Na verkoudheid fles weigeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Modra, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hoi!

Ons zoontje krijgt borstvoeding. Als ik aan het werk ben krijgt hij afgekolfde melk uit een flesje. Hij is twee weken terug flink verkouden geweest. Het snot liep constant zijn neusje uit en drinken was moeizaam... Nu de verkoudheid over is wil hij eigenlijk amper nog uit een fles drinken. De gastouder komt met moeite op zo'n 200cc per dag wanneer ik aan het werk ben. (Ik ben dan 9 uur weg) Ze doet dit door hem af te leiden met speelgoed en is er een hele tijd mee bezig. Daar accepteert hij dat nog al is het moeizaam. Hij slaapt daar dan ook op.

Maar wanneer hij thuis is, is het nog moeizamer, ik denk omdat hij hier de associatie mama-borst heeft. De eerste 20cc gaan nog, maar daarna is het drama. 3 slokken en dan moet hij weer omrollen en dit doen en dat doen. Als je even door wilt zetten is het huilen, huilen en wil het helemaal niet meer. Met afleiden lukt beetje bij beetje, maar eigenlijk amper... En hij weigert thuis ook op de kleine hoeveelheden die wel lukken te slapen...

We proberen ook al gewone beker, rietjesbeker, enz...Maar niks is echt een succes. :( Ik ga nog Biobim pap bestellen om te maken met moedermelk, hoop dat hij dat lust.

Het is voor mijn man en mijn zoontje heel vervelend wanneer ik aan het werk ben en zij zijn samen thuis... Zoontje wil niet drinken, hij wil niet slapen, door de moeheid is op een gegeven moment alles huilen... Mijn man heeft hem gisteren twee keer een halfuur gedragen in de draagzak zodat hij nog wat sliep, maar dat was ook moeizaam. En mijn man is onlangs geopereerd aan zijn blindedarm (Klassieke operatie, geen kijkoperatie) waardoor dit nog erg gevoelig is en hij niet lang kan dragen.

Toen ik gisteren thuiskwam van werk had ik een doodmoe zoontje dat hees was van het huilen en een man die heel hard z'n best had gedaan die dag en het helemaal gehad had... :( En zelf ben ik op deze manier bepaald niet ontspannen aan het werk...

Ik weet niet meer wat ik kan doen... Hebben jullie nog tips?

2. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Helpt wachten tot hij echt honger heeft niet? Onze uk heeft ook moeite met drinken bij verkoudheid en gaat dan soms maar wat rond liggen kijken. Als ik de fles even wegzet, en ik wacht 15 minuten, krijgt hij vanzelf honger en drinkt hij gretig. Het is verschrikkelijk als je niet ontspannen kunt gaan werken en als ze thuis de rust niet kunnen vinden dus ik hoop dat je snel iets vindt wat werkt.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter wasook een lastige drinker als baby, wat dingen die bij haar hielpen: fles geven terwijl ze in de maxicosi zat, fles geven op de slaapkamer liggend op de commode en dan een arm over de borst zodat ze niet ging rollen (Was eerst brullen, dan pakte ze hem ineens en dronk hem helemaal leeg), langer tussen de flessen laten zitten en dan grotere flessen. Het is een getob.

Deel Deze Pagina