Hoi Dames, Het zou een wonder zijn als het de eerste ronde raak zou zijn maar ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een uitstrijkje (bevolkingsonderzoek) nu heb ik afgelopen weekend mijn eisprong gehad, is het verstandig om een uitstrijkje te laten maken?
Toen ik zwanger was van mijn eerste heb ik een uitstrijkje gehad (zonder dat ik wist dat ik zwanger was). ik weet nog dat ik even flink gebloed heb. iets later bleek ik zwanger, en moest gelijk denken aan het uitstrijkje (en het bloed). Heb meteen huisarts toen gebeld. Die zei dat het voor de zwangerschap geen kwaad kon. Maar volgens mij kon het wel invloed hebben op de pap uitslag.. maar weet ik niet meer zeker.. Volgens mij kon er dan een hogere pap uitkomen wat dan niet zo was. Maar bind me op dat verhaal niet vast
Een standaard uitstrijkje is idd niet gevaarlijk voor een eventuele zwangerschap. Zwangerschapahormonen kunnen idd de uitslag wel beinvloeden, maar hoe vroeger in de zwangerschap, hoe minder kans hierop. Aldus mijn gynaecoloog.. Maar in geval van bevolkingsonderzoek misschien even uitstellen tot na je nod? 100% duidelijkheid? Of overleggen met assistente huisarts?
Ja ik heb gister de assistente gebeld en samen met haar besloten toch het uitstrijkje te doen.. ik weet immers niet of ik wel zanger ben. En voel me niet zwanger zoals ik van veel dames hier lees weten ze het wl vanaf t begin. Het is een herhaling van het bevolkinsonderzoek. Uitslag van een half geleden was dat er onrustige cellen zaten dus het is wel belangrijk dat het opnieuw gedaan wordt. Nu 2 weken wachten op de uitslag