Tips gevraagd, slapen met gebogen pols

Discussion in 'De lounge' started by Peetj, Dec 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja wel dus, omdat je de hele nacht met een ver gebogen pols ligt rekt het op, en kan een ganglion ontstaan.

2. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Klachten worden vandaag gedurende de dag alleen maar erger.
    Heb m'n gipsbrace opgezocht, maar die is voor links, haha

3. minon

minon Niet meer actief

Nooit geweten dat een ganglion daardoor ontstaat! Klopt wel dan want slaap altijd op rechts en is mn rechtse hand. Maar met dat boek heeft dus niet zn zin want hij is al teruggkomen nadat ie weggehaald is haha.
    Sorry ts voor vervuilen van je topic, maar wie weet heb jij het ook wel nu. Ganglion doet overigens bij tijden ook erge pijn.
    Ganglion (goedaardige cyste) - Patiëntenfolders - 5200 - Isala

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,506
    113
    Female
    Ik heb dit tijdens zwangerschap gehad. Ws carpaal tunnel syndroom. Ik heb snachts een polsbeschermer omgedaan die je omdoet bij het skaten. Ijzeren ding eruit halen. Dit ging prima en hielp super. Dit op het advies van de fysio. Als dit niet hielp dan moest ik brace kopen. Ik heb een paar collega s die ook carpaal tunnel syndroom hebben of hebben gehad. Met skate beschermer hebben ze geen last.

5. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Ga morgen idd ff kijken in de speelgoedwinkel (heb kleine handjes). Voor vannacht maar ff wat innemen.

6. knap

knap Niet meer actief

Spalk gebruiken idd.

Ook ik heb het capaal tunnel syndroom. Ben geholpen aan mijn rechte pols toen ik pas 20 jaar was. Volgens de arts was ik een van de jongste die hij ooit gezien had met dit syndroom. Operatie idd. Was niet zwanger toen. Deed toen wel zwaar lichamelijk werk. Stond dagelijks achter een pompmachine elke keer de zelfde handelingen vandaar denk ik dat toen ontstaan is. Moeder zus oma tante en vorig jaar zelfs mijn vader is er aan geopereerd duidelijk familie kwaaltje.

Nu al 19 jaar bijna geen last er meer van.Wel met mijn zwangerschap van dochter een pees ontsteking in mijn rechterduim toen een injectie gehad nergens geen last meer van gehad.

Spalken is wel een goede oplossing. En krijg je via de ha als het goed is gewoon vergoed. Moet je naar z.n speciale winkel. WEet echt die naam niet.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Er is helemaal niet duidelijk waardoor een ganglion ontstaat.
    Mijn arts in het ziekenhuis kon ook niet vertellen waardoor ze ontstaan.

Ik slaap overigens niet met gebogen polsen

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb dat ook met mijn enkels , handen en polsen. Ik kan alle gewrichten in die delen 90 graden laten maken en ik word idd ook wakker met pijnlijke handen en polsen, wie weet is een spalk een idee ja.

9. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben ook hypermobiel en heb een kussentje naast mijn hoofdkussen liggen, daar leg ik mijn arm op..

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Klinkt echt als cts

Ben op mijn 23 ste geopereerd aan 1 pols daarvoor.
    Maar nu bij iedere zwangerschap echt veel last van de andere pols.
    Slaap dan inderdaad met een polsbeschermer. .bied wat verlichting.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn huisarts legde ooit uit dat het een bijbelbult heette vroeger
    Toen mensen nog niet konden lezen meest van de tijd... Was de bijbel het enige boek dat mensen in huis hadden.

Dus flinke mep met de bijbel en men kon weer verder
    Zelfde effect als operatief laten verwijderen.... :)

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Idd. Gebruik alleen voorleesboek van mijn zoon met harde kaft. Werkt perfect. En scheelt me weer geld.

13. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Hihi mijn man doet dit dus ook. Ik heb hem gister een pols massage gegeven omdat hij er ook zo een last van had. Probeer ipv je pols anders een klein kussentje of knuffeltje onder je hoofd of kussen te leggen. Bij mij werkt dat (jaja ik slaap nog steeds met mijn knuffeltje)....:)

14. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    M'n pols ergens op leggen werkt niet, ik slaap erg onrustig, zeker tijdens de zwangerschap.
    Heb eergisteren met een skeelerpolsbeschermer om geslapen, wel tegen de ochtend afgedaan omdat hij niet lekker zat. Vandaag minder last gelukkig, heb morgen ochtend een afspraak bij de fysio

Share This Page