Tips gevraagd; vermaak voor onderweg en op vakantie.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Paardenbloem, 25 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.234
    93
    Vrouw
    Ik zoek leuke ideeën voor dingen die makkelijk mee te nemen zijn maar wel voor een lange (auto)reis en een vakantie van 1,5 week (voor de lege momenten wanneer we niet zwemmen of iets bezoeken) genoeg vermaak/afwisseling/uitdaging bieden.
    Voor kinderen van 6 en 8 jaar voornamelijk, die van 2 rommelt wel wat.

iPad of goedkope verrassinkjes (lees: plastic rommel die na 3 x spelen kapot is) is niet wat ik zoek.:o:

Wie weet kunnen we hier ideeën uitwisselen.

Ik heb al:
    -Bosatlas junior puzzelboek voor zoon van 8
    -Woordzoekerboekje voor dochter van 6
    -Bobbi sticker- en kleurboek voor de 2-jarige
    -Voor iedereen een nieuw lees-/prentenboek.

Ik zoek nog:
    -Iets creatiefs voor dochter en mezelf. Zat aan aquarelleren te denken maar das onderweg natuurlijk niet zo handig:roflmao:
    -Iets technisch/om te bouwen voor zoon. (Speelt thuis altijd en alleen maar met Lego)
    -Leuke kaartspelletjes om met de volwassenen en oudste 2 kinderen te doen als we bijvoorbeeld op ons eten wachten in een restaurant of tijdens een pauze onderweg.

Andere tips zijn ook welkom!

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Doet je dochter loomen? Dat vind mijn dochter wel leuk om te doen op een lange autorit of in verloren half uurtjes.

We hebben bij de kruidvat vakantie quiz boeken gekocht. Een soort draaiboeken met allerlei vragen over van alles en nog wat.

Paardenbloem en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Tip toi vinden ze hier nog wel eens leuk voor onderweg. En de rubicscube.

Daarnaast zo’n schermpje dat je weer schoon kan vegen, daar doen we galgje/ boter kaas en eieren op.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Discman. Met leuke cd's/luisterboeken. Zelf lemmer rust en ze vermaken zich er uren mee. De sprookjes an de efteling zijn heel leuk.

5. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
  6. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Uno en yahtzee.

Voor 8 jarige is misschien harry potter iets. Zoon van 8 heeft ademloos zitten luisteren urenlang (terwijl hij boek al had gelezen)

Athina en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Jaaaaaaah Whiteboard en dan 1 kant met ruitjes, 2 kleuren stiften en een wisdoekje en dan kamerverhuren spelen! :roflmao:

Correctbook kan ook met 6-8 jarige. Daar kan je alle soorten blaadjes in doen.

Met een beetje creativiteit kan je dan ook zeeschip spelen.

Paardenbloem en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  8. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
  9. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.234
    93
    Vrouw
    Bestaan die nog?:D

Wensvoor4 vindt dit leuk.
  10. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.234
    93
    Vrouw
    Bedankt, leuke tips al!
    Die spellen voor onderweg ga ik bestellen en ik zag ook raadsels voor onderweg, leuk!
    Loomen is een goed idee ook:)

En luisterboeken vind ik een goede, maar hoe doen jullie dat met kinderen die nog geen telefoon hebben?
    Wij hebben wel een soort van christelijke variant van Spotify waar ook luisterboeken op te vinden zijn voor kinderen. Maar dan ben ik m’n telefoon en AirPods constant kwijt en kan er nog maar 1 luisteren..

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij luisteren gewoon via de mediaplayer in de auto, luisteren we allemaal mee.

Wat verder een succes is:
    Paint by sticker, bijv. https://www.bol.com/nl/nl/p/paint-by-sticker-masterpieces/9200000053435334/?Referrer=ADVNLGOO002008O-S--9200000053435334&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxV7POV9y8h40stKUp-OypC4aaG3qne7B6SugF4w0WylwevTrUSZtGhoCozsQAvD_BwE

De puzzel kubus: https://www.bol.com/nl/nl/p/smartgames-plug-play-puzzler-fidget-toy-kubus-puzzel/9200000132918631/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000132918631&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw1emzBhB8EiwAHwZZxanZlsiIoQGMVAf9XxkGuXk9XtXY7GRKkQ95TF0c83IH0e9N6NTjwhoCxs8QAvD_BwE

Doe- en vakantieboek (Panna, Donald Duck)
    Autobingo
    Haba reisspel zeeslag

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Smartsgames kleine doosjes. Vond ik zelf ook leuk om te doen.
    999 games hebben ook leuke speeltjes. Vlotte geesten vinden ze (gastkinderen) erg leuk.

13. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.296
    1.321
    113
    Vrouw
    Smartgames
    Uno
    Skip Bo
    (Auto)bingo
    Podcast / luisterboek (doen wij hier op iPads ze hebben ook geen telefoon)
    Zoekboek/leesboek en altijd Donald Duck vakantieboek :roflmao:
    Voor 2 jarige water kleuren (zo’n pen met water erin en hoppa)
    Magneetboek

Hier allemaal gehad en vaak wel succes. De overgebleven tijd toch slapen, eten en schermen.

14. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wat hier altijd mee gaat in de auto zijn tiptoi boeken, zo’n tekenbord en smartgames.
    Ik had voor de afgelopen vakantie bij de kruidvat van die schuimrubberen kubus puzzels gehaald, was ook een succes.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Vorige verre auto rit heb ik mijn kinderen vooral op de Ipad laten spelen. maar af en toe deden ze ook andere dingen. de oudste is graag aan het tekenen dus heeft prachtige tekeningen met stiften gemaakt.
    de jongste houd van lezen, luisterboeken en van cabaret. Toen hebben we op spotify jochem myjer opgezocht en geluisterd. ook podcasts over dino's (dinocast) en van Zapp detective, hebben we stukken van geluisterd.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Ik verbind mijn telefoon met de autoradio en dan kunnen ze zo luisteren (en wij verplicht ook:roflmao:)

Paardenbloem en mamameer vinden dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Vakantiedoeboeken krijgen ze hier dan (oudste al jaren Donald duck, 2e tijdschrift ofzo).

Verder kleuren, magnetische spelletjes, raamstickers

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    dit doen wij inderdaad ook. vooral met podcasts is het leuk met zijn alle te luisteren.

verder hebben de Ipad's bij ons ook draadloze hoofdtelefoons, en met mijn onbeperkte telefoon abbonement kunnen we in heel europa mijn telefoon als WIFI hub gebruiken, en hebben de jongens "gewoon"internet, waardoor ze dus ook op hun ipad dingen kunnen luisteren.

19. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.234
    93
    Vrouw
    Haha ja dat laatste was dus niet mijn bedoeling :roflmao:

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voor de luisterboeken: mp3 speler en luisterboeken op mp3 ? Eventueel heb ik er nog wel een aantal op mp3 staan.. waaronder die lekturama sprookjesboeken (wel wat hogere nummers) - maar ik zie dat ik ook heb: floddertje, pluk vd petteflet, mathilda, mees kees volgens mij...
    Stuur maar een pb met mailadres als je ze wil hebben, dan stuur ik ze via we transfer.

en inderdaad die smartgames doen het ook goed. Verder gaat hier vaak een bolletje wol/katoen mee om armbandjes te knopen/vlechten/vingerhaken. Die knoopten ze dan vast aan de hoofdsteun voor zich of aan het netje op de stoel ervoor..

En wat nog wel grappig is om als extraatje zelf wat puzzeltjes te maken voor onderweg. Op https://puzzel.org/nl - je kan er geloof ik gratis maar een paar maken, maar het is wel leuk, om ze zo persoonlijk te maken...

Deel Deze Pagina