Tips gevraagd: pup zindelijk maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Leuk beroep zeg dierenartsassistent zou ik ook wel willen :D

2. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Ja is echt super! Iedere dag is anders ik geniet echt van mn werk :D :D :D

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Niet straffen. Een hond snapt niet dat je hem straft voor het feit dat hij in huis plast, maar linkt het aan het plassen zelf. In zijn beleving straf je hem dus voor het feit dat hij zijn behoefte doet, hij denkt dus dat dat dus niet mag. Verder lekker doorgaan met wandelen zoals je doet.

4. dani08

dani08 Lid

20 jan 2008
    89
    0
    0
    Als je een goed puppyboek zoekt zou ik toepoels puppywijzer kopen. Daar staan al dit soort dingen in, en is echt een heel goed boek!

Zoals de rest ook al zegt, niet straffen! Dan geef je hem dus aandacht voor ongewenst gedrag. Gewoon heel vaak naar buiten (ik deed het zelfs om het half uur) Bij ons was de hond binnen 2 weken super zindelijk.

O ja en je kunt het beste de plekken waar de pup heeft geplast met een speciaal middel daarvoor (weet zo niet hoe het heet) schoonmaken. Anders ruikt de hond waar hij of zij het eerder heeft gedaan en is dan erg geneigd om dat daar weer te doen. Gewoon schoonmaakmiddel werkt voor mensen maar de geur blijft dan hardnekkig genoeg voor de hond om het te blijven ruiken. Misschien zijn er ook wel huis tuin en keukenmiddeltjes die werken hoor, maar dat weet ik zo niet.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik raad je ook aan om naar zo'n puppy cursus te gaan. Zeker de eerste.
    Buiten het feit dat jij en je hond dan vanalles leren heb je ook een stok achter de deur om goed te oefenen omdat je graag wilt dat je hond de les erop het commando beter kent.

Deel Deze Pagina