sinds gister huilt mijn zoontje veel meer, drinkt zijn flesjes niet helemaal leeg, werd gisteravond om 22.00 ineens helemaal overstuur wakker, terwijl ik hem normaal om 23.00 wakker moet maken voor de laatste fles. en vannacht vanaf half 5 tot 6 uur huilen huilen huilen wij hem troosten dan viel ie af en toe weer in slaap, om 6.15 was ik het zat en heb hem bij me genomen en toen was ie stil, om 7 uur een fles laat ie 50 cc staan, en nu al de halve ochtend aan het huilen, echt slapen heeft ie nog niet gedaan. kan dit het 8 weken sprongetje zijn?
grote kans dat dat het wel eens zou kunnen zijn. ons meisje is vandaag 8 weken en heb het idee dat ze die sprong vorige week had. (ze is een week langer blijven zitten) de hele dag door hangerig, huilerig en veel willen drinken en weinig slapen. ze had geen koorts of zo dus dat kon het niet zijn geweest. maar na een paar dagen was het weer over en nu is ze weer een vrolijke meid. heb je trouwens enig idee bij de hoeveel weken zo'n sprongetje komt? want dat kan ik nergens vinden, niet dat ik echt in de "sprongetjes" geloof want dan kan je wel alles wat er die week gebeurt aan de sprongetjes wijden, maar je kan er wel een beetje rekening mee houden.
ik heb het oei ik groei boek en daar staat in wanneer de sprongetjes ongeveer kunnen zijn, maar mijn zoon is 4 weken te vroeg geboren en ze zeggen dat je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum, want dan zou het hier het sprongetje van ruim 5 weken zijn, maarja ik weet ook niet of het wel echt klopt die sprongetjes, hij was iniedergeval lekker aan het huilen en de afgelopen 2 nachten ineens om half 5 wakker, dat is echt nog nooit gebeurd! vandaag huilt niet zoveel meer gelukkig, en hij lijkt wat meer tevreden.