Ik werk 3 dagen in de week maar als ik thuis ben gaat het als volgt: - rond kwart over 7 de 2 oudste eruit halen, aankleden en eten - kwart voor 8 de jongste eruit halen en een fles geven. - kwart over 8 de dames wegbrengen naar school en de psz. Dan tussen half 9 en half 12 lekker wat voor mijzelf doen en het hh. Half 12 kinderen halen en dan 2 uurtjes met ze spelen en eten. De oudste moet half 2 weer op school zijn. Tot half 4 dan spelen of tv kijken met de middelste. Half 4 de oudste halen en dan ga ik boodschappen doen met het hele koor. Daarna nog een bakje thee en een snoepje voor de kinderen. En dan is het weer tijd om te eten, badderen , spelen en bedtijd.
ik ben ook redelijk veel thuis.. En wat we doen? Daar denk ik niet te veel over na eigenlijk, ik DOE gewoon. Ik doe ook alles in het huishouden, dus dat sowieso in die tijd ook erbij. Ff denken, wat doe ik eigenlijk??...: -speeltuin -zelf laten spelen met allerlei huishoudelijke spullen enzo zoals wasknijpers, bierviltjes, afwasborstel (nieuwe!!), doekjes, potjes, lepels etc.. -fietsen -knutselen -tv kijken -wandelen (kort of lang ligt aan het weer) -boodschappen doen -bij zon: lekker in de tuin op een kleedje -kinderboerderij -zwemmen -naar vriendinnen om koffie te drinken (kleine mee) -naar de stad -lunchen met vriendinnen in de stad (kleine mee) En vast nog veel meer wat ik me nu niet bedenk
Ik werk 1.5 dag. mijn man werkt FT dus ik ben meestal alleen met de kindjes. Ik verveel me eigenlijk nooit. We gaan niet echt vaak we ofzo maar met 2 kids is het altijd wel druk vind ik. Normale huishouden, eten koken, we hebben ook nog een hond dus beetje wandelen. Soms knutselen, kopje koffie drinken in de stad, leuke disneyfilm met de kinderen kijken, koekjes/ taart bakken. Als het maar een beetje mooi weer is naar buiten. We hebben een grote tuin dus deze week al in de tuin, kas en groententuin gewerkt,en dat laat ik hen gewoon in oude kleren rondsjouwen. Soms een paar dagen naar mijn ouders op de veluwe. En deze dagen ng extra zoek met all spullen uitzoeken om op de rommelmarkt te gaan staan vogende week (mss een tip voor je? Oude spulletjes op de rommelmarkt verkopen? Ik vind het heel lek om te doen ) En de avonden vind ik de rust juist heerlijk. Alles af, kids in bed, man meestal nog aan het werk. Echt even bijtanken met een pot koffie en tv kijken, pc of lezen
Ik ben ook een thuisblijf mama en ik verveel me dus ook echt nooit. 07:00uur opstaan mezelf wassen aankleden en opmaken. 07:20uur jonsgte 2 wekken en wassen en aankleden (de oudste die is al om half 6 wakker en hij kleed zichzelf aan) 07:40 uur naar beneden kids eten en drinken geven en de dieren. Zelf eet ik ook iets. 08:05uur jassen aan en richting school. Als ik terug ben meestal kwart voor 9 dan ga ik weet wat eten met de jongste en dan wat ruimen in huis. Nu met het mooie weer alles open en de jongste is in de tuin te vinden. Tussendoor doen we dan samen de hond uitlaten lekker wandelen heerlijk. Om 12uur sta ik weer bij school met hem de oudste halen en als we thuis zijn eten en dan gaat de jongste slapen. Om kwart over 1 gaan de oudste 2 naar school toe en dan ga ik wat voor mezelf doen dit kan van alles zijn. Om 3uur jonsgte wakker maken en om half 4 sta ik were bij school. Als iedereen thuis is drinken we wat eten we een koekje en dan gaan de kinderen spelen. Ik zorg voor het eten tussendoor na het eten alle 23 in bad en dan na beneden nog wat drinken met ze en om 7uur liggen ze alle 3 in bed. Dan ga ik vrijwel vaak strijken de was doen en dan ga ik lekker op de bank hangen tv kijken. Kortom ik verveel me dus echt nooit en dat kan ik me ook niet voorstellen met 3 kinderen.
investeer inderdaad in een bibliotheek abonnement, loop eens om als je boodschappen gaat doen, ben je wat langer bezig en kom je nog eens ergens, internet.. weet niet wat je verder leuk vind, ik ben bijv echt een interieurfreak, en kan me de hele middag vermaken in een woonwinkel. maar als je bijv van kunst houd (ik noem maar iets), zoek een gallerie in de buurt ofzo.. kinderboerderij, neem je kids mee naar een andere speeltuin wat verder uit de buurt. evt thuis kun je ook taarten/koekjes bakken met de kids, scrapbooken.. is genoeg te vinden hoor! en anders.. tsja, schoonmaken?
ben ook redelijk veel thuis.. Zoontje om kwart voor 9 op school brengen, op de dagen dat ik vrij ben en hy dus niet overblijft(hy blijft 2 dagen over) dan doe ik smorgen het huishouden, om 12 uur ga ik hem ophalen eten we boterhammetje, om kwart over 1 weer naar school, dan ga ik meestal even lekker niets doen!... wonen in een "volksbuurt" dus met lekker weer is iedereen hier in de voortuin dus lekker even kletsen met iedereen of gewoon binnen met een senseotje en de laptop.. dan boodschappen doen, en dan is het alweer tijd om hem van school te halen om half 4.. Daarna gaat hy of buiten spelen of binnen wat doen, en dan rond kwart over 5 zet ik het eten op..hou niet zo van dat vroege eten maar de kleine moet op tijd slapen en anders zit er zo weinig tijd tussen dan gaan we nog samen wat dingetjes doen, dan douchen omkleden etc en dan gaat hy slapen daarna ga ik meestal opruimen en plof dan op de bank of by lekker weer de tuin in.... maar dr zyn ook dagen dat ik gewoon wat leuke dingen ga doen met vriendinnen enz...ligt ook allemaal aan het weer
Die verveling ken ik ookhoor! ik ben momenteel ook opzoek naar andere alleenstaande moeders rond mijn leeftijd die ook gthuis zitten, dan zit je nie zo alleen
ik ben ook huismama , maar ik heb het erg druk meestal , kom vaak niet eens aan roken toe , half 8 wakker mezelf ,kids aankleden , ,eten drinken , kind 1 naar school ,rond 9 uur thuis komen kindtje 2 bezig houden , huishouden ,fruitgeven , is het zomaar bijna 12 uur , dochter ophalen , kinderen lunchen , opruimen , afwassen , jongste op bed , oudste weer naar school , dan nog eens even snel kijk wat er toen is , soms wasmachine ,soms was vouwen , soms nog de aanrecht even netjes vegen soms heb ik dan 1 uur tijd voor mezelf in de middag , als oudste op school is en jongste op bed heerlijk even internetten of boek lezen ,of breien,, om 3 uur jongste wakker ,wat eten en drinken geven ,om 15,15 dochter ophalen , even die ook drinken en wat lekkers geven samen spelen , soms nog even opruimen , voor dat je weet is al half 5 moet je al weer eten voorbreiden na eten nog afwassen , snel weer dweilen , kids toetje geven , even spelen met kinderen, in bad , dan jongste naar bed , even later oudste , dan is hettttttttttttttttttt 8 UUR) DAN IA MAMA TIJD heerlijk even internet of boekje lezen , buurvrouwen soms komen hier bakje doen , soms breien , soms vroeg slapen maar meestal voel ik me na 20 uur echt moe hoor dus verveel me helemaal niet overdag , ben blij als even tijd voorme zelf heb dan is dan zo staandaard , soms gaan we dan ook eendtjes voeren , even buiten als lekker weer is met buren enzo , dus druk zat
ik ben ook fulltime huismoeder maar vervelen doe ik me echt niet 7.30 op, kindjes allebei aankleden brood klaarmaken, tas voor school klaarmaken oudste dochter om 8.20 naar school brengen, naar huis hond uitlaten, om 10 uur koffie, of thuis of bij oma daarna het huishouden doen, soppen wassen strijken 12.00 dochter ophalen, 13.05 dochter weer naar school brengen, boodschappen doen, hond uitlaten nog wat nadere huishoudelijke klusjes, en om 15.15 dochter weer ophalen Soms ook nog dochter weg brengen om te spelen en ook weer ophalen dan wat spelen met de kleinste, en wat drinken met de oudste en dan is het zo 5 uur en begin ik met het eten 18.00 eten 19.00 vaat klaar en keuken opgeruimd 19.30 allebei wassen pyama aan en naar bed 20.00 heb ik avond en sinds kort gaat de jongste ook 2 morgens in de week naar psz dus heb ik er 2 op te halen en weg te brengen het kost allemaal weinig tijd, maar bij elkaar opgeteld ben ik toch anderhalf uur per dag alleen maar bezig met ophalen en wegbrengen naar school eigenlijk is een dag te kort wil ik alles goed voor elkaar kunnen krijgen dusss van verveling hier geen sprake
ik werk 3 ochtenden en daarnaast heb ik een 1 jarig meisje, een huishouden, ik doe nu een cursus EHBO voor Kinderen bij het Rode Kruis, en als dat klaar is doe ik wel weer iets anders, ik heb ook veel aanloop, schoonouders, familie, vrienden, er gaat hier geen dag voorbij zonder visite.
O, ben niet alleenstaand. Had je berichtje niet goed gelezen. Maar dan kan ik nog wel gezellig zijn hoor
Ik verveel me ook nooit. Ik heb niet echt een hobby, maar hou me (vanuit thuis) in de 'vrije' uurtjes bezig met vrijwilligerswerk. Gewoon via internet. Daarnaast ga ik er veel op uit. Dan is de kleine man ook lekker buiten.
Bedankt voor julie tips! Heb gelijk een biebabo voor me zelf genomen mss komt het ook wel dat ik eerst 2 dagen in de week werkte en nu niet meer dan is meestal de week hetzelfde
ik heb geen tijd om me te vervelen moet zeggen dat me dat wel eens wat lijkt hoor. bij ons is het smorgens 7 uur eruit hele spul eten aankleden ed. in huis bezig dan weer fruit en koffie dan is het haast alweer tijd om eten te koken. dan smiddags de jongste in bed en dan in de tuin of in huis bezig. nu hebben we ook groot huis en tuin maar toch probeer anders idd een hobby te zoeken oid dat werkt vaak wle een beetje tijvulling. of ga eens al je kasten door of oude fotos uitzoeken.