iets anders drinken dan alleen rosivisee of sap

Discussie in 'Voeding' gestart door Fleur1, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan die mag helemaal geen melkproducten maar nu eet hij eindelijk 's morgens ook brood.
    Nu zitten we alleen de hele tijd is het wel goed om dan al te beginnen met sap hij krijgt over de hele dag nog 2 flessen.
    Ik vraag me af welke moeders met kids en allegie wat voor drinken hun hun kind geven thee vind hij echt niet lekker.

2. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Ik geeft soms ook gewoon water.
    Verder idd thee, roosvicee, diksap. En soms gewoon een beetje sap aangemengd met water (verdund)

Heb je al diverse soorten thee geprobeerd, want gewone thee vind mijn dochter ook niet lekker, maar rooibosthee gaat er wel weer goed in.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    water drinkt daan heel veel een fles of 4 per dag. en hij lust alleen thee met suiker dus dan zit je nog met de suikers en sap doe ik ook aanmengen met water

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Prima toch dat hij water drinkt :). Vocht binnen krijgen is het belangrijkste. En van tijd tot tijd iets anders aanbieden om te proberen of hij wat anders wil drinken. Het komt vanzelf hoor.

En wat suiker betreft...als hij zoveel water drinkt per dag, kan die ene beker met thee en suiker ook geen kwaad, denk ik. Het is niet zo dat je overal suiker in mikt, toch?

5. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    By the way

Mag hij ook geen soya melk drinken?

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier ook heel veel water en smiddags 1 flesje ranje

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    En eigengemaakte fruitsap?
    Als ik meloen pureer dan wordt het vloeibaar, ik voeg wat water toe en dan heb je een 'echte' fles vruchtensap!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    daan heeft een weieiwit allergie en soja is hier helemaal uit den boze helaas.

Sappen zelf maken heb ik nog niet aan gedacht blond :) maar dat kan ik ook wel doen die verse sap van de AH vind hij heerlijk

9. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    COLA :) ;)

Nu even serieus; ik zou toch proberen om thee aan te bieden (probeer gewoon verschillende soorten of koop speciale kinderthee) bij het ontbijt en anders inderdaad water.

Zelf ben ik ook niet zo tuk op diksap, hier geef ik daar maximaal 2 bekers per dag van.

Groetjes Six

10. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    alpro soya melk (1-3 jr) en water

11. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Je hebt ook kabouterthee, die is al zoet. Te koop bij de tuinen. Verder geef ik ook niets anders dan sapjes.

12. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ehm... dat mag Daan dus niet... :oops:

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    die kabouterthee ga ik dan binnenkort eens halen we hebben hier geen tuinen in de buurt maar komt goed.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kabouterfeestthee kun je ook in de meeste reformzaken kopen gelukkig.. misschien heb je zoiets wel in de buurt
    en ik kwam het laatst zelfs een keer tegen in de supermarkt.. maar dat is me ook maar 1x gebeurd

wij drinken het zelf ook heel vaak omdat we het zelf ook lekker vinden.
    smaakt een beetje anijzig en dat schijnen babies ontzettend lekker te vinden.
    en wij ook dus :)

en.. ik weet niet wat voor eten daan krijgt.. maar wat anne hier heerlijk vind is het water dat overblijft als je appels kookt.
    ben alleen bang dat jij niet meer zo an appels koken doet.. gezien daans leeftijd :)
    maar het water dat dan overblijft smaakt een heel klein beetje naar appel
    anne vindt het in ieder geval heerlijk en tis natuurlijk gezond (en ook gezonder dan appelsap uit een pak denk ik dan)

maar verder hier vooral veel water

lastig hoor.. zo zonder melk en zonder soja
    gaat het nog steeds niet beter?

(krijgt hij dan ook speciaal brood? of hoeft dat niet)

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    goed idee :idea:

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik was vandaag bij de tuinen. Ik vroeg naar kabouterthee en die vrouwe vertelde mij dat kabouterthee pas vanaf 13 maanden mag. Dit had zij nagevraagd en mag dus niet aan baby's gegeven worden?

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Thee, water, diksap, roosvicee,

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft ook koemlekallergie en drinkt naast de sojamelk thee en carvan cevitam.
    Diksap en roosvicee zijn hier absoluut uit den boze omdat hij daar erge darmkrampen van krijgt. Schijnt best veel voor te komen volgens mijn dietiste.
    Bij het eten krijgt hij water trouwens.

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ijsthee, vind Ruben heerlijk! Die groente thee van Pickwick, gewoon uit een pak. Verder, Roosvicee, diksap, appelsap, soja-melk; naturel of met een smaakje.

20. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Daar heb ik nog nooit van gehoord! Bij Erica, de winkel waar ik het haal, zeiden ze dat het speciale babythee was, en dat ze het al mogen hebben vanaf de geboorte zo'n beetje!

Deel Deze Pagina