Ineens veel meer slapen... moet ik me zorgen maken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Revolucia, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Waarschijnlijk weer een topic van een overbezorgde nieuwe moeder... maar dan ben ik het in ieder geval even kwijt! ;)

Mijn dochter van bijna 8 weken was nooit een geweldige slaper, maar sinds de puckababy en het aanhouden van een (redelijk) vast ritme overdag gaat dat een stuk beter. Sterker nog, ik weet soms niet wat ik met al die vrije tijd moet doen! :) Tot gisteren kwam ze nog wel iedere nacht (ongeveer 04.30) voor een voeding.

Vanochtend schrok ik om 08.00 uur wakker... ik had r nog helemaal niet gehoord!! Nu dacht ik ooit gezien te hebben dat er bij kleintjes niet meer dan 8 uur tussen voedingen mag zitten (laatste voeding was gisteren om 00.00 uur), dus ik ben gauw naar haar kamertje gelopen en heb haar wakker gemaakt... Nou, daar was mevrouw het niet mee eens; ik werd gelijk getrakteerd op een huiskamerconcert! Toen ik haar aanlegde begon ze wel gulzig te drinken, maar ze heeft zichzelf dus niet gemeld voor de voeding.

Wat denken jullie... moet ik niet zo zeuren en blij zijn dat mn meisje lekker doorslaapt (en haar ook niet meer wakker maken) of is het vreemd dat ze zo plotseling zoveel langer zonder voeding kan??

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Mijn zoontje is nu 9 weken en vanaf 8 weken sliep hij ook door. Op het CB vertelde ze me toevallig van de week dat ze vanaf een week of 9 toch wel door moeten gaan slapen, dus ik denk dat jouw baby heel gemiddeld is ;) . Zo lang ze makkelijk wakker wordt en alert is, hoef je je geen zorgen te maken en lekker te genieten van je lange nachten :D .

3. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter sliep vanaf de 3de week door... en nog steeds :D
    Ik had haar in de eerste week iedere keer wakker gemaakt s'nachts voor een voeding, toen ik dat na een paar dagen vertelde aan de kraamhulp zei ze dat het helemaal niet hoefde. Als ze honger had zou ze zich wel melden. Wel maakte ik haar uiterlijk om 8 uur wakker, voelde voor mij ook niet goed om langer te laten liggen lijkt me niet zo goed i.v.m suikerspiegel ofzo, had ik ergens weleens gelezen.
    Ligt ook aan het gewicht van de kleine maar als die verder goed is en het CB zegt ook dat het ok is zou ik het lekker zo laten hoor!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik weet niet of een nacht van 8 uur al "mag", er staat mij iets bij van 6 uur? Maar als jouw kindje zich er lekker bij voelt....
    En hier ging het slapen ook super met de puckababy! Na het afbouwen is het nooit meer zo goed geweest, dus geniet maar van je tijd die je nu voor jezelf hebt ;)

Share This Page