Het voorjaar is net begonnen maar het is nu al snikheet in m'n dochter d'r kamertje! Op de babyfoon zegt ie 23-24 graden. Ze voelt ook echt warm aan als ik s'avonds bij d'r ga kijken en ze moppert meer s'avonds en s'nachts vanwege de warmte denk ik. Ik kleed d'r aan in een dunne pyjama, romper korte mouwen en een dunne zomer slaapzak. Ik leg d'r meestal nog onder een dun dekentje/lakentje maar daar kruipt ze zelf onderuit en dan schuif ik die s'avonds aan de kant voor d'r. De zon komt op aan haar kant en gaat onder bij onze slaapkamer dus dat is een meevaller, dan zet ik altijd het raam open einde van de dag maar het koelt niet genoeg af. Ze gaat om 19 uur naar bed (later lukt echt niet) dus veel verkoeling is er dan niet geweest om d'r kamertje af te laten koelen. Iemand een idee om op andere manieren d'r kamer te koelen? Airco hebben we niet.
Als het zo warm is, dan trek ik de kleine minder aan. Toen het vorig jaar zo warm was (22 graden), had de kleine alleen een romper (mouwloos) en een zomerslaapzak aan. T is snel warm en dan slaapt hij niet goed. Vanmiddag heeft hij met blote armpjes geslapen terwijl het op zijn kamer 19 graden was. Vorig jaar hebben we op een gegeven moment wel een mobiele airco neergezet. Was echt niet te doen. Wij hebben de zon vrijwel de hele dag op de achterkant. Er zitten rolluiken voor zijn raam maar de warmte kon niet weg. Dus vandaar een mobiele airco om het vocht uit de lucht te halen. Dit is wat het zo warm maakt in een ruimte.
Inderdaad zo weinig mogelijk of dunne kleertjes/slaapzak aan. Wij hebben vorig jaar pet flessen gevuld met water, deze laten bevriezen en vervolgens op de kamertjes gezet wanneer het echt heel warm was. De dop eraf gedraaid en een bakje eronder gezet voor condens water. Maar om dat standaard elke dag te doen.. Heb je 's nachts het raam open? Wij hebben de ramen 24/7 open, met een hor ervoor.
Misschien is het een optie om een rolluik te plaatsen. Haar kamer warmt dan 's morgens minder snel op. Zodra de zon er daar af is alles open zetten evt met ventilator om de opgebouwde warmte eruit te krijgen voordat je het rolluik weer dicht doet. En ik zou idd ook de pyama weg laten. Succes!
Raam snachts open laten? Hier staan ze 24/7 open. 1 kamer is op het zuiden. Hier heb ik een zonwerend rolgordijn die de hele dag dicht zit. Dat werkt echt goed.
De kinderkamers hebben hier 's middags en 's avonds de zon er op staan, wij hebben aan die kant van het huis rolluiken genomen, scheelt enorm.
Raam zit s'avonds dicht. We kunnen het raam wel op een kierstand zetten. Dacht er gisteren ineens zelf ook aan! Maar dacht dat ze dan kou zou vatten als die de hele nacht open zou staan. Van die flessen water heb ik nog nooit gehoord! Maar wel een goed idee! Ik ga dat eens proberen als het nog warmer wordt!
Tuurlijk word je niet verkouden als het raam open staat.... Gewoon het raam open zetten dus. En je kan ook een shortama aandoen ipv een normale pyjama of alleen een pyjama shirt in de slaapzak
Kou vatten als het raam open staat?? Hier staat bij iedereen 24/7 365 dagen per jaar alles open. Ook toen ze baby's waren in de winter. Heerlijk gezond juist.
Hier ook al 23 graden in zijn kamertje. Raam staat dag en nacht open indien er geen herrie is van buiten af. (Lichte slaper) Maar helpt geen bal helaas, tis een warme kamer.
Ik laat de gordijnen dicht als de zon op de ramen staat, zo blijft het koeler. Ramen staan hier overdag altijd open,snachts zijn ze dicht.
Hier staan de ramen nu ook al open. Wij hebben trouwens airco laten installeren in de slaapkamers, heerlijk in de zomer!
Romper+pyjama+slaapzak+dekentje vind ik ook wel erg veel met 24 graden.... ALs ze het warm heeft kun je toch gewoon iets weglaten? Onze kinderen slapen direct onder het dak dus zomers heel warm. Nu is het ook 22 graden boven. De oudste ligt in een nachthempdje onder een dekbed en die duwt ze wel weg als ze het te warm heeft. De jongste slaapt in een romper lange mouw, kort pyjamabroekje en een winterslaapzak zonder mouwen. Of zoals nu tijdens zijn middagslaapje met lange mouw pyjama in een zomerslaapzakje. Dat is echt genoeg! Zomers is het wel eens boven de 30 graden op hun kamertjes, dan slapen ze alleen in eemn rompertje of hemd.
Zoon slaapt alleen in een romper en slaapzak. Van de zomer zal het een mouwloze romper zijn en een dunnere slaapzak. Gewoon minder aankleden en snachts lekker het raam los. Hier zijn de slaapkamers ook al warm, nu staan de ramen los en als het echt tropisch word laat ik de airco voor het slapen gaan even de warmte eruit halen.
Raam open laten, ook 's nachts. Eventueel goede zonwering regelen, dat scheelt ook stukken. En kleden naar de temperatuur. En je vat nooit kou van frisse lucht hoor. Virussen zorgen voor verkoudheid. En in de winter worden mensen vaker verkouden, omdat ze minder luchten door de kou buiten en zo blijven de virussen binnenhangen. Binnen is het dan warm en droog en daar gedijen virussen beter.
Bedankt voor de reacties! Met een beetje logies nadenken kon ik het zelf natuurlijk ook bedenken maar ik was ff niet zo snel ermee haha! Vanavond heb ik het raam op een kier gelaten, romper met lange mouwen en een dunne slaapzak aan en dekentje-lakentje losjes over d'r heen gelegd. Toen ik net ging kijken lag ze opgerold bovenin d'r bedje haha! Onder het dekentje uit gekropen. S'middags slaapt ze er vaak nog wel graag onder dus laat het wel losjes liggen zodat ze het makkelijk aan de kant kan schoppen. Kamertje was net nog 24 graden volgens de babyfoon maar het voelde aangenaam binnen. Weet niet hoe betrouwbaar de temperatuur censor van de babyfoon is..
Hier is het ook 23 graden, wij hebben een rolluik en laten het raam soms wat open. Verder kun je haar minder warm aankleden en wij hebben voor de hele warme dagen zo'n losse airco die zetten we dan een halfuur voordat ze gaat slapen eventjes aan.
Hier geeft de babyfoon al 27 graden aan, ik geloof er echter niks van. Het is er zeker niet koud, maar ook niet zo warm als 27 graden. Zoon slaapt in een romper met lange mouw en de slaapzak pas ik aan op hoe ik het op dat moment vind voelen in de kamer.
Je zou ook een uur voordat ze naar bed gaat, het raam open kunnen zetten en een ventilator aan zetten. Dat gaat de warme lucht wat sneller de kamer uit en de koele lucht wat sneller erin. Of de ventilator in het raam zetten, naar binnen laten blazen en en een bak met ijswater voor zetten. Dat koelt de kamer wat sneller af.