Zoontje 9,5 maand: ineens steeds vroeger wakker. Help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nicolevanl, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

May 15, 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 9,5 maand en sinds een paar nachten is zijn slaapritme langzaam aan het veranderen. En niet in ons voordeel. Hij wordt normaal rond 6.45 uur wakker..maar sinds een paar dagen is dit 6 uur...gisteren half 6 en vandaag zelfs 5 uur! Het wordt steeds vroeger! Hij is wakker en ligt te kletsen en wil gewoon niet meer slapen. Ik haal hem eruit en geef hem dan vaak om 6.30 uur zijn fles en het gekke is..daarna gaat hij heel gemakkelijk weer terug naar bed voor nog een 45 minuten ongeveer. Hij is dus wel gewoon moe. Zou dit gewoon een fase zijn? Moet ik hem langer laten liggen ( ook al is hij echt wakker, 1 x gedaan en dat werd huilen!).. Herkent iemand dit? Zou dit gewoon weer over gaan? Hellup!!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat hebben wij hier nu ook, elke ochtend om 5 uur is het raak, wat ik ook probeer, alleen een flesje helpt, zou het een groeischeut zijn en daardoor eerder honger? omdat hij daarna wel weer lekker gaat slapen? dat idee heb ik bij mijn meisje wel namelijk.

3. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hier ook.. maar t speelt al een langere tijd. Zoontje is nu bijna 9 maanden en vannacht om 3 uur vond ie het wel weer prima en was klaarwakker. met tegenzin een fles gemaakt, dit doe ik nooit!, maar hij wilde niet meer slapen en toen sliep ie weer tot 7 uur.
    Normaal gesproken altijd wakker tussen 4 en 5 en dan speen erin en hopen dat hij weer wil slapen, zo niet dan hebben wij pech.. en meestal hebben wij dat ook.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier hetzelfde, wilde er net weer een topic over openen! Mijn zoontje is bijna 11 maanden en dit speelt al een maand. het was altijd tussen 7 en 8, helemaal prima! Eind december is hij een week erg verkouden geweest en sliep hij slecht, werd vroeg wakker en was pas stil na een fles maar ging daarna wel weer slapen. Dus wel moe?! Soms sliep hij daarna wel weer 2 uur!
    Sinds afgelopen weekend komt er weer een tandje door dus ik dacht dat dat het misschien was want we horen hem soms al vanaf 5 uur spoken en af en toe een beetje huilen tot dat hij wakker genoeg wordt en echt een fles moet.
    Maar op de dag heeft hij helemaal geen last van zn tandje dus twijfel of dat het is.
    Zou het soms honger zijn? Hij krijgt de avond ervoor rond 18 uur voor het laatst eten en drinken (wel ruim). Maar voorheen hield ie het goed vol tot ca 7:30?
    Ik hoop echt dat t een fase is want het is nu al een paar ochtenden 6:45 en dat vind ik echt te vroeg om al beneden aan de keukentafel te gaan zitten!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ja ik denk dat het een fase is. Ons zoontje is ook 9,5 maand en hebben het totaal een week gehad dat hij s'ochtends erg vroeg wakker was rond half 6/6uur. Wij gaven hem dan een flesje en daarna wilde hij eigenlijk weer gelijk slapen. Denk dat het een fase is geweest. Vanochtend werd hij weer normale tijd wakker, eigenlijk zelfs nog later dan normaal om 7.45 hopelijk blijft het zo.

6. Ndeva

Ndeva Lid

Aug 1, 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Blij met de topic!!

Wij zijn hier vanaf half december al bezig ( ondertussen ook tandjes ) met een kan niet anders zeggen dan een zware fase. Hij is 9mnd en 3 wk ongeveer. Doodmoe zijn en vertikken te slapen??? En als hij slaapt dan is ie veel sneller dan normaal wakker!

Share This Page