Ja wel dus, omdat je de hele nacht met een ver gebogen pols ligt rekt het op, en kan een ganglion ontstaan.
Klachten worden vandaag gedurende de dag alleen maar erger. Heb m'n gipsbrace opgezocht, maar die is voor links, haha
Nooit geweten dat een ganglion daardoor ontstaat! Klopt wel dan want slaap altijd op rechts en is mn rechtse hand. Maar met dat boek heeft dus niet zn zin want hij is al teruggkomen nadat ie weggehaald is haha. Sorry ts voor vervuilen van je topic, maar wie weet heb jij het ook wel nu. Ganglion doet overigens bij tijden ook erge pijn. Ganglion (goedaardige cyste) - Patiëntenfolders - 5200 - Isala
Ik heb dit tijdens zwangerschap gehad. Ws carpaal tunnel syndroom. Ik heb snachts een polsbeschermer omgedaan die je omdoet bij het skaten. Ijzeren ding eruit halen. Dit ging prima en hielp super. Dit op het advies van de fysio. Als dit niet hielp dan moest ik brace kopen. Ik heb een paar collega s die ook carpaal tunnel syndroom hebben of hebben gehad. Met skate beschermer hebben ze geen last.
Ga morgen idd ff kijken in de speelgoedwinkel (heb kleine handjes). Voor vannacht maar ff wat innemen.
Spalk gebruiken idd. Ook ik heb het capaal tunnel syndroom. Ben geholpen aan mijn rechte pols toen ik pas 20 jaar was. Volgens de arts was ik een van de jongste die hij ooit gezien had met dit syndroom. Operatie idd. Was niet zwanger toen. Deed toen wel zwaar lichamelijk werk. Stond dagelijks achter een pompmachine elke keer de zelfde handelingen vandaar denk ik dat toen ontstaan is. Moeder zus oma tante en vorig jaar zelfs mijn vader is er aan geopereerd duidelijk familie kwaaltje. Nu al 19 jaar bijna geen last er meer van.Wel met mijn zwangerschap van dochter een pees ontsteking in mijn rechterduim toen een injectie gehad nergens geen last meer van gehad. Spalken is wel een goede oplossing. En krijg je via de ha als het goed is gewoon vergoed. Moet je naar z.n speciale winkel. WEet echt die naam niet.
Er is helemaal niet duidelijk waardoor een ganglion ontstaat. Mijn arts in het ziekenhuis kon ook niet vertellen waardoor ze ontstaan. Ik slaap overigens niet met gebogen polsen
Ik heb dat ook met mijn enkels , handen en polsen. Ik kan alle gewrichten in die delen 90 graden laten maken en ik word idd ook wakker met pijnlijke handen en polsen, wie weet is een spalk een idee ja.
Klinkt echt als cts Ben op mijn 23 ste geopereerd aan 1 pols daarvoor. Maar nu bij iedere zwangerschap echt veel last van de andere pols. Slaap dan inderdaad met een polsbeschermer. .bied wat verlichting.
Mijn huisarts legde ooit uit dat het een bijbelbult heette vroeger Toen mensen nog niet konden lezen meest van de tijd... Was de bijbel het enige boek dat mensen in huis hadden. Dus flinke mep met de bijbel en men kon weer verder Zelfde effect als operatief laten verwijderen....
Idd. Gebruik alleen voorleesboek van mijn zoon met harde kaft. Werkt perfect. En scheelt me weer geld.
Hihi mijn man doet dit dus ook. Ik heb hem gister een pols massage gegeven omdat hij er ook zo een last van had. Probeer ipv je pols anders een klein kussentje of knuffeltje onder je hoofd of kussen te leggen. Bij mij werkt dat (jaja ik slaap nog steeds met mijn knuffeltje)....
M'n pols ergens op leggen werkt niet, ik slaap erg onrustig, zeker tijdens de zwangerschap. Heb eergisteren met een skeelerpolsbeschermer om geslapen, wel tegen de ochtend afgedaan omdat hij niet lekker zat. Vandaag minder last gelukkig, heb morgen ochtend een afspraak bij de fysio