Ik zit in de ziektewet en krijg dus daarvan uitbetaald. Maar wat ik mij afvraag heb je dan ook vakantiegeld? En krjg je dat dan in mei of juni of zo? Ik heb daar geen verstand van. Weet dus ook niet OF je wel of geen vakantiegeld hebt met een ziektewet uitkering. Wie weet wel hoe dat zit? Alvast bedankt!
als je in de ziektewet zit van uit je werkgever.. ik heb zelf ook 7 maanden in de wet gezeten.. dan krijg je gewoon vakantie geld. bij mij is het er niet bij in en krijg ik het idd in mei.. suc 6 er mee.. leifs yippie
Bedankt yippie ik ging vanuit mijn werk in de ziektewet. Toen met verlof en na mijn verlof nog steeds in het zw. Hoe kan je zien of het al met je dagloon wordt uitbetaald?
Ik weet niet hoe jij daarbij komt, maar volgens het UWV bestaat het nog wel degelijk! Kijk maar eens op: Wanneer krijgt uw werknemer een Ziektewet-uitkering?
Misschien staat hier jouw antwoord in? P&Oactueel - Wet- en regelgeving: Ziektewet (ZW) Als er geen werkgever (meer) is, neemt het UWV de vakantietoeslag op in het dagloon en wordt het vakantiegeld bij iedere betaling uitgekeerd. Als er wel een werkgever is wordt de vakantietoeslag niet opgenomen in het dagloon en wordt het vakantiegeld door de werkgever uitgekeerd (meestal in mei).
Jullie hebben helemaal gelijk! UWV praat gewoon over ziektewet. Wij mogen dit op het werk sinds 1996 niet meer gebruiken alleen WULBZ...
bedoel je dat je ziek was, contract afliep, toen zwangerschapsverlof of heb je nog contract en vanuit daar ziek-> zwangerschapsverlof?
İk had een contract en toen werd ik in mijn zwangerschap ziek, vanuit mijn zwangerschap kwam ik in mijn verlof na mijn bevalling in het ziektewet en een paar maanden later ( dus tijdens mijn ziektewet verliep mijn contract) Dus omdat ik geen werkgever heb. Krijg ik geen vakantiegeld in een keer. Maar elke week met mijn dagloon?
bij ons word gewoon gepraat over ziektewet hihi,, ziekte verzuim.. geeft niet zorg loopt wel in meer dingen achter..