Mijn zoontje is sinds zondag ziek en wil bijna niets drinken. Vanmorgen haalde hij de schade van gister in, maar vandaag heeft ie misschien 1 flesje gehad. Hij neemt af en toe een slokje, maar daar blijft het dan ook bij. Had net met veel moeite een beetje appelmoes gegeven, maar door het hoesten kwam dit er net zo snel weer uit. Hij is de hele dag aan het hoesten en wil alleen maar eten. Wat moet ik hier nou mee?
Zoveel mogelijk aan bieden en datgene aanbieden wat hij het liefste drinkt. Eventueel wat bouillion proberen ivm het zout. Je kan ook ors gebruiken, maar dit is vies. Wij kregen toen bouillion als advies van de ha. Verder heel goed letten op uitdrogingsverschijnselen. Zodra die zich aantonen aan de bel trekken bij de arts. Beterschap!!
Toen ie hoge koorts had wou hij alleen maar liggen. Maar na de zetpil is hij wel weer fit. Lekker tv kijken en eten wil hij wel. Maar drinken niet!! Hij krijgt zo een waterijsje, want hij hoest als een gek!!
Geef dan fruit te eten; dat bestaat voor het overgrote deel uit vocht (iets van 90%, dacht ik). Zolang er minimaal 300 cc aan vocht per dag naar binnen gaat (en binnen blijft), zit je nog wel goed t.a.v. uitdrogingsgevaar. En vocht mag dus ook in de vorm van ijsjes en fruit, als hij dat wel wil en geen drinken. Als het hoesten lang aanhoudt, zeker in combinatie met koorts, zou je daar eens mee naar de ha kunnen gaan. Kan die even naar de longen luisteren, en kijken naar de keel. Misschien is die wel ontstoken? Dan is drinken ook helemaal niet fijn, slikken doet dan te veel pijn.
Ja das een goede tip Bri. Mijn moeder brengt zo waterijsjes, dat vindt hij vast lekker.. En we geven hem sinds gister Bisolvondruppels en dat maakt het hoesten losser. Ik denk dat hij daarom nu zo hoest!!
fruit en boulion gaat er hier ook altijd in (zelfs al ze ziek is) met een beschuitje is ook altijd goed. verder vind mijn kleine meid druifjes helemaal geweldig en zit erg veel vocht in... hopelijk gaat het snel beter en heb je wat aan de tips van hier!
We zijn toch maar naar de HAP gegaan en hij heeft een kuur gekregen ivm luchtweginfectie. Had weer 40 graden en zo erg hoesten. Nu maar hopen dat het snel aanslaat!!