Welke leeftijd zwemfeestje

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by tweety25, Aug 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

Aug 5, 2010
    3,294
    12
    38
    in me huis
    Onze zoon van nu 7 vroeg of hij als hij 8 wordt een zwemfeestje mocht doen.

Welke leeftijd doen/ deden jullie dat of vind je dat je kind mee mag naar een zwemfeestje.
    We hebben aangegeven dat we er over na zullen denken maar dat àls het mag hij maar 4 kindjes me mag nemen(ivm overzicht/veiligheid)

2. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,956
    1,293
    113
    De kans is groot dat de kinderen dan tenminste een zwemdiploma hebben. Zou dat wel willen dat de kinderen die komen dat hebben. Zelf vind ik het dan ook een prima leeftijd. Helemaal omdat je er maar 4 uitnodigd. Dan heb je goed overzicht op ze.

3. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

Nov 1, 2010
    594
    58
    28
    Mijn oudste heeft in mei toen hij 8 werd zijn eerste zwemfeestje gehouden. Hij had zelf al 2 jaar zijn diploma's maar zijn vriendjes toen nog niet.
    Hij had 6 kindjes (nu allemaal met diploma's) uitgenodigd en was prima te doen.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn dochter is nu 7,5 en bezig voor B, maar een zwemfeestje zou ik nog niet prettig vinden nu.

Shay25 likes this.
  5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als de rest niet veel jonger is en je weet dat ze allen hun zwemdiploma hebben, dan zou ik het wel oke vinden. Niet een subtropisch zwemparadijs -maar een overzichtelijk zwembad (natuurljik wel met leuke glijbaan ofzo) zou ik wel oke vinden met zo'n groepje.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje is pas 9 geworden en wilde dat ook... ik had voorzichtig geinformeerd bij de moeder van een vriendje, maar die reageerde behoorlijk duidelijk dat haar kind dan niet kwam.
    Het zal per ouder wel verschillen hoe ze daar in staan, misschien kun je vantevoren informeren?

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet overigens van vroeger ook nog dat als je eenmaal zwemfeestje mocht geven dat je eerst naar zwembad A ging en als je dan in groep 7 of 8 zat - dan waren er die naar zwembad B gingen... iets groter en spectaculairder (hoewel als ik het nu zie - ik het allemaal niet zo heel groot vind haha) . Dus ik denk dat veel echt afhangt van wat voor zwembad. Een wedstrijdbad met glijbaan en duikplank is heel anders dan een zwembad waar ze 3 aparte baden hebben en meerdere glijbanen ofzo.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Hier als ze 14 zijn en dus zelfstandig naar het zwembad gaan hihi

Ik vind het echt niet relaxed, maar zwembad heeft meerdere baden apart liggen dus dat speelt mee. Totaal niet overzichtelijk

Buiten dat: als alle genodigden minimaal a en b hebben en het zwembad is overzichtelijk genoeg: doen :)

Shay25 likes this.
  9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,321
    10,286
    113
    Naast de leeftijd, zwemdiploma a en b ook sterk afhankelijk van de soort kindjes. Allemaal druktemakers zou ik er niet voor kiezen.

Onze zoon is zo meteen de allerjongste en zou dan niet snel blij zijn met een zwemfeestje. ( 5 en zit in gr3)

10. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Mijn zoon was 6 jaar toen hij voor het eerst was uitgenodigd, ik vond het een dikke prima. De oudste zoon is voor de zomervakantie helemaal zelfstandig wezen zwemmen samen met 20 vriendjes en een paar ouders hij is net 10 jaar geworden en ik was er niet bij en het was een groot succes.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Toen ze 9 werd en haar vriendinnen op een na ook ABC hadden (die ene had A en B).

12. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

Aug 5, 2010
    3,294
    12
    38
    in me huis
    Bedankt voor jullie reacties.
    Uiteraard moeten de kinderen die uitgenodigd worden een zwemdiploma hebben.

De ouders van de vriendjes ga ik van te voren ok zeker benaderen zodat niemand teleurgesteld kan raken(vriendje als blijkt dat hij van ouders niet mag een zoon omdat vriendje niet kan/ mag komen)

Was een beetje bang dat het misschien nog te jong zou zijn vandaar dat ik eerst hier de vraag heb neergelegd, voordat ik allemaal verbaasde ouders zou hebben die mij voor gek verklaren

13. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Hier waren zwemfeestjes voor de 8ste verjaardag helemaal booming. Bijna ieder klasgenootje ging wel zwemmen (gewone zwembad, recreatiebad, discozwemmen enz). Alle kinderen in de klas hadden toen hun diploma's, en er gingen niet meer dan 6-7 kinderen in totaal mee.

14. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Ik dacht zelf altijd 9 à 10 jr, maar onze kids hebben inmiddels allebei zwemfeestjes gehad bij vriendjes die 8 werden. Jongste is de jongste in de klas en was zelf pas 7 dus toen hij mee ging en dat was naar een groot recreatiebad.
    Hij wil ook graag zwemmen, maar ik ga dan liever niet naar het grote onoverzichtelijke bad hier in de buurt. Een kleiner overzichtelijk bad vind ik wel oké nu voor zijn 8e verjaardag.
    Wel hebben ze allemaal zwemdiploma's uiteraard!

15. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Ook met 8 gedaan en het gezamenlijke feestje voor hun 6&9 de verjaardag ook.
    Toen mochten ook alle vriendjes en vriendinnetjes van zoon mee. We hadden er ook allebei de keren er een zonder diploma bij. Maar die hielden we extra goed in de gaten. Ik vanaf de kant en man in het water.

Maar dit was een zeer overzichtelijk zwembad, ook maar 1 bad van 1.40 diep, geen hoekjes waarin je geen overzicht had. Het werd leuk gemaakt met muziek en gekleurde lampen.
    Er zijn hier ook zwembaden waarbij ik dat nooit gedaan zou hebben!

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou mijn kind niet eerder meegeven dan een jaar of 8/9. En zeker niet naar zo’n groot subtropisch gil-paradijs

17. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Hier idem. Zoontje zit nu in groep 4 (5 jr) en heeft nog geeneens een diploma (wel bezig overigens). Voordat ik hem naar een zwemfeestje laat gaan zijn we toch echt minstens 2-3 jaar verder.

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,321
    10,286
    113
    Wij vonden onze knul al snel!
    Naast de diploma's vinden we dat hij wel genoeg zwemervaring moet hebben.

Laatst in het zwembad zwom een 5 jarige met zijn oma en had een A als b diploma maar oma moest hem toch echt nog een keer boven water halen omdat hij te moe was.

Mij teveel verantwoordelijkheid om te vroeg te zwemmen. Volgens mij gingen wij vroeger pas in Gr 7 of 8 naar het zwembad wanneer we jarig waren.
    Dat was een groot Pierenbad en een klein zwembad met direct er naast een glijbaan. Overzichtelijk omdat het bloedheet was en nog 1 kinderfeestje meer aan de gang was.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Inderdaad. Discozwemmen in het dorpse ondiepe bad vind ik dan wel weer prima (als ze diploma hebben) maar zo'n mega zwembad.. nee.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ja, dat speelt ook mee natuurlijk; een rechthoekig, overzichtelijk bad met een deel waar ze goed kunnen staan vind ik al heel anders dan een groot subtropisch zwemparadijs met golfslagbad en wildwaterbaan. Dat eerste zou dochter toch wel mogen nu, dat tweede echt nog niet. Daarvoor moet B binnen zijn en wil ik zelf eerst gezien hebben dat ze voldoende ervaring heeft voor zulke attracties.

Share This Page