Ik slaap zo slecht, wordt om het half uur tot uur wakker, eerst was het om de 1,5 á 2 uur. Ik wordt dan wakker van pijn in mijn benen, het heeft met een slechte doorbloeding te maken (den ik) de boel knelt af wanneer ik op mijn zij lig ter hoogte van mijn heup en buitenkant dijbeen, soms wordt ik gillend wakker van de kramp in me kuit. Wat kan ik hier nou aan doen ? heeft iemand een goede tip. Zou een schuimrubber oplegmatras helpen ? zodat het wat zachter is ?
Zorgen dat het voeteneind van je bed wat hoger is kan tegen kramp in benen helpen. Dit b.v. door je bedbodem omhoog te doen (als dit mogelijk is) of een kussen onder je matras te leggen. Verder kan kramp ook komen door een tekort aan calcium of suiker of toch de doorbloeding. Dit zou ik overleggen met je v.k. of arts.
Je tenen strekken en ook je voeten/benen (vooral je tenen). Helpt gelijk, i.e.g. bij mij! Had ontzettende last van pijnlijke krampen in mijn kuiten/benen. Heb ik ergens gelezen als advies bij krampen in je benen tijdens de zwangerschap. Veel sterkte!