houdbaarheid flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door theangels, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi!

    Ik geef eigenlijk BV maar heb een pak friso in huis gehaald om soms te kunnen geven als BV een keertje niet zo handig is. Nou heb ik net ontdekt dat de voeding na opening vh pak maar 4 weken houdbaar is :s hoe streng moet ik me daar aan houden? Want omdat hij het maar heel soms krijgt lukt het natuurlijk nooit om dat pak binnen 4 weken leeg te krijgen. En ik vind het een beetje zonde om het weg te gooien, het is tenslotte niet gratis...
     
  2. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Ik geef zelf flesvoeding, maar ik zou er niet mee gaan experimenteren wbt houdbaarheid. Als ik een pak open (bij mijn moeder) zet ik er de datum op en nog voor de 4 wkn verstreken zijn gooi ik echt een nieuw pak erin, op of niet op. Het is een bacterie gevoelig produkt dus is het niet op zou ik het weggooien het is niet voor niets, maar de kosten wegen niet op tegen de gezondheid van je kindje.
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Misschien kun je kant en klare voeding kopen in kleine pakjes? Of ergens een paar proefpakjes zien te krijgen :) Zou ook niet veel langer dan de aangegeven 4 weken gebruik maken van het pak. Het zal niet op een dag aankomen, maar toch...
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    TJa wij hadden in de tijd dat we alleen soms wat extra bij voedde met kv, ook dat die pakken niet leeg gingen. Ik schreef bij openmaken de datum van 4 weken later op en dan gooide ik het echt gewoon weg. Oke, misschien zonde van die melkpoeder, maar ik zou het erger vinden als mijn kindjes er iets van zouden krijgen zegmaar.

    Ik weet niet wat je verder voor melk gebruikt, wij hebben hypo allergeen van nutricia, maar als je nou standaard gebruikt dan zijn er ook kant en klaar pakjes, die zijn wel langer houdbaar. (nouja niet na openen haha, maar ze zijn kleiner zegmaar, snap je me? volgens mij word ik vaaaaaag!)

    Liefs, Hanneke!
     
  5. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou het ook tot de max van 4 weken bewaren en niet langer
    indd zoals hierboven gezegd of kant en klaar kopen per pakje
     
  6. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik kolfde soms ook wat extra melk af, en deed dat in ijsblokzakjes in de vriezer. 1 "ijsblokje" is dan ongeveer 10 ml, dus kun je er makkelijk de goede hoeveelheid uithalen.

    Als ik geen gekolfde melk had, dan kochten we van die kleine kant en klare pakjes nutrilon. Die hebben we nog steeds in huis, voor het geval we opeens weg moeten en terplekke geen flessenwarmer of magnetron hebben. Die kleine pakjes kun je namelijk ook op kamertemperatuur geven.
     
  7. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik neem in zo'n geval gewoon een flesje gekolfde melk mee. Kan prima op kamertemperatuur of zelfs rechtstreeks uit de koelkast gedronken worden.
     
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    je zult het niet over het hoofd zien als een pak aangebroken flesvoedingpoeder te oud is, het word echt een heel dik hard blok voeding, echt een dikke kloet, waar je niet meer in scheppen kunt. dat ontstond hier na een week of 6. dan weet je zeker dat het niet goed meer is ;)
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ieuw bah! Haha! Dat wist ik niet zeg! Lijkt me idd duidelijk dat het dan niet meer goed is :(!
     
  10. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    haha ja, wij hadden dat toen we naar andere soort voeding waren overgestapt en vergeten waren dat het aangebroken pak van de vorige voeding ernog stond
     

Deel Deze Pagina