Tips gevraagd voor BV per fles!

Discussie in 'Voeding' gestart door Vennetje, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Hallo!

    Sara is inmiddels ruim 3 maanden en heeft vanaf het begin BV gekregen. Na een week of 6 zijn we ook af en toe een flesje BV gaan geven en dat was toen geen enkel probleem.
    Waarschijnlijk zijn we daar overmoedig van geworden en hebben we helaas een te groot gat gelaten tussen het oefenen met het flesje.

    Helaas is het nu dus een werkelijke ramp om Sara de fles te geven.
    We oefenen nu iedere dag, maar: krijsen, krijsen en hoofd wegdraaien, maar drinken ho maar.
    We zijn nu overgestapt op een andere fles (dilifrax S) met een kleinere speen i.pv. de brede Avent spenen. Dit gaat iets beter. Na een tijd proberen lukt het soms om haar een paar slokjes te laten drinken, maar erg veel is het niet.
    De planning is om in ieder geval een speen met een groter gat te kopen.

    Hebben jullie nog tips? Over een maand moet ik weer aan de slag, dus ze zal toch echt aan de fles moeten...
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Je hebt voor de difrax s fles ook verschillende spenen (oa bijvoorbeeld de kersen speen of een 3 standenspeen) Mischiendat daar wat tussenzit wat voor haar prettiger is?
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vervelend is dat ja. Flesweigeren is meestal hardnekkiger dan tepel-speen verwarring zei onze lk al. Ik heb helaas geen tips (behalve doorzetten en inderdaad verschillende spenen proberen) maar wil je wel suc6 wensen.
     
  4. Nieke

    Nieke Lid

    11 aug 2006
    77
    0
    0
    wij zijn ook vroeg begonnen met bv uit de fles maar op een gegeven moment begon hij deze ook te weigeren.
    we zijn er achter gekomen dat dit door mij kwam. hij dacht echt "ja daag jij hebt iets anders wat me meer bevalt". als iemand anders de fles gaf ging het beter.
    bij ons werkte difrax het beste.
    ondertussen werk ik alweer en geeft mijn moeder en schoonmoeder de fles. hij weigerde in het begin nog even maar na 10 minuten gaf hij toch toe. nu is het geen probleem. bij mij wil die nog steeds live eten.
    wat wel werkte is met zijn rug naar mij toe opschoot zetten (rug leunt tegen mijn borst) en dan de fles geven. zodra ik hem in mijn armen legde draaide hij zijn hoofd naar mijn borst.
     
  5. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena neemt genoegen met elke fles, gelukkig zeg dat ze niet moeilijk doen. Wat niet is, kan nog komen natuurlijk, maar gelukkig gaat het nu goed..

    Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dan verschillende flessen/spenen blijven proberen.

    Ik vind zelf de Avent flessen niet fijn. Ze zijn te breed en na een paar minuten hoor je echt Elena echt lucht zuigen en gaat de voeding in de fles ook schuimen, heel vreemd. Heb al vanalles geprobeerd, maar het blijft.

    Ik heb vandaag de Difrax S fles gekocht, die ga ik eens proberen.
     

Deel Deze Pagina