Provincie Zeeland kenners?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door meintje, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij gaan eigenlijk altijd naar dezelfde camping in België en nu heb ik gisteren in een opwelling een lang weekend geboekt naar provincie Zeeland, op ongeveer een half uurtje van Terneuzen.
    Wij kennen daar dus werkelijk helemaal niets en zou het heel leuk vinden om wat tips te krijgen over wat nou echt leuk is om te ondernemen in die regio met een meisje van 6 en een jongen van 4.
    Mag voor goed en slecht weer zijn en we hebben de auto mee dus stukje rijden is geen probleem;)

Ben benieuwd!

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Waar zit je precies? Dan weet ik aan welke kant van z-v ik moet denken :).

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    We zitten in Hengstdijk

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    https://m.youtube.com/watch?v=DBNlrLcE87g
    Puyenbroeck in Wachtebeke is erg leuk voor buiten!
    Het oranjekwartier in Terneuzen is leuk als het goed weer is, niet heel bijzonder, maar gewoon een leuke speeltuin.
    Antwerpen is in de buurt, ook altijd leuk! Maar dat vinden de kinderen misschien minder leuk ;).
    Reynaertland in Hulst vond ik toe aan een opknapbeurt, maar misschien is dat ondertussen wel gebeurd (ben er jaren niet geweest).
    Het klokuus is voor binnen en buiten leuk, maar dat is best ver rijden van jullie, klokuus.nl.
    Als me nog iets te binnen schiet laat ik het weten.

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    #5 meintje, 31 jan 2016
    Laatst bewerkt: 31 jan 2016
    Bedankt alvast! Heel fijn!! Ik ga eens kijken.

Zat ook aan Gent, Middelburg of Terneuzen te denken....maar een stad bezoeken vinden de kinderen inderdaad minder boeiend...

Ook kwam ik Neeltje Jans tegen (eindje rijden, geeft niet maar ik weet niet of dat wel leuk is voor deze leeftijd) en Het Arsenaal. Of de combinatie in Middelburg van Mini Mundi en Glowgolf....

Moeilijk zeg!

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Glowgolf, mini mundi en dan lekker naar de Mac; ideale dag uit!
    Denk ook aan subtropisch zwembad De Parel in Domburg of in Goes.
    Het Klokuus is ook erg leuk. Nog leuker dan Mini mundi vind ik. Al moet t wel goed weer zijn. Arsenaal zou je ook nog kunnen combineren met Reptielen Zoo en evt bioscoop Cine City.
    Veel plezier alvast!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Zit je op de vogel? Leuke camping, hoef je helemaal niet af! Wij hebben er vorig jaar 8 dagen gestaan. En Terneuzen is een mooie stad. Kinderen vonden de sluizen heel gaaf. Hulst was ook leuk.

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja klopt, daar gaan we heen. Camping ziet er echt super uit en er is veel te doen voor de kinderen dus misschien hoeven we inderdaad niet weg:D
    In Terneuzen is dan het Jazzfestival, ben bang dat het dan in de binnenstad voor de kinders niet zo leuk zal zijn (en wij hebben weinig met Jazz...)
    Sluizen en Hulst, staan genoteerd!

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Persoonlijk vind ik Terneuzen echt helemaal niks. Hulst en Sluis zijn gezellig op zondag. Middelburg en Goes zijn ook leuk. Maar Gent is zeker een aanrader!

10. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    In de buurt van Sluis heb je ook Retranchement, daar kun je over de dijk om het schilderachtige dorpje heenwandelen. Gent is zeker de moeite! In Goes heb je nog minimundi: niet spectaculair maar ook niet zo duur en de kinderen hebben er toch een leuke dag gehad.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Zeeuws-Vlaanderen vind ik zelf niks aan, maar ja, ik woon dan ook aan 'de overkant'. Al is het voor kinderen altijd wel leuk om even die boottocht te maken.

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Tsja, wij wonen in Limburg dus waar dan ook in Zeeland zijn er genoeg dingen te zien die we normaal nooit zien, haha.
    Neem de sluizen, grote schepen, de zee, zeevogels, strand etc....

13. Islah

Islah Niet meer actief

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb altijd aan zee gewoond, dus ik weet eigenlijk niet beter natuurlijk.

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mini mundi is in Middelburg ;).

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Gewoon even googlen op ' weg met de kids' , voldoende te doen hier in de omgeving. Camping de Vogel is trouwens ook gewoon leuk!
    Verder 't geen je genoemd hebt is leuk.. en zeker in de vakantie. Een ijsje aan de zeedijk ( fietstocht ) , stop bij café de Griete, over de dijk schelpen zoeken bij mooi weer... wat wil een mens nog meer ...
    ( zeker als je niet van hier komt is alles leuk! , thans dat ervaar ik toch altijd zo als ik in een ander provincie op vakantie ben )

Deel Deze Pagina