door de bomen het bos niet meer zien, kinderwagens

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mona23, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Nou nou, we zijn gisteren bij de babydump in eindhoven geweest, en hier hebben zoveel kinderwagen dat we er niet meer uitkwamen.
    Ikzelf vindt de maxi-cosi mura 4 erg mooi, manlief ook wel maar hij vindt hem erg prijzig, wat ook wel klopt.
    Toen zagen we de mutsaert style, deze vinden we beide ook erg mooi.

het is toch erg lastig om een goede wagen te kiezen,
    waar hebben jullie op gelet bij de aanschaf van jullie wagen?
    Graag zou ik wat advies willen.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik zou letten op jullie eigen lengte (als je lang bent zou ik geen lage wagen kiezen) en hoe je de kinderwagen wilt gaan gebruiken.
    Wil je dat je kindje lang in de bak kan liggen en niet zo snel over hoeft naar het zitje (kun je bij alle kinderwagens ombouwen na verloop van tijd), dan kies je een wagen met een relatief grotere bak.
    Dan kun je nog kijken naar 3 of 4 wielen, wat vind je prettiger/handiger.
    Kan de maxi-cosi er op geklikt worden met adapters en werkt dat makkelijk?
    Klapt ie makkelijk in? (Anders sta je zo te oenen steeds)
    Past ie ingeklapt goed in je auto (en in je gang/bijkeuken)?
    Zijn de assecoires handig (regenkap die er niet overheen te krijgen is of parasolletje wat nauwelijks van rchting te veranderen is, is niet fijn).
    etc etc etc....

Succes! ;)

3. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel marywoods, handige tips.

Mijn man is vrij lang, 2m. Dus de stang moet goed te verstellen zijn ja.

In de auto wordt het denk ik geen probleem, we hebben een volvo station.

Iemand anders nog handige tips?

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nou wij hebben ook een station maar die wagen beslaat toch zowat de hele kofer bak als we de zier klep dicht willen. wij hebben en quiny speedy

5. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Dat is toevallig, wij waren 2 dagen geleden ook op kinderwagenjacht bij de baby dump in eindhoven :D ! Wij zijn er inmiddels uit, voor ons wordt het de maxi cosi mura met 4 wielen. Dit omdat mijn vriend ook bijna 2 meter is en ik ook best lang ben. Ook is de bak lekker groot en kan de kleine er straks lekker lang in liggen.
    Ook vonden we 'm lekker stoer en goed stabiel rijden, dat is wel handig met onze labrador ;) . Het inklappen ging ook makkelijk, hij is wel een beetje zwaar. Wij hebben bewust gekozen voor die met 4 wielen ipv voor 3 wielen omdat dit met stoepranden enzo een stuk makkelijker is.
    Het nadeel is inderdaad dat 'ie wel duur is.
    Succes met uitzoeken!

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Fijn dit onderwerp, ik had hetzelfde probleem. Zoveel keus, zoveel prijzen... maarja, waar hou je nou rekening mee? Bij ons is het juist wel handig dattie handelbaar is voor kleine mensen (ik ben 1.58 m en mijn vriend is ook niet erg lang).

Maar verder?

Hoe kan je eigenlijk testen of hij in je kofferbak past? Ik neem aan dat je hem niet mee naar de parkeerplaats mag nemen om het uit te proberen ofzo?

7. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de Quinny Buzz 4 Iron. Mijn vriend en ik zijn allebei vrij lang. Als we de duwstang uitschoven was die hoog genoeg voor ons. Teven wilde we een stoere wagen met stoere kleuren. Deze wagen was ook aan de prijzige kant.

8. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hallo,
    Wij zijn eerst advies in gaan winnen bij 2 grote babyzaken.
    Wat willen wij: stevige kinderwagen, rondom luchtbanden ivm wandelen bos en duinen. klein op kunnen klappen ivm beperkte ruimte in de hal(maisonettewoning). praktisch en makkelijk qua overzetten maxicosi, wandelwagenbak en kinderzitje. 4 wielen ivm stabiliteit.
    In de ene winkel kwamen ze uit op de easywalker van maxi cosi in de tweede winkel zagen we ook de maxi cosi mura staan en gelijk verliefd op het schattige kinderwagen stoeltje. de 4 wieler klapt ook kleiner op dan de drie wieler.
    Op een vergelijkingssite nog gekeken naar de mening en ervaringen van anderen en toen wisten we het eigenlijk al. Het word de mura 4.
    Via marktplaats een complete set incl parasol,speeltje maxi cosi, alle hoezen, koelingsmatje,adapters, maxi cosi, wandelwagenbak en kinderwagenzitje. alles was maar 9 maanden oud. Voor €475,- wij vonden het wel waard omdat we het elke dag gebruiken.
    En ik moet zeggen hij is idd super handig met inklappen en veranderen van atributen. Dus als je m wilt marktplaats in de gaten houden zou ik zeggen ;)

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn vriend is ook 2 meter en wij hebben de mutsy spider (4 wielen). Ideaal!
    Let er ook op dat als je lang bent, de bak ook hoog boven de grond moet hangen (dus niet alleen een hoge stang). Ik zie soms kinderwagens waarbij mijn vriend op z'n knieen zou moeten om zijn kind recht aan te kijken, zo laag zijn die.
    Andersom, als je klein bent, moet je er dan juist op letten dat de bak niet te hoog is natuurlijk, haha.

Deel Deze Pagina