Wij zijn beide niet gelovig. En ook niet gelovig opgevoed Maar ik heb wel ook een rooms katholieke school gezeten. En in mijn dagelijkse dingen merk ik daar nooit wat van (behalve dat ik wel weet waar alle feestdagen voor staan). Alleen met kerst merk ik dat ik een heel ander gevoel voor nostalgie heb dan mijn man. Ik zing liedjes als "stille nacht" "midden in de winternacht" en "in exelsius deo" en hij zingt "o denneboom". En als ik dan zing "christus is geboren" dan kijkt mijn man me heel raar aan haha. Maar bij die liedjes voel ik me weer even kind... Nou hoort voor mij bij kerst, het verhaal van jezus christus. Meer als zijnde een sprookje ofzo. Net zoals het verhaal van sinterklaas bijvoorbeeld. Wat vinden jullie zou het heel raar zijn om een kinderbijbel voor mijn kids te kopen? Verder heb ik niks met het geloof, ben nog nooit bij een kerkdienst geweest, geloof absoluut niet in god etc. Het is meer dat voor mijn gevoel dit bij deze feestdag hoort, net zoals eieren zoeken bij pasen hoort. Mijn man vindt het een beetje hypocriet maar als ik het wil mag het wel. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij dat vindt met zijn opvoeding.
Ookal ben je niet gelovig ik vind dat iets van kennis bij de algemene ontwikkeling hoort. Kinderbijbel zou ik ook gewoon kopen voor mijn kindje, heeft volgens mij niet zo veel met hypocriet zijn te maken maar met kennis van de wereld. Het hoort er gewoon een beetje bij. Net zoals dat ik vind dat kennis van de Islam en Jodendom erbij hoort.
Wij zijn zelf ook niet gelovig. Maar ons zoontje zit wel op een chr. peuterspeelzaal ( o.a omdat wij vinden dat hij wel hoort te weten wat kerst en andere dagen betekenen). Daar wordt altijd een verhaaltje uit de bijbel voorgelezen. En sinds een tijdje wil hij nu thuis ook uit de bijbel voorgelezen worden. Dus wij lezen hem ook voor uit de (kinder)bijbel. Inmiddels is zijn kinderbijbel uit, en nu wil hij een andere bijbel met verhaaltjes. Gelukkig hebben we nog 2 andere bijbelboeken die goed voor zijn leeftijd zijn. Dus voorlopig lezen we gewoon door . Dus ik zie niet in waarom je dat niet zou kunnen doen. Ze worden er echt niet slechter van . Waarom zou je wel roodkapje kunnen voorlezen en niet uit een kinderbijbel. Waarschijnlijk zullen je kinderen het gewoon als een leuk verhaaltje aannemen, omdat jij/jullie er zelf ook geen andere betekenis aan geven.
Ik ben wel gelovig, dus eigenlijk bevooroordeeld. We hebben wel 5 verschillende kinderbijbels gekregen. Je hebt echt hele leuke, met puzzels die je uit de pagina kan pakken en dus kan maken, andere is weer met hele korte peutertaal (kunnen ze straks als beginnend boekje lezen). Ik vind het helemaal leuk, heb zelf vroeger ook genoten van de spannende verhalen.
Ik ben zelf ook niet gelovig, maar zal toch ook een kinderbijbel gaan kopen straks. Of je nu geloofd of niet, er staan prachtige verhalen in met vaak een prachtig moraal. Dat lees ik graag aan mijn kinderen voor hoor.
Ik ben helemaal niet gelovig hihi (eerder anti gelovig) maar voor de kids wel een kinderbijbel omdat ik het wel belangrijk vind dat ze wat meekrijgen en de verhalen zijn gewoon heel erg mooi en met een belangrijke inhoud... dus ja wij vonden het een leuke bijdrage in onze opvoeding!
Maar als je niet gelovig bent wat voegt het dan toe om er over te weten???, vind dat gewoon zon raar argument... Maar dat kan aan mij liggen hoor (ik bedoel dit niet rot)
Hoezo een raar argument? Is toch niks mis mee om te laten zien dat er ook mensen zijn op deze wereld of in je omgeving die het anders doen?
Ik ga geen kinderbijbel halen, wij hebben een leuk boek over het kerstverhaal en dat is voor ons genoeg. Verder gaat hij naar een Rooms katholieke school, waar hij al genoeg van de bijbel meekrijgt.
Echt grappig dit topic, ik had het er vanmiddag met mijn man over dat ik die wil kopen. Wij zijn ook niet gelovig, maar heb zelf op een protestantse school gezeten. Ik heb dat als heel prettig ervaren. Onze dochter gaat naar een openbare school en vind dat soms wel jammer. Daarom hier ook een kinderbijbel.
ik vind da juist een voordeel er zijn meer geloven dan eentje, op een openbare krijg je van alles wat en kan je dan kiezen wat je wilt en weet je van alles wat...
Wij hebben 'Mijn eerste kerstverhaal' , maar die hebben we uit de boekenverzameling van de schoonfamilie en is al wat ouder. Zie dat 'ie op bol.com 2e hands te krijgen is: bol.com | Mijn eerste kerstverhaal, Lois Rock | Nederlandse boeken
Als ik eerlijk ben vind ik dit beetje een rare vraag. Dat kan je zelf kiezen, wie zijn wij om daar over te bepalen (net als de tablet???) Als jij je kinderen het kerstverhaal mee moet geven, moet je dat doen als je denkt dat een kinderbijbel daarbij van pas komt. Ikzelf zou het niet doen.. dat dan weer niet..
Ik zou hem persoonlijk niet zo snel halen, als hij straks oud genoeg is en zelf beslissingen kan maken dan mag hij van mij best een bijbel halen maar nu haal ik niets, ik ben zelf niet gelovig en wil dit ook niet opdringen aan mijn kinderen door voor hun wel een bijbel te kopen, dus als ze straks zeggen '' mama ik zou graag een kinderbijbel willen hebben '' omdat ze er meer over willen weten dan zal ik het best kopen maar nu voorlopig nog niet.
Kerstmis van dick bruna is heel leuk, lees ik ook voor aan de kleuters op een christelijke basisschool. Wordt in rijmvorm verteld: bol.com | Kerstmis, Dick Bruna | Nederlandse boeken
Jammer dat sommigen zo zwaar beladen reageren. Heb je geen sprookjesboeken in huis of walt Disney films? Waarom zou een kinderbijbel dan niet kunnen? Het is toch een leuk boek om uit voor te lezen en kan toch net zo veel of weinig betekenis dragen die jezelf voelt. Een kind weet niets van religie af als dat niet meegegeven word in dagelijks leven en zon boek zal dus geen betekenis hebben. Hier staat geloof best centraal dus de kinderboeken lees ik dan ook op andere manier voor dan de sprookjesboeken oid.