Nav het topic stoppen met de speen. Nu even hoe zorg je dat je kindje niet meer duimt? Stukje afknippen of duim opsturen naar Bumba werkt niet Maar wat wel? Ik merk als kk moe wordt die duim er weer in gaat. Beloningssysteem werkt niet. Wie heeft wel DE tip?
Ik heb geen idee. Maar ik zou zeggen, lekker laten duimen. Als ze zich dan lekker op ze gemak voelen waarom niet. Ben 25 en wordt ook nog wel eens door mijn vriend betrapt met een duim in mijn mond. hihihi
Ik heb vroeger ook geduimd en het is vanzelf over gegaan. Maar vind het zo gek op school. Dan heeft kk nog steeds die duim. Staat dat niet gek? En de putten en eelt zit op de duim. Dus dacht, hoe krijg ik het af geleerd of alleen voor het slapen gaan. Kk praat overigens al vanaf 1 jaar erg duidelijk ( en veel ) Tanden staan ook perfect.
ik zeg nu al tegen haar dat duimen alleen voor in bed is. Ze mag duimen met haar knuf. Maar los duimen probeer ik zo veel mogelijk nee op te zeggen. Aan de andere kant: het is ook troost. Bij mij is het op me 12, toen de beugel kwam. *schaam* pas overgegaan.
Onze dochter duimt (gelukkig) alleen met haar knuffel en die is voor in bed (officieel dan... want ze wordt er ook wel eens op de bank mee betrapt ) Weet dat ik zelf ook zeker tot mijn 12e geduimd heb dus vindt het ook erg lstig om het te verbieden zolang het gebit er nog niet onder te lijden heeft...
Dat zeggen wij ook, maar ja kk zit nu teletubbies te kijken en hup die duim gaat weer. Ik: "Kk haal je duim uit je mond." Kk: "Nee ik vind hem zo lekker." En eruit trekken werkt niet, want dat ding wordt gewoon vacuum gezogen Ja het is troost en als kk moe is. ( ja en dat begint al 's ochtends ) Maar volgens mij maak ik me er te druk om dus
snap ik. Ik maak me soms ook druk om te duimen...ze is nog niet eens 2. *schaam* Ik denk het gaat hopelijk vanzelf wel over als ze er bv op school wat overzeggen straks.
Zou het? Maar denk dat dat kk ook troost geeft op school. Gewoon iets eigens. Wel een punt om het met de juf over te hebben. Dat het dus wel mag van mij. Lekker dubbel he. Vind het nl niet het goede moment om te wennen en dan ook de duim af te pakken zeg maar.
Ik zou er wel op tijd mee beginnen, anders heeft het gebit er inderdaad onder te lijden. Ik heb zelf ook mega-lang geduimd, ondanks dat ze het later op de basisschool wel probeerden af te leren. En mijn gebit wil je echt niet zien! (Ik heb nooit een beugel gehad, daar is vreemd genoeg nooit over gesproken.) Zelf heb ik het idee dat ik er echt wel nadelige gevolgen van heb, die ik alleen niet echt opmerk omdat ik nooit anders gewend ben. En wat te doen om het af te leren, dat vind ik dan ook wel een heel moeilijke vraag... maar ik weet wel dat ik achteraf het liever eerder had afgeleerd. Als je naar de middelbare school gaat weet je wel dat je het daar beter niet kan doen omdat je anders flink gepest gaat worden natuurlijk... maar tegen die tijd ben je het al zo gewend dat het moeilijk is helemaal af te leren.
Ja ben ook een duimer geweest, maar dus nooit scheef gebit gehad. Mijn man daarentegen nooit geduimd en een buitenbeugel gehad. Dus ja op zich over dat gebit maak ik me niet echt zorgen. Dan maar een beugel als het zou moeten. Maar ik vind het zo'n gek gezicht.
Ik duimde tot m'n negende, nooit een beugel gehad. M'n zus duimde niet, moest wel een beugel. Dus het zegt lang niet alles aan de stand van de tanden. Wij hadden gehoopt dat onze kinderen ook zouden gaan duimen, maar helaas wilden ze dat niet. Nouja, een speentje was ook heel fijn, en dat went wel makkelijker af. Je duim kun je tenslotte niet weggooien in de prullebak. M'n nichtje van 28, juist zwanger van haar vierde kind, duimt ook nog, dan zit ze met haar jongste op schoot en samen zitten ze te duimen, whahahaha, geen gezicht!
Als ik om me heen kijk, dan zie ik best veel kinderen duimen. Mijn zoontje van bijna 3 duimt ook, maar dan alleen als hij zijn knuffel heeft, zonder kan hij niet duimen zegt hij. Ik maak er geen groot drama van, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij alleen duimt als hij tv kijkt of moe is. Ik vind het stiekem wel een lief gezicht als hij duimt.