Tips gevraagd van de thuisbijfmoeders en moeders die enkele dagen thuis zitten

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik zit op dit moment in de bijstand en hoef nog niet te werken straks wel maar alles moet nog geregeld worden etc.

nu zit ik dus dagen thuis en ik verveel me regelmatig!

Ik vroeg me af hoe jullie dag er uit ziet als jullie met de kids thuis zijn

die van mij zo ong.

7.30 de kids wakker wassen en aankleden
    8.00 naar beneden en ontbijten
    8.30 kinderen mogen even tv kijken en ik ga even huishouden opruimen etc
    9.30/10.00 is alles klaar de tv gaat uit en de kids spelen
    en vanaf dat moment verveel, ik ga dan wel eens naar de stad oid
    maar dat hoeft ook niet iedere dag, als het mooi weer is gaan we natuurlijk naar buiten.

dus iemand tips om verveling tegen te gaan?

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    dit geld alleen voor doordeweeks weekends is er altijd wel wat te beleven

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zwangerschapspagina, :D

En andere fora

En natuurlijk heel internet.

Met de hond wandelen ( leen er eentje)

Boeken lezen..,...

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    boeken lezen goed idee een hond heb ik niet haha,

internet wil een beetje beperken tot in de avond of 1 uurtje per dag

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik werk 15 uur in de week, vaak savonds. Overdag af en toe vervelen ja. Internet, wandelen, knutselen, poetsen, internet :D, beestjes verzorgen, spelen met mn dochter- de dingen die samen kunnen, puzzelen boekjes lezen enz-, voor de tv hangen, internet :d, naar mn ouders, naar vriendinnen, met mooi weer heel veel buiten met de kleine. Eten vast voorbereiden poeh eigenlijk best veel maar ook weer niet

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tochtje naar de kinderboerderij, naar de bieb (kan je goedkoop veel boeken lezen!), koekjes (of broodjes) bakken, knutselen.

Ik heb d'r ook wel last van. Wil ook niet elke keer naar de stad of winkels gaan omdat ik niet steeds geld wil uitgeven. Maar nu ik zwanger ben blaak ik niet van de energie en heb ik ook wel verveel-dagjes...

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben ook thuisblijfmama maar ik vul elke minuut hoor, forums, beetje photoshoppen e.d. (als hobby mezelf geleerd via internet) misschien kan je ook een leuke hobby zoeken, taarten bakken, kleding maken, muziek, een taal leren?? Zoiezo misschien een thuiscursus die je kan volgen?? is leuk EN leerzaam!

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel thuis, maar vang in mijn eigen huis kinderen op. Verveel me nooit;)

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook thuisblijfmama maar ik verveel me dus werkelijk nooit.
    Heb het gewoon erg naar mijn zin met mijn dochter en de dagen gaan snel voorbij vind ik.
    Dag begint hier normaliter om 7 uur maar laatste dagen half 7 (wauw een half uurtje verschil haha) maar na ontbeten te hebben en even lekker aankeutelen (dochter mag even dora kijken en ik doe even wat was wegwerken en stofzuigen doen we samen haha) staat dochterlief al rond 8 uur a half 9 bij de voordeur met haar schoentjes terwijl ze nog aangekleed moet worden dus dan gauw aankleden en even wandelen, dan na een 3 kwartier zijn we al weer thuis en dan even fruit eten en nog wat spelen en intussen doe ik het meeste huishouden want dochter vermaakt zich prima en is het weer lunchtijd en hop naar bed voor een uurtje (soms helemaal niet meer)
    Ik ga dan even op internet en als ze wakker word even samen lekker wat drinken en dan of gezellig thuis blijven met z'n 2 of naar buiten, ligt een beetje aan waar ik zin in heb tenzij dochter tierelier word omdat ze persé naar buiten wilt.
    Vaak doen we wandelingen maken of heerlijk fietsen als we buiten zijn.
    Ze begint nu de leeftijd te krijgen om naar een speeltuin te gaan dus dat gaat 'm ook worden aankomende zomer.
    Nu ligt mijn dochter al op bed want ze trok het niet meer maar normaal gaat ze rond half 8 naar bed.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ter aanvulling, ik ga vaak lekker kleuren met mijn dochter of bouwen met houten blokken, tegenwoordig vind ze het geweldig om van de eettafel een tent te maken.
    Af en toe blaas ik een zak balonnen op en vul een aantal balonnen met rijst en zo hebben we geen ballenbad maar een balonnenwoonkamer :D
    En zo doen we veel meer gezellige leuke dingen.

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Er is genoeg te doen, koekjes bakken met de kids, wandeling buiten maken, naar de speeltuin, naar de kinderboerderij, spelletjes doen, op het zwp forum kleppen ..

Of ga een cursus volgen oid ?

12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik doe ook wel leuke dingen met mijn kinderen, ma elke dag iets nieuws bedenken word allemaal een sleur

over een paar weken mag mijn dochter naar de peuterspeelzaal ik denk dan dat het ritme iets anders word

en dan hoop ik op snel werk voor max 3 dagen

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bedoelt dat het een sleur voor jou word?
    Ja dat heb ik ook weleens gedacht haha, gaan we nu alweer rondkruipen door huis of aneej he, niet weer die appels in de appelboom en er wéer uit en der wéér in!? Maar dan zag ik dat pretbekkie van mijn dochter en haalde meteen dat hele gevoel van in een sleur terecht komen weg.
    Ja alles herhaald zich een poosje en heb je weer iets nieuws bedacht dan ben je daar weer even mee zoet maar voor een kind zal het dus geen sleur worden en voor mijzelf doet me dat zoveel he dat ik er ook iedere keer weer naar uitkijk.

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik denk idd voor me zelf een sleuter mn kids vermaken zich prima daar niet van

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    7:00 wakker worden
    8:00 uur naar beneden!
    9:00 tv kijken
    9:30 spelen in de box en ik het huishouden
    10:30 naar bed!
    12:30 eruit en een boterham eten!
    We gaan elke dag wel weg! En dat is met deze tijd!
    15:00 komen we terug nog even spelen en naar bed!
    16:30 uur wakker ikke eten maken en dan is papa alweer thuis om 17:00 uur!

Ik verveel me nooit! Ik ga Of op visite of een kleine boodschap doen! Naar de markt....
    Ook als mijn zoontje dadelijk kan knutselen kan ik me helemaal uitleven!!! Nu met het mooie weer voor de boeg gaan we ook zwemmen en wandelen in de bossen!!!! Heb er nog geen moment spijt van dat ik bewust gestopt ben met werken!

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Beetje positiever denken ;)
    Je hoeft ook niet iedere dag wat anders te bedenken, wij gaan ook wel eens twee keer achter elkaar naar de speeltuin, neem dan heerlijk ( met dit weer ) mijn boekie mee en dan ga ik lekker in het zonnetje zitten ..

Ben je al bezig met solliciteren want momenteel is de banen markt nou niet echt je van het ...

En naar wat voor soort functie ben je op zoek ? anders kijk je ( zoals ik al eerder zei ) om bv een cursus te volgen in de branche waar je graag zou willen werken, of is dat geen optie ?

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Het is ook zo dat ik niet goed op mn kont kan zitten haha, met mooi weer wel weer in het zonnetje vermaak ik me wel.

ik zit in een traject daar heb ik nu even pauze van ivb met scheiding maar dat traject het grip(onderddeel van de bijstand_ Gaat me daar mee helpen

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben 4,5 dag thuis met Milan maar verveel me nooit.

Ons schema:

07.30 fles

daarna aankleden en ik ga douchen

benden even samen spelen

10.00 fruithap

daarna gaat hij de box in om te spelen en ga ik wat dingen in het huishouden doen

12.00 fles. daarna gaat milan ongeveer 20 min slapen.

Als hij weer wakker is gaan we een stuk wandelen tot 14.00
    dan gaan we thuis weer even spelen samen

15.00 soepstengel, daarna slaapt hij weer 30 minuten

dan gaat hij in de box spelen en een tijdje onder de babyplay. Als hij zich daarmee vermaakt ga ik even werken of op ZP.

Om 16.30 krijgt Milan zijn groentehap en daarna gaat hij in bad. Als we daarmee klaar zijn krijgt hij zijn pyama aan en zijn papfles. Dan ligt hij om 17.45 in bed.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Ik werk 8 uur per week, meestal 's avonds, maar ik verveel me totaal niet.
    6.30-7.00 uur opstaan en ontbijten
    9.00 uur zoontje naar bed brengen, dochtertje aankleden, op zolder sport ik dan 10 minuten tot een kwartiertje, terwijl zij speelt. Daarna kleed ik mezelf aan.
    10.00 - 10.30 zoontje wordt wakker, die aankleden en fruit geven, eventueel naar de supermarkt.
    11.30 uur zoontje fles en daarna eten we met zijn drietjes een boterham om vervolgens samen de hond uit te laten.
    13.30 uur Kinderen gaan allebei naar bed en ik ga wat internetten, huishouden doen, was opvouwen, in de tuin werken etc.
    15.00 uur Kinderen weer wakker, gaan we thee drinken met een koekje.
    16.30 uur begin ik vaak met het avondeten klaarmaken, want als ik moet werken, moet alles om half 6 op zijn.
    Rest van de avond werk ik en anders gaan de kinderen tussen 19.00 -19.30 uur naar bed en heb ik de rest van de avond voor mezelf.

Ze zit ook op de peuterspeelzaal 2 dagdelen per week. Verder ga ik regelmatig ergens op visite. Ik vermaak me prima. Anders inderdaad een hobby zoeken, foto's bewerken, leren naaien, ehbo etc.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik werk 18 uur in de zorg dus overdag en door de weeks ook veel bij huis..

Ik plan vaak koffieafspraakjes met vriendinnen.. Ga zwemmen, fietsen, wandelen, kleien.. Buitenspelen achter thuis met de bal/ glijbaan etc.

Huishouden, was, afwas, strijk, boodschappen!

Kom eerder tijd te kort..;)

Deel Deze Pagina