Hoi, In de kerstvakantie zijn we 12,5 jaar getrouwd en gaan we gezellig met ons gezin een paar dagen naar Van der Valk in Harderwijk. Superluxe suite incl. diner en lekker ontbijt . Zin in! Nu zoeken we nog een leuke activiteit om overdag te doen. We zitten dichtbij de Veluwe, dus wandelen kan sowieso. Maar een leuk pretpark of dierentuin bezoeken zou ook leuk zijn. Apenheul en Dolfinarium zijn dan gesloten. Dierenpark Amersfoort is volgens mij wel open en lijkt me leuk. Maar misschien heeft iemand hier nog leuke tips? .
Pannenkoekenhuis Hans en Grietje is misschien ook leuk om naartoe te gaan. En misschien is Walibi ook nog te doen qua afstand vanaf Harderwijk.
Als je een museum wilt doen is Paleis het Loo of het bakkerij museum in de buurt. T.o.v. vroeger is het dolfinarium een stuk minder geworden. Mijn ouders vonden het de laatste keer erg tegenvallen. Je hebt in Epe ook nog de koperen Ezel. https://zandsculpturen.nl/bezoekersinfo-zandsculpturenfestijn-in-garderen/ dit is ook erg mooi. Deels binnen en deels buiten. Kun je een speurtocht doen met de kinderen en is ook leuk te combineren met verschillende wandelingen. Bijvoorbeeld Staverden. Zwemmen in bosbad Putten(let op reserveren), want die heeft een wildwaterbaan of bij de Eemhof.
Er zijn hele leuke klimbossen in de buurt, mochten je dochters dat leuk vinden. In Garderen mogen ze heel hoog klimmen. En misschien het open lucht museum?
Aviodome, Pit veiligheidsmuseum, de Batavus zijn leuke musea voor kinderen. Hans en Grietje in Zeewolde