Tips gevraagd: pyjama-/freubelfeestje ;-)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gizzie1983, 1 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi,

Mijn oudste schat wordt alweer 11 en houdt aan het einde van een maand een pyjamafeestje :). Haar vriendinnen komen om 16.30 uur in pyjama naar ons toe. Gezellig eten in pyjama, make-uppen, freubelen, film kijken met iets lekkers en om 22.00 uur weer naar huis.

Het lijkt me leuk om alle meiden (6x) een tasje te geven met wat make-up, etc. en om gezamenlijk iets te maken/knutselen na de frietjes. Vaak geven jullie zulke leuke tips, dat ik nu de vraag ook maar stel: iemand tips waarmee ik het tasje kan vullen (en waar kopen) en wat is leuk voor knutselactiviteit?

Alvast bedankt!!

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Make up heb ik niet zo heel veel verstand van, maar wat het hier altijd goed doen zijn nagellakjes. Gezichtsmaskertjes vindt dochter ook altijd leuk om te krijgen.

En dit jaar was de Essence juicy bomb lipgloss de topper.

Edit: Kruidvat en Trekpleister verkopen Essence

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Oh en om iets te maken: dochter heeft ook zo'n soort feestje gehad en daar gingen ze zelf alle hapjes voor onder de film maken, dat viel in de smaak begreep ik van de moeder van vriendinnetje.

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Hier hebben ze een wit kussensloop versiert met textielstiften

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Volgens mij hebben ze hij de action papieren cadeautassen.

Geen dochter maar ik zou denken aan lipgloss (vroeger hadden we lipsmackers, hebben ze volgens mij nog bij de action), maskertje, nagellak. Allemaal een andere kleur of 2 verschillende kleuren om samen te doen. Hij de action hebben ze ook glitter en stickers om op de nagels te plakken.

Hapjes maken voor de film is leuk maar tekenen op een katoenen toilettas (hema heeft katoenen etui) of zoals iemand al zei op een kussensloop is ook super leuk. Even strijken en ze kunnen hem gelijk gebruiken.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad leuke katoenen Makeup tasjes halen en ze die laten versieren. Bij de action heb je voor geen geld textiel verf. Bij Hema geloof ik textielstiften. Met een naald en draad er bij en je kan ook nog los met pailletten en glitterkraaltjes.

Makeup tasje zou ik instoppen:
    https://www.action.com/nl-nl/p/2566576/dieren-gezichtsmasker/ echt hilarisch leuk al die kansloze dierenmaskers.

https://www.action.com/nl-nl/p/3013647/i-love-my-style-nagellak/?utm_source=app&utm_medium=app&utm_campaign=product_shared
    En dan gewoon 1 per tasje

https://www.action.com/nl-nl/p/2572745/i-love-my-style-lipgloss-set/?utm_source=app&utm_medium=app&utm_campaign=product_shared
    Ook gewoon 1 per tasje

https://www.action.com/nl-nl/p/3200324/make-up-borstelset-shine/?utm_source=app&utm_medium=app&utm_campaign=product_shared
    Dan kunnen ze e.e.a. smeren met hun eigen kwastjes, ipv dat ze allemaal met 1 kwast de bacteriën over brengen. Bij Kruidvat etc. Hebben ze soms ook voor geen geld een zeemeerminnen set oid.

En dan zou ik gewoon 2 of 3 van die oogschaduw pallets op tafel leggen met heel veel kleurtjes. Mascara vind ik ze nog te jong voor, maar daar zullen ze zelf vast anders over denken :D

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Verder vooral met je dochter overleggen wat ze wil. Hier hadden ze op die leeftijd echt wel heel concrete en specifieke ideeën van wat ze wel en niet wilden.

En je ook afvragen wat je nog wil als ze om 16.30u komen en om 22.00u weer weggaan. Met eten, een film en wat kletsen is die tijd toch aardig snel gevuld. Misschien kunnen ze inderdaad wat lekkers maken voor tijdens de film. En/of kun je het uitpakken sowie van de cadeautjes iets uitgebreider doen met een spelletje (niet te kinderachtig ;)) ofzo. Maar dan kom je al een eind. En als je al weet welke film ze gaan kijken dan kun je daar misschien wat mee doen?

Qua ‘make up’ is essence juicy bomb lipgloss hier overigens ook populair! ;) En qua make up wordt hier juist mascara gebruikt en amper/geen oogschaduw. :roflmao: Maar ik zou zeker qua mascara geen ‘algemeen gebruik’ ding doen…vind dat te risicovol met infecties ed. Dan veel liever nagellak (voor wie wil met steentjes en stickertjes ed) en maskertjes. Sowieso zou ik liever niet al die goedkope make up doen (sorry :oops:), zeker voor kinderen met een gevoelige huid geen aanrader… nog los van de proefdieren… Maar goed, dat is natuurlijk ook persoonlijk. :)

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik heb zulke leuke spulletjes gevonden, met name bij de Action. Geen make-up voor op de huid, want die rommel vind ik helemaal niks. Maar wel een nagellakje, lipgloss, slaapmaskertje, zo'n haarband voor als je gaat make-uppen, nagelvijl, haarclipjes, etc. Nog wat snoepjes erbij en klaar! Mijn dochter heeft veel make up, dus ik had bedacht dat ze elkaar lekker gaan opmaken en een soort van modeshow gaan lopen in pyjama, met make up. En bij Lobbes nog diamond painting sleutelhangers die ze kunnen maken tijdens het feestje.

Doe er ook nog wat magazines bij (meiden magazine/Tina). Staan vaak van die leuke quizjes in, of dilemma's. Kunnen ze elkaar gaan uitvragen ;). En verder laat ik het vooral aan de meiden over! Ze maken er zelf vast iets heel gezelligs van!

owly vindt dit leuk.
  9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Laatst hier een letterbak gemaakt
    Echt super leuk!

weet niet waar je woont maar hier zit een knutsel vrouwtje die dit allemaal organiseert

Gizzie1983 vindt dit leuk.
  10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft in groep 8 ook zo'n feestje gehad. Wij hadden toen spulletjes gekocht om zelf zeepjes te maken. Site: zeepjesmaken.nl Die kun je maken met verschillende geurtjes en in verschillende kleuren. Een kartonnen doosje erbij om te versieren en ze hebben meteen iets om mee naar huis te nemen.

Verder had ik een slaapfeestbox van For Girls Only besteld. Het feestje was echt heel leuk toen.

Gizzie1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina