Mijn zoon van bijna 10 maanden heeft de laatste 3 dagen zoooo weinig geplast. Hij krijgt borstvoeding dus ik weet ook niet precies hoeveel hij drinkt.. maar hij is tevreden dus hij heeft geen honger denk ik. Hij drinkt ook wel thee maar altijd maar een paar slokjes, over de hele dag denk ik z'n 100 tot 150cc. Hij heeft in 24 uur maar 2 echt volle luiers.. ik verschoon hem wel vaker omdat er dan een beetje plas in zit.. maar hij heeft nu al vanaf vanmorgen 6.00 dezelfde luier aan.. en die is nog niet echt vol.. zit misschien een plasje in.. Is dit erg? Zou het komen omdat hij zweet?
Je zal zelf waarschijnlijk wel merken of je zoon ongeveer normaal drinkt of minder, denk ik? Als hij normaal drinkt, geen buikpijn oid lijkt te hebben en alert en vrolijk is zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn. Het is ook best warm nu en zal op een andere manier vocht kwijt raken.
Ik zou hem als je borstvoeding geeft toch een keer vaker aanleggen. Waarschijnlijk zal hij door het warme weer wat meer vocht nodig hebben dan anders (net als wij volwassenen). Extra drinken is dan altijd goed. Maar inderdaad als hij verder alert en vrolijk is is het niet zo erg, maar hou het wel in de gaten.
Hij wil niet extra drinken dat heb ik al geprobeerd.. Hij is verder vrolijk.. dus dan zal het wel goed zijn..