd gek van de jeuk van die netbroekjes (kreeg er uitslag van). Je kunt beter hele grote oma onderbroeken kopen!

Een celstof matje is wel handig voor in de auto als je al weeen hebt of je vliezen zijn gebroken. Maar een vuilniszak + handdoek is ook een optie.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik krijg er wel 1 van de verzekering! je kan ook op de hema site kijken daar staat een uitzetlijst!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.840
    19.180
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kreeg ook geen kraampakket, wat ik wel heb gekocht (en gebruikt):
    - matrasbeschermer van Hema
    - celstofmatjes
    - alcohol

Ik heb wel gekocht, maar niet gebruikt:
    - navelstrengklemmetje (voor het geval we het ziekenhuis niet zouden halen...)

Gaasjes en handschoenen heb ik altijd wel in huis. Maar die hebben we achteraf niet nodig gehad.

In plaats van netbroekjes heb ik hele goedkope strakke herenboxers gehaald op de markt. Ze zitten heerlijk, ik draag ze nu nog wel eens. :) Bijkomend voordeel: ze hebben een hele brede elastieke band die je buik lekker naar binnen duwt. ;)

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik kreeg toen ook geen paket en ben alles bij me kaar op gaan reken Wat het lost kost en kwam toen goed koper uit om een heel paket te gebruike

Ik gebruikte die matjes voor in bed
    En na de bevaling voor op bed tijdens de Controle
    De watjes zijn gebruikt de achol de achol zeep en de maandverbanden

Hield niet veel over

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zou idd paar van die celstofmatjes halen.. ideaal om je bed te beschermen mocht je heel heftig vloeien
    kraamverband.. hier dit keer zeker 4 pakken verbruikt ivm hevig vloeien
    alkohol voor ontsmetten naveltje en thermometer
    gaasjes voor naveltje
    watten voor schoonmaken thermometer

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    gebruikt en bevallen in het ziekenhuis
    watten
    alcohol
    gaasjes (ook voor evt ontstoken oogje baby)
    kraamverband (die van helltique vond ik erg fijn)
    Maandverband
    onderleggers (erg handig eerste dagen borstvoeding onder je neer te leggen of als je nog erg vloeit)

Bij de Hema hebben ze trouwens strakke boxershort voor mannen 3 voor 10 euro en die heb ik gebruikt ipv netbroekjes dat was heel fijn (nouja die van mn man dan ;) niet er speciaal voor gekocht)

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb gebruikt:

matrasbeschermer
    celstof onderleggers (in de auto, op de bank en na de bevalling in bed en nu voor babymassage)
    kraamverband (nog bijgehaald naderhand)
    alcohol + watten om thermometer te ontsmetten
    bevallingsmatras (bij breken van de vliezen, ik wist dat ik veel vruchtwater had)
    gaasjes (het naveltje van ons meisje bloedde wat nadat stompje eraf was gevallen)
    Desinfecterende handgel, die gebruik ik nu nog.

Navelklemmetje en netbroekjes heb ik niet gebruikt. Ik had gewoon grote (oma) onderbroeken gehaald bij Zeeman, maatje groter als normaal..
    Oja en de handschoenen zijn ook niet gebruikt, verloskundige en kraamhulp hadden zelf handschoenen bij..

17. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb een kraampakket bij de prenatal gehaald, als je hem dicht laat zitten en je hebt het uiteindelijk niet nodig mag je hem terugbrengen.

18. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg van de verzekering een volledig pakket en heb best veel gebruikt.
    Watten voor ontsmetten van de thermometer en nu nog wel om het naveltje te deppen met alcohol. de gaasjes voor het naveltje, onderleggers voor in bed. Had ook nog onderleggers meegenomen van mijn werk. Die zijn groter en waren toch fijner de eerste dagen in bed. Van die mega verbanden en het kraamverband heb ik nog over, maar vloeide niet zo veel. Wel het maandverband opgebruikt. Het plastic voor de matras heb ik niet gebruikt ivm zweten. Had een wasbare onderlegger gekregen van iemand en die op de matras liggen. De handzeep staat nog steeds in de badkamer, handig voor na het verschonen van baby of mezelf. En de handgel zit nu in de luiertas, je weet nooit waar je kleintje een poepluier produceert. Het navelklemmetje ligt hier nog ongebruikt in de lade. Het is maar net wat jij handig vind om te gebruiken en wat de kraamhulp handig vind. Je kunt veel dingen ook anders oplossen.

19. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bedankt voor al jullie reacties, ik ben alleen opgenomen in het ziekenhuis met weeen, dus zal gezien de situatie niets hoeven aan te schaffen omdat ik hier zeer waarschijnlijk blijf tot aan mijn bevalling, die hopelijk nog lang op zich laat wachten! Maar alsnog bedankt voor alle uitgebreidde reacties...

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wil je heeel veel succes wensen!!!!
    Laat de kleine nog maar lekker even zitten!!!

Deel Deze Pagina