Tips gevraagd.....vwb slaapritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Dag, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hallo,

Mijn dochter Esmee is nu 5 weken oud.
    ons leventje is momenteel erg hectisch omdat mijn schoonmoeder chemokuren krijgt en helaas gaat het niet goed met haar en zijn wij dan ook veel daar ter plaatse ; nu het nog kan , geniet ze lekker van haar kleindochter...
    Maar dit heeft ook gevolgen voor ons....het ritme is hierdoor nog niet echt ontwikkeld helaas...
    ze krijgt 5 a 6 flessen voeding in de 24 uur ( ligt eraan of ze doorslaapt ja of de nee... )
    de laatste dagen is het voedingschema als volgt:
    6.00 uur fles
    10.00 uur fles
    14.00 uur fles
    18.00 uur fles
    20.00 fles
    en een flesje rond 23.30 uur waar ze dan ongeveer 50 ml uit drinkt
    uit de andere flessen varieert het van 115 ml tot de 135 ml.
    onze meid weegt nu 3800 gram

wat raad je aan aan schema voor slaapritme?
    nu is het zo dat ze in de middag op bed wordt gelegd na haar middagflesje van 14.00uur maar dan is het na 10 min in bed te hebben gelegen krijsen.... we krijgen haar dan ook niet stil en zodra we haar weer in de armen sluiten slaapt ze bij ons op schoot of in de armen wel...

in de nacht slaapt ze bij ons in bed aangezien ze het in haar eigen bedje ook niet voor elkaar krijgt om rustig te liggen
    maaien met de armen e.d.
    een puckababy hebben we geprobeerd maar helaas.... dit vind ze niets....

ben benieuwd naar de terugkoppeling...;)
    alvast bedankt!

Dagmar

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Wat een vreselijke verdrietige situatie zeg. Sterkte daarmee.

Ik zou graag wat meer info willen over het slapen van een hele dag.
    Wanneer, hoelang in bed. Krijgt ze veel prikkels gedurende de dag aangeboden, is het ritme steeds weer anders?
    Lopen de flessen verder goed?

Ilja

3. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hoi!
    bedankt voor je reactie.
    ze slaapt nu niet in haar eigen bedje maar overdag in de box of bij ons op schoot..
    helaas nog niet echt een ritme op kunnen bouwen maar vaak valt ze wel in slaap na de fles in mijn armen ( of die van mijn man :D )
    maar zodra je haar dan weglegt in haar bedje wordt ze wakker...
    dus houden we haar maar bij ons in de buurt.
    eigenlijk slaapt ze de tijd dat ze geen flesje krijgt en is af en toe wakker maar dat komt meer omdat ze dan een krampjes aanval heeft...
    de laatste dagen heeft ze de krampjes in de middag uren en is ze dus niet in slaap te 'krijgen'
    het drinken uit de fles gaat super! qua prikkels krijgt ze volgens mij teveel maar dat komt omdat wij er vaak op uit moeten vanwege de situatie.... probeer het wel zo veel mogelijk te beperken hoor maar soms is het niet anders...

lastig hé! nou ik hoop dat je wat tips voor me hebt!
    x

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Logisch in deze situatie dat er weinig regelmaat is. Heb respect voor jullie want het is een zeer zware tijd.

Als jullie dochter overdag in de box kan slapen is dat geen probleem. Als ze daar beter doorslaapt dan in haar bedje lekker laten liggen dan. Je zou ook de wandelwagen kunnen gebruiken....vaak geeft dat iets meer geborgenheid en minder prikkels dan in de box.
    Voor de krampjes zou je misschien wat druppeltjes kunnen gebruiken. Bij de drogist kan je verschillende produkten halen. Misschien is dat de oplossing voor je dochter.

Ilja

Deel Deze Pagina