Zelf een zwangerschapsboek maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Pearl29, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik zou zo graag zelf een zwangerschapsboek willen maken. Maar dan één die je al voordat je zwanger bent kan gebruiken. Dus met vragen wanneer je gestopt ben met de pil enz.

Iemand leuke ideeën? Je mag al je ideeën naar me mailen.
    Misschien kunnen we zelfs met z'n allen een leuk boek maken en deze laten uitgeven :(: :D

Groetjes Pui-San

ps ook leuke plaatjes zijn welkom.

2. nou ik schrijf zelf alles op, voor ons kindje later. maar aangezien ik niet zwanger werd, en nu in de MMM beland ben, schrijf ik daar alles over op. in een zwangerschaps boek vind je dat vaak nooit, of een heel kort stukje over behandelingen. terwijl sommige stelletjes daar toch in belanden. misschien een tip?

vind het heel leuk dat je een boek wilt maken.!

3. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik was inderdaad zelf al begonnen met het opschrijven van hoe en wat, maar toch wil ik er iets speciaals van maken met een mooie lay-out. Dus vandaar dat ik hoop dat er meerdere mensen zijn die dat willen doen en dan zijn inderdaad de tips leuk om te krijgen.

Alvast bedankt voor jou tip.

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik was daar ook mee begonnen, meer een soort dagboekje. Ben ik net klaar met blz 1, ben ik zwanger. dus dat schoot niet op.

Maar je wilt graag vragen horen geloof ik. Dus wat dacht je van deze:

- Hoe ziet je leven er nu uit?
    - Waarom wil je graag een kindje?
    - Waarom wil je zo graag een kindje met deze man/ waarom kies je voor een kindje zonder man?
    - Wat verwacht je van de zwangerschap?
    - Wanneer deed je voor het eerst een zw. test?
    - Hoe voelde je je tijdens die test?
    - Wanneer ben je gestopt met anticonceptie?
    - Wie heeft besloten om ermee te stoppen?
    - Waarom ben je er mee gestopt (bepaald moment, bijv. na het trouwen)
    - Wie is er over kinderen begonnen?
    - Hoe oud ben je nu?
    - Waarom kies je voor deze leeftijd om te stoppen met anticonceptie?
    - Wat is er veranderd in je leven sinds je bent gestopt met anticonceptie?

Zoiets?

Linda

5. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Dat begint er inderdaad op te lijken.
    Dank je wel.
    Hopelijk komen er meer mensen die leuke tips hebben.

Groetjes Pui-San

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    zo wat een leuk idee!:D
    ik zie meestal van die boeken liggen bij bijv prenatal voor als je dan zwanger bent,ik kan niet wachten om het te kopen,maar nu ik dit hoor kan ik me daarmee bezig houden :D

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Leuk idee ! Veel succes en plezier !

Groetjes,
    Nikki F

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    kijk uit met plaatjes en teksten van internet ivm auteursrechten....
    succces ermee!

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Gewoon in word en dan zelf plaatjes erbij en in laten binden.
    Zo heb ik dat voor mijn zoon tot aan zijn eerste verjaardag gedaan en is super leuk geworden!

10. Niet meer actief

heb ooit eens in een boekhandel een prachtig zwangerschapsboek gekocht, van week tot week, met plaatjes erbij en hoe de baby groeit, en ook idd zoals laatste menstruatie, wanneer je gestopt was met de pil, doe lang je bezig was etc..
    dus er bestaat wel zo een boek, was in een wat luxere boekhandel.

Helaas kan je niet zeggen: een boek die je gebruikt voordat je zwanger bent, want soms duurt het wel vijf jaar voor je zwanger bent, dan is je boek allang vol :D

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Wij hebben sinds een paar dagen een weblog die het verhaal gaat vertellen van voor en tijdens de zwangerschap.
    Gevoelens van verdriet als er weer bloed is, maar ook gevoelens van positief als er testen ( in de mmm) zijn gedaan met een redelijke uitslag.

Dus een vraag van hoe voelde je, je toen....
    Vul zelf maar in?

Is in mijn dagboek/weblog een hele belangrijke...

12. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wat je kan doen, is zo'n boek zelf maken.
    Bijv. in een multomap.
    Maar ben je een beetje creatiever kan je met boekbindringen of boekschroeven en een paar stukken karton ook een heel eind komen.

Ik vind die invulboeken altijd niets omdat er ook vragen staan die niet op mij van toepassing zijn.

voor het 'mama boek' voor mijn kind (met vragen over mij, beantwoord aan mijn kind) heb ik het papa boek van mijn man gebruikt. Die vragen overgenomen en zo nodig aangepast. en die ga ik beantwoorden.

Als je echt denkt over een boek uitgeven, kan je misschien beter een boek uit geven met een gebruiksaanwijzing(en) om zo'n boek zelf te maken.

je kan het natuurlijk in de computer maken, op multobladen, scrappen, digitaal scrappen etc.

Linda

13. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Zelf maken daar ben ik al mee bezig. En het echt uitbrengen was meer een idee. Maar ik ben al bezig met een opzetje dus dat laat ik binnenkort wel zien. En dan kan iedereen zelf daar het één en ander in veranderen.

Deel Deze Pagina