Mijn zoontje is nu 2 maanden. Na een voeding geeft hij wat melk terug, maar ook vaak de verzuurde melk. En niet alleen na een voeding maar gebeurt ook uren nadat hij heeft gegeten. Ik geef borstveding. is dit normaal? Wat zou aan de hand kunnen zijn?
Mijn zoontje deed dat ook tot kort geleden. Kort na de voeding maar ook een tijdje erna. Ik denk dat zolang het niet in extreme mate gebeurd dat het normaal is. Goed laten boeren na de voeding. Oh, en ik geef ook borstvoeding.
mijn zoontje heeft ook lang gespuugd, en ook al ruikt het zuur, zolang hij er geen last van heeft en goed groeit is het niet erg. het maagklepje van een baby sluit nog niet goed, dit kan wel tot het eerste jaar (soms zelfs langer) duren. dus spugen is heel normaal.
niels heeft gespuugd tot ruim een jaar... als ze goed groeien en geen last hebben van de oprisping kan het geen kwaad.
Als de kleine er geen last van heeft, gaat het waarschijnlijk vanzelf een keer over. Maar als je de indruk hebt dat je kleintje er pijn van heeft en het erg veel gebeurt/de melk er in een boogje (met kracht) uit komt, dan zou het reflux kunnen zijn. In dat geval kan een osteopaat veel doen als het komt door scheefstaande werveltjes, (door bijv. een langzame of erg snelle bevalling: als er om een of andere reden veel druk op het koppie is geweest).