Dochter slaat haar zusje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elsa86, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Onze dochter van bijna 2,5 slaat continu haar jongere zusje van 1. Niet alleen als ze boos op haar is, maar ook zo vanuit het niets. Ze slaat ook bijna alleen maar op haar hoofd.

Slaan is hier geen waarschuwing, maar direct in de kinderstoel. Dat heeft alleen geen enkel effect. Ik zeg ook steeds dat ze niet mag slaan, dat ze moet aaien en dat slaan pijn doet.

Wat kan ik hier tegen doen?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je schrijft dat ze in de kinderstoel moet maar dat dit geen effect heeft. Zoek een straf die wel effect heeft. Op de gang bijvoorbeeld. En word maar een keer goed boos. Je zal het nog vaak moeten herhalen maar als je elke keer goed duidelijk maakt dat slaan niet getolereerd wordt valt hopelijk het kwartje.

Fuddey en Rodaina vinden dit leuk.
  3. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Kinderstoel lijkt mij ook geen juiste plek om apart te zetten voor straf als je die ook gewoon als kinderstoel gebruikt.

Slaan betekent hier op de trap zitten in de gang wat ze echt erg vind. Ik ben ook qua benoemen hierin streng: met strenge toon. Maar wel altijd eerst 1 waarschuwing en dan hup op de trap.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    We gebruiken de kinderstoel omdat ze daar dus absoluut niet in wil. Als ze iets doet wat niet mag en ik waarschuw dat ze in de kinderstoel gaat als ze doorgaat, dan stopt ze. Maar met slaan werkt dat dus niet.

Trap durf ik niet zo goed. Wij hebben een trap waar geen traphekje voor kan (hebben een paal en kunnen daar geen traphekje in vast maken) en ik ben bang dat ze dan naar boven gaat en van de trap valt. Boven hebben wij wel wat geïmproviseerd, dus daar wel een traphekje, maar beneden lukt dat niet.

5. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Zeer herkenbaar. Mijn oudste zoontje, van ruim 2,5 half jaar, slaat en duwt ook voortdurend zijn broertje (bijna 1 jaar). Hier lijkt ook niks te werken, de gang is hard krijsen, maar 10 minuten later, is weer raak. Ik heb het idee dat het puur om de aandacht gaat. Z'n kleine broertje is natuurlijk ook nog niet zo handig en maakt snel dingen stuk (zoals Duplo bouwsels). Dat maakt het ook niet makkelijk voor hem. Ik probeer het nu vooral te negeren, zodat hij geen aandacht krijgt en als hij hem echt pijn doet moet hij naar de gang. Maar ik ben ook erg op zoek naar tips!

Deel Deze Pagina