Hoi allemaal, DL is nu 4 maanden en ben begonnen met baby zwemmen. Dit vind ze prachtig en ik als mamma vind het heerlijk even quality time met DL. Nu wil ik eigenlijk 2 ochtenden in de week een leuke en/of leerzame activiteit plannen (om samen te doen). Weet er iemand nog een leuke activiteit? (Naast baby zwemmen/ baby massage is er ook weinig te vinden op internet)
De reden dat je zo weinig vindt op internet is omdat zo'n jonge baby nog helemaal geen activiteiten buitenshuis nodig heeft. De wereld om haar heen is interessant en uitdagend genoeg en simpelweg mooie muziek opzetten en samen dansen is al een hele belevenis. Verder kun je voorlezen, samen douchen, lekker rollen en kletsen. Ook buiten kun je eindjes wandelen of eens langslopen bij de boerderij. Voor een baby is alles nieuw en uitdagend, ze worden er daarom ook snel moe van. Niet te druk gaan doen met clubs joh Ze hebben nog tijd genoeg voor clubjes en hobby's, ze is pas 4 maanden nu hè
Thuis lekker trutten lekker masseren, tijd nemen voor een lekker badje, alles in huis laten zien. Samen een nieuwe rammelaar ontdekken of met de babygym spelen. Ik vond het eerste half jaar weggaan maar een hoop gedoe hoor haha. Was blij met af en toe een rustige dag thuis zonder visite. Even tijd voor elkaar, haar kunnen leren kennen, haar observeren, kunnen kletsen, genieten van die schaterlach en me steeds maar verwonderen dat dat mensje uit mijn buik kwam.
Bovenstaande doen we uiteraard allemaal. Ze vind zwemmen echt geweldig, super fanatiek was ze. Een natuurtalentje volgens de zwemjuf haha. Ga die andere ochtend baby massage proberen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Moet er wel bij zeggen dat ze qua ontwikkeling erg snel gaat (volgens CB/osteopaat/KA) en meer kan dan haar leeftijdsgenootjes. Kan echt aan haar merken dat ze uitdaging wil. 2 x per week een half uurtje iets doen zoals babyzwemmen /babymassage kan in mijn ogen dan ook geen kwaad. En DL vind het helemaal geweldig en als zij gelukkig is dan ben ik dat ook!
Wat je nu doet is ook prima. Ik zou alleen niet meer activiteiten zoeken. Je zou de babymassage eens kunnen afwisselen met baby yoga.