Heeft iemand ervaring met hand voet en mond ziekte? Of veel blaasjes rondom de mond? Mijn zoontje heeft sinds gistermiddag rondom zijn mond allemaal blaasjes. In 1 dag is het echt een stuk erger geworden. Ik zie wel wat kleine rode bultjes op zijn handjes, armen en benen maar niks op zijn voetjes. Komen die later als het hvm is? Iemand een idee wat dit kan zijn? Owja voor hij de blaasjes kreeg had hij een dagje koorts en was erg hangerig. Nu lijkt hij er weinig last van te hebben.
Lijkt het niet op vind ik. Dat begint vaak echt als een open blaar. Maar er is niks bijgekomen vannacht, dus ga uit van een virusje ofzo.. zal wel weer over gaan
Update.. toch hvm ziekte. Hij heeft nu blaasjes op zn voetje en op zn vingertjes. Hoop dat het snel over is. Iemand ervaring?
Het komt sinds een paar jaar vaker voor. Tenminste dat s de trend die ik op het kinderdagverblijf zie. Kan vervelend zijn voor de kleintjes, ze kunnen gaan vervellen en soms hebben ze er geen last van. Gaat gelukkig over. Het is wel erg besmettelijk
Bij mij duurde het 10 dagen. Na drie maanden gingen mijn handen en voeten vervellen en lieten mijn nagels los
Kan idd vertellen dat het behoorlijk pijnlijk is. (Of het moet bij volwassenen pijnlijker zijn? )Maar ik had enorme keelpijn en aften in mond en ik kon bijna niks aanpakken en niet lopen.. En idd besmettelijk , maar 8 op de 10 mensen zijn alleen dragers. De andere 2 hebben lichamelijke klachten TS hopelijk is je kindje er snel van af
Bedankt voor je reactie. Het valt nu nog erg mee. Er komen blaasjes bij maar heeeel erg langzaam. Hoop dat het mee gaat vallen. Hoelang duurde het voor jou voor het echt uitbrak zegmaar? Of ging het heel snel zoals bij waterpokken?