Ben eens benieuwd Hebben jullie veel goede vrienden/vriendinnen, hoe vaak zie ke ze? ken je ze al lang en waar ken je ze van? En dan bedoel ik echte oprechte vriendschappen, dus personen waar je alles eerlijk mee kunt bespreken
1 beste beste vriendin die alles van mij weet en wie ik alles kan vertellen. We kennen elkaar sinds onze tienerjaren via gemeenschappelijke vrienden. Nu 17 jaar met ups and downs. Nu we beide kinderen hebben groeien we weer meer naar elkaar toe. We spreken elkaar paar x per week. Wonen helaas niet bij elkaar in de buurt, maar doen ons best om elkaar te zien.
Ik heb 4 goede vriendinnen. We hebben echt een groepje van 5 meiden. Sommigen zien elkaar ook 'apart' zeg maar, ik deed dat eerder wel, nu ontbreekt het me aan tijd. We gaan elk jaar een weekend weg, met zijn vijven, elke maand 1 avond ergens wat drinken, terras of cafeetje. En verder af en toe tussendoor iets doen met de kinderen erbij. Eerder ook nog wel eens met de mannen erbij, maar dat lukt niet echt meer qua agenda's. We zijn allevijf druk, vandaar ook die ene avond in de maand, die staat vast.
Wij hebben allebei een grote vriendengroep en dit voornamelijk overgehouden aan onze studententijd. Wij zaten allebei bij een studentenvereniging en deden aan hockey. Ik spreek mijn dispuutgenootjes bijna dagelijks en beschouw hen als hele goede vrienden. 5 daarvan zijn met beste vrienden en kan ik alles vertellen. We spreken nog regelmatig af met de gehele groep voor een leuk dagje weg of een weekendje weg. Verder heb ik dan nog mijn jaargenoten en hockeyteam die ik regelmatig spreek op verjaardagen, borrels etc.
Eén van mijn vriendinnen ken ik nog van de middelbare school, vanaf de brugklas. We appen regelmatig, maar zien elkaar eigenlijk niet zo heel vaak meer. En altijd als we dan weer afgesproken hebben, constateren we dat dat jammer is. Het komt er alleen niet echt van om vaker af te spreken. Dit is wel de vriendin die 's nachts bij mij mag aanbellen als het nodig is. En ik weet ook dat ik dat bij haar zou kunnen doen. Ik vertel haar echt alles. Zij wist bijvoorbeeld ook dat wij probeerde zwanger te worden, terwijl verder niemand dat wist. En een heel enkele keer vertel ik haar ook geheimen die niet van mijzelf zijn, maar waar ik mee zit. Zij is de enige persoon bij wie ik dat doe omdat ik haar volledig vertrouw. En alleen bij dingen die mijzelf ook raken en die ik soms met iemand moet bespreken. Voor al het andere geldt dat als een geheim niet van mijzelf is, ik dat met niemand anders bespreek. Maar zij is dus heel soms mijn uitlaatklep. Een andere vriendin ken ik vanaf het eerste jaar van mijn studie. Tegenwoordig zien wij elkaar ook om de paar weken. We appen wel veel. Ook met haar kan ik alles bespreken wat mijzelf aangaat. Dit zijn mijn twee 'oudste' vriendschappen die ik nog heb en die koester ik! Het zijn twee verschillende types dus met ieder heb ik 'eigen dingen' die we samen doen. Van beide denk ik regelmatig: we zouden vaker moeten afspreken. Maar ook geldt dat we allemaal gewoon al een aardig gevuld programma hebben. En dat respecteren we ook van elkaar. Dus als er periodes zijn dat we elkaar om de week zien, is dat prima. En als we elkaar een paar maanden niet zien, kan dat ook. Verder heb ik nog een vriendin die ik via-via heb leren kennen. Als we elkaar wel eens tegenkwamen, was het contact leuk. Kort nadat we elkaar leerden kennen, hebben we allebei vrij ingrijpende en emotionele dingen meegemaakt. Nu zijn wij allebei niet zo goed in het uiten van emoties. En dat maakt dat wij samen goed kunnen praten over dat soort dingen. Voor een ander waarschijnlijk op een vrij zakelijke, kille manier. Maar wij begrijpen elkaar en dat is fijn. Tegenwoordig zien we elkaar nog maar weinig en we appen ook niet veel. Maar een paar keer per jaar spreken we nog wel af. Het hoeft van mij ook niet per se vaker. Zoals het nu is, vind ik het goed. Dan heb ik nog een paar collega's waarmee ik bevriend ben geraakt. Die zie ik natuurlijk automatisch vaker. Ik merk wel dat je dan meer op de hoogte bent van elkaars leven en dus op een bepaalde manier meer betrokken. Van deze meiden vind ik het ook fijn dat zij ook kinderen hebben (en ook nog in dezelfde leeftijd). Mijn andere vriendinnen hebben geen kinderen. Ik mis dat op zich niet hoor. Maar het is ook fijn om met andere moeders samen over onze kinderen te praten. En dan vergeet ik nog bijna te zeggen dat wij met onze broers (mijn broer en broer man) en beide schoonzussen ook goed, vriendschappelijk contact hebben. Daar kunnen we ook mee uit eten, dagje weg, op vakantie etc.
@Riean en Boommm: dat heb ik dus niet, zo'n hele vriendengroep. Ik heb echt allemaal 'losse' vriendinnen. Ze kennen elkaar natuurlijk wel van mijn verjaardagen en ons huwelijk. Maar we spreken niet samen af. Behalve die twee collega's dan, wij zijn wel een klein clubje met zijn drieën. Maar geen grote groep van 4-5 mensen met de aanhang er nog bij. Dat lijkt me ook erg gezellig om met zo'n groep af te spreken. Mijn zwager en schoonzus hebben wel zo'n groep. Soms spreken ze met zijn allen af, soms doen de mannen en de vrouwen dingen apart van elkaar. Of er gaan eens twee koppels of twee of drie 'lossen' wat met elkaar doen. Ook leuk.
Ik heb 1 beste vriendin, 2 goede vriendinnen en dan nog een paar gewone vriendinnen. Met allemaal kan ik alles bespreken. Dan heb ik (naast mijn man) 1 beste vriend en twee goede vrienden. Daar kan ik ook alles mee bespreken. Ik bof ontzettend met de mensen om me heen. <3
Ook ik ben gezegend met een flinke hoop echte vrienden om me heen. Heb een vriendinnengroep van 9 meiden die ontstaan is vanuit de middelbare school. We wonen tegenwoordig allemaal verspreid door NL maar hebben nog regelmatig contract. Enkele daarvan zijn echt supergoede vriendinnen die ik ook bijna wekelijks zie... Daarnaast nog wat losse vriendinnen en een hele leuke buurt met buurvrouwen die ondertussen ook vriendinnen zijn geworden
Ik heb naast mijn zusjes (en hun vriendjes), mijn ouders en uiteraard mijn partner geen vrienden/vriendinnen waar ik alles mee bespreek. Ook totaal geen behoefte aan eerlijk gezegd..
Mijn partner is mijn allerbeste vriend. Die weet ook echt alles, en vertrouw ik volledig. Daarnaast heb ik een hele goede vriendin die ik 'pas' een paar jaar ken, maar in een korte tijd is gegroeid tot een hele hechte band, juist omdat onze vriendschap is gebaseerd op diepgaande gesprekken. Daarnaast een aantal vrienden die ik al heel lang ken en zo'n vriendschap van elkaar niet vaak hoeven te zien maar dat het wel goed zit. Was oorspronkelijk een grote groep, maar omdat we allemaal verschillende kanten op gegroeid zijn is het contact minder frequent geworden en meer 1 op 1. We weten van elkaar dat het goed is, en als er iets is we er zijn voor elkaar. Verder nog een hoop kennissen.
Ik heb een zus die ik als beste vriendin beschouw. En een vriendinnengroep van vijf meiden die ik al twintig jaar ken. Daarnaast nog drie vriendinnen van mijn studie. Ik vind het erg gezellig en fijn dat ik veel vriendinnen heb, bespreek ook veel met ze.
Ik heb 1 goede vriendin die ik inmiddels al 12 jaar ken. We hebben elkaar leren kennen op school. Verder heb ik nog 4 andere vriendinnen. Elkaar leren kennen als collega's en uitgegroeid tot een clubje van 4. Mijn ene vriendin woont verder weg en zien elkaar eens per 2 maanden. En met de andere zien we elkaar sowieso op het werk en daarnaast 3x per maand doen we iets leuks.
Ik heb in totaal 6 beste vriendinnen en 1 beste vriend die ik alles vertel, dagelijks spreek en wel eens in de twee weken zie. Met 3 vorm ik een groepje en ken ik door mijn studie, met 2 vorm ik een groepje en ken ik door hockey, 1 vriendin ken ik van de middelbare school en mijn beste vriend ken ik via via. Met die 7 heb ik echt een hele goede vriendschap en deel ik alles. Daarnaast heb ik nog een grote vriendengroep met mijn man. We spreken altijd met deze groep samen af, dus er zijn niet onderling banden die closer zijn. En ik heb ook nog wat 'gewone' vriendinnen zoals een aantal collega's, vriendin van een andere studie, de buurvrouw etc.
Heb je daar geen behoefte aan of heeft het een andere reden? Ik heb eigenlijk 2 vriendinnen van vroeger.. maar we zijn uit elkaar gegroeid toen ik kinderen kreeg.. ook wonen we niet meer bij elkaar in de buurt. Zie ze om de paar maanden n keer. Verder een vriendin van de studie die zie ik ook niet zo heel veel meer.. Het zijn ook allemaal hele andere types hahah En dan een vriendin waar ik wel veel contact mee heb.. Zij heeft ook een kind. Kortom.. sinds ik kinderen heb, zijn we uit elkaar gegroeid en als ik ze zie kunnen we wel overal over praten maar zo tussendoor weten we eigenlijk vrij weinig over elkaars leven. Op die laatste vriendin na dan
Met 5 meiden hebben we een hechte vriendinnenclub. Met 2 van hen bespreek ik alles. We zien elkaar regelmatig, soms tegelijk en soms en andere samenstellingen. Daarnaast hebben we een grote vriendenclub zowel de meiden als de jongens zijn goede vrienden. Van het clubje van 5 hierboven maken er 2 hiervan onderdeel uit. De andere 2 sluiten regelmatig aan. We zien elkaar met feestjes verjaardagen kermis en dat soort dingen. Af en toe spreken we af een avondje te borrelen. Het komt voor dat (delen van de) meiden en jongens apart afspreken. Heerlijke groep waarmee ik veel deel maar niet mijn diepste emoties. Dan nog een stel (vanuit eerdere vriendengroep vriend) waarmee we samen alles kunnen bespreken. We zijn echt elkaars beste vrienden en zitten op dezelfde golflengte. Vaak samen op vakantie geweest , nu ook nog samen met de kinderen. Dus ik reken me rijk met zo'n fijne groep mensen om ons heen.
Ik heb 4 vriendinnen die ik inmiddels zo'n 23 jaar ken(vanaf groep 1 basisschool). Zijn allemaal verschillende levens gaan leiden maar zien elkaar ongeveer 1x per maand. Sommige van deze 4 zie ik elke week. We spreken eigenlijk nooit bewust met zijn alle af, maar belanden vaak wel alsnog met z'n alle samen bij iemand thuis haha. Dan heb ik nog zo'n 5 meiden van hier die ik minder vaak zie dan ik zou willen, maar wel elke dag spreek. Ik ben hun gaan zien als hele goede vrienden, weten ook onwijs veel van me. Dezel meisjes ken ik nu 2 jaar ongeveer. En daarnaast nog 4 hele goede vriendinnen (5 jaar) die ik van mijn studententijd ken en 2 van mijn middelbare school (+-12 jaar) Ik doe mijn best iedereen elke maand te zien, maar zoveel tijd heb ik gewoon niet. Gelukkig bestaat er internet tegenwoordig . Dit zijn de meiden die alles/bijna alles van me weten en andersom.
Ik heb twee fantastische vriendinnen uit mijn middelbare schooltijd waar ik alles mee kan delen en die ik zo vaak mogelijk zie. In de praktijk is dat echt niet zo vaak, omdat iedereen het druk heeft met studie, kinderen etc. Ze wonen ook niet in de buurt en wij hebben geen auto dus dat maakt het wat lastiger, maar voor de vriendschap maakt dat niet uit. Daarnaast heb ik nog een vriendin die ik nog niet zo lang ken, maar onze kinderen hebben dezelfde leeftijd en we groeien steeds meer naar elkaar toe. Voor de rest nog wel wat leuke meiden die ik meer tot de categorie kennissen reken, maar waar ik ook graag een kopje koffie mee ga drinken. Nooit echt een grote vriendengroep gehad en mijn vriendinnen kennen elkaar verder ook niet echt, maar ik vind het fijn zo. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik de tijd voor Nog keer vriendschappen vandaan zou moeten halen. Ik hou niet van een volle agenda.
Geen eigenlijk. Man heeft wel een paar vrienden en met hun vriendinnen/vrouwen kan ik wel gewoon goed omgaan, maar het contact is niet goed genoeg dat ik ze vriendinnen zou noemen.
Ik heb één goede vriendin waar ik alles tegen durf te zeggen en waar ik ook echt eerlijk tegen durf te zijn. Ook als het om haar eigen keuzes gaat. Ik heb meerdere vriendinnen maar bij hen ben ik wat terughoudender. Ik ken mijn beste vriendin nu 17 jaar. Ze had toen een relatie (of ja, relatie... verkering noemden we dat toen. 😊 ) met een vriend van mijn man die ik toen net kende. Die relatie ging uit maar wij bleven elkaar zien. We zien elkaar niet zo vaak als we zouden willen maar het is wel altijd meteen als vanouds. Ik zou haar niet willen missen. Verder heb ik mijn zus. Zij is eigenlijk mijn beste vriendin in het kwadraat. En haar zie ik gelukkig vaker.