Nu het zo koud is, en zowiezo in de winter lijken die gewone katoenen broekjes zo koud voor een piepklein babytje dat stilligt in de box ofzo. Is een maillot misschien iets, of niet zo geschikt voor een klein babytje. Of twee broekjes over elkaar? Hoe doen jullie dat?
haha, bij mij thuis binnen in de woonkamer is het standaard 20,5 graad. Dus aangenaam vertoeven voor die kleine in de box Maar voor een pasgeborene is een omslagdoek in de box normaal, dat had ik zelf ook. Zo'n kleintje kan z'n temp. nog niet goed regelen (sommigen) de eerste week. Ik denk dat een maillotje onder een broekje in de woonkamer gewoon te warm is en 2 broekjes propwerk.
Ik heb het ook zo'n 20 graden binnen, maar als ik op de bank ga liggen voelt het vaker toch kil. Inderdaad een omslagdoek, en met naar buiten wel een maillot, hoewel ie dan onder een dikke deken ligt....?
Het advies is 1 laagje meer dan jijzelf. Ik heb een dochter van december 2007 en heb haar nooit 2 broekjes over elkaar heen aangedaan of een maillot onder een broek. Ze liggen inderdaad onder een deken he en onze wagen had ook nog een dekje erover. Nu heeft ze wel een maiilot aan onder d`r broek als ik geen voetenzk heb of als ze even mee moet op de fiets. Ik vind het zeker voor binnen wel erg veel wat jij je kindje wil aandoen!
Hier is het overdag 18,5 graad, en ik zit af en toe te rillen op de bank (met een dikke trui en vest). Robyn ligt dan in de box met gewoon een romper, broekje en truitje, en als ik in haar nek voel is ze hartstikke warm.. Dit was eigenlijk vanaf de tweede week al zo (ze is net haar vader, die is ook zo warmbloedig). Dus ik zou het even aankijken hoe jouw kleintje zijn/haar temp regelt. Maar als je het binnen gewoon lekker warm houd denk ik niet dat hij/zij het nodig heeft.
Milan (een jongetje ja ) heeft nu het zo koud is wel altijd een maillot onder z'n broekje aan, maar dat is vooral ook omdat hij z'n sokje nooit aanlaat, en anders zijn z'n voetjes gewoon echt te koud. Maar ik vind het sowieso wel ideaal hoor, zo'n maillot, hij ligt in de woonkamer ook vaak zonder broek en dan alleen 'n maillot aan, omdat het hier wel lekker warm is natuurlijk.
Voor die hele kleintjes (pasgeborenen) is het echt een gefrut al zonder maillot om die kleertjes aan te doen. Lijkt me helemaal niet praktisch. Hier idd ook de omslagdoek en eventueel een dekentje erover al ie in de box ligt. Als we naar buiten gaan dan ligt ie in een wrapper en daarover heen een dekentje en een jasje aan. En dat is echt warm genoeg. Als ze wat ouder zijn is het wel fijn.
De eerst weken hebben we een doek omgewikkeld, maar dat werd ik op een gegeven moment zat. Ik ben zelf echt een fan van maillots! Ik doe ze wel alleen aan als ze een dun broekje aan heeft. Mijn dochter heeft anders door het bewegen blote beentjes en dat vind ik met dit weer iets te koud!
Hai Jaimy heeft benenden in de box een omslagdoen los over hem liggen tot zijn middeltje maar geen dubbele kleding aan,het is hier rond de 21 graden en dan is dat ook niet nodig,ik ben zelf een erge koukleum maar jaimy kennelijk niet die is altijd goed op temp......
Ik zou lekker een omslagdoek of een wrapper gebruiken. Als je kindje wat ouder is en echt op de grond speelt vind ik het wat anders. Esmee heeft nu standaard een maillot onder haar broekje..
Hier elke dag een maillot onder broek aan. Sokken trekt ze gelijk uit en dan krijgt ze echt koude voeten. Als ze haar schoenen aanheeft gebeurd dat natuurlijk niet. Ik vind het ook lekker warm, het is nu super koud en dan hebben ze alleen zo'n dun broekje aan. En ik heb ook een aantal 7/8 broeken, dan is een maillot zeker lekker.
als we een hele dag naar buiten gaan met dit weer hebben beide jongens een maillot aan. de oudste (bijna 2) heeft het wel vaker aan ipv een broek. zit zo lekker
Ik vind maillots vet irritant bij Nikolai. Ik heb er een keer 1 aangedaan en die heeft ie ook nog eens uitgetrapt op de een of andere manier. Dus als het wat kouder in huis is, dan gaat ie in de omslagdoek.
Hier ook af en toe een maillotsn aan hoor.. voorals als ik vaker dan 1 keer de deur met hem uitga.. En ondanks dat het bij ons 19gr is vind ik het toch nog wel kil aanvoelen als het vriest buiten.. Een extra dekentje in de box trappeld hij van zich af.
In een broek heeft ze vaak hele koude beentjes, ook met sokjes aan. En als ik de sokjes hoog optrek gaan ze knellen. Dus doe ik haar nu bijna altijd een maillot aan.
ik doe eslem eigenlijk altijd een maillot aan met dit weer. Ook thuis. Vooral ook omdat ze haar sokken dus anders steeds uitdoet (ze is 2.5) en ze loopt dan op haar blote voetjes en vat zo echt kou. Ik heb voor de baby ook wat maillotjes liggen. Moet maar even kijken hoe of wat. Weet uit ervaring dat sokjes niet lang aan blijven..dus dan is een maillot wel handig. zeker met dit weer. En zeker weten al sje naar buiten gaat.
Ik doe haar nu met dit koude weer wel een maillot aan als ze een dun broekje aanheeft maar niet bij een spijkerbroek oid. Ik doe haar overigens ook lekker een dun vestje overhaar shirtje nu.
Of ze nou uit huis is of in huis. Sasha heeft altijd een mailloit aan. We hebben dunne en dikke. Als ze een dun broekje aan heeft, dan gaat er een dikke mailloit onder en andersom. Ik vind dat die broekjes altijd zo omhoog kruipen, als ik haar vastheb. En de sokjes gaan altijd uit. Maakt niet uit welke, ze krijgt het altijd voor elkaar.
Ik lees wel dat iedereen die maillots gebruikt het bij oudere kindjes doet en niet bij pasgeboren kindjes.